Two souls with but a single thought, two hearts that beat as one.
Anne en Gemma
'Hey mam!' 'Wat een verassing! kom binnen' Anne sleept Harry in een omhelzing. Ik geniet van het zien van de liefde tussen moeder en zoon. Na 3 kussen en een omhelzing laat Anne mij ook los. 'Wat brengt jullie hier?' Anne neemt plaats op een stoel die vrijwel tegen over de bank staat, waar wij plaats hebben genomen. 'Ik moet u wat vertellen.' Verteld Harry serieus. 'Wat is het... Is het? ben je..' Anne kijkt naar mij. Voor een paar seconden heb ik niet door waar ze op doelt. 'oh god nee, Nee. Ik ben niet zwanger.' verdedigend steek ik mijn handen omhoog waardoor Anne en Harry in de lach schieten. 'Wie is zwanger?' Gemma komt binnen lopen met een zak chips in haar ene hand en haar mobiel in de andere hand. 'Niemand is zwanger, Gem.' Antwoord Harry haar. 'Maar wat wouden jullie vertellen? Ik ben nu nieuwsgierig!' Anne vouwt haar handen in haar schoot en leunt een beetje naar voren terwijl ze ons afwachtend aankijkt.
'Nou, mam je weet hoe gelukkig ik ben met Meira, toch?' Mam knikt. 'ja, dat weten we. En hoelang jullie er over hebben gedaan om het van elkaar te weten.' Grijnst Gemma die op de vrije stoel naast haar moeder is gaan zitten. Mijn hart slaat ontzettend snel waardoor ik zenuwachtig begin te worden. Wat als Anne en Gemma het geen goed idee vinden? Wat als ze vinden dat we te jong zijn... Zal Harry gedonder krijgen? Vinden ze mij wel goed genoeg voor hun zoon en broer? Met klamme handen pak ik de hand van Harry vast die mij aan kijkt. Met een kort knikte geef ik hem de toestemming om het te vertellen.
'Nou mam, ik heb Meira ten huwelijk gevraagd... en ze heeft ja gezegd!' floept Harry er uit met een gigantische glimlach. Afwachtend kijk ik de beide dames aan. Zijn moeder gaat van verbaasd, naar geschokt, naar trots naar emotioneel. Gemma is de eerste die de stilte verbreekt. 'OH. MIJN. GOD! Wat super! gefeliciteerd!' Meteen springt ze van de bank af en trekt ze mij in haar armen. Iets wat verbaasd sla ik ook mijn armen om haar heen. 'Ik ben zo ontzettend blij voor jullie!' Ze duwt mij een stukje van haar af terwijl ze met een grijns naar mij kijkt. 'Nu krijg ik een zusje er bij!' Blij kijkt ze naar Harry die ze vervolgens ook omhelst. 'Goed gedaan dude! ik ben trots op je, klein broertje!' 'Dank je wel zusje!'
'Oh schatten toch, ik ben zo blij voor jullie!' Ook Anne omhelst ons beide terwijl ze af en toe een traantje weg pinkt. 'Dank je wel mam. Dat betekend veel voor me.' Anne glimlacht. 'Ik weet zeker dat Robin ook trots zou zijn. Je hebt een prachtige vrouw uitgezocht Harry. Jullie zijn prachtig samen.' Met een bescheiden glimlach wil ik haar laten zien dat ik dankbaar ben voor hun reactie.
Terwijl Harry en Gemma op weg zijn om eten te halen voor vanavond, om onze verloving te vieren, blijf ik achter bij Anne, die de afgelopen uren met een glimlach heeft rond gelopen. 'Mijn zoon heeft wel voor een memorabele aanzoek gezorgd toch?' Zegt Anne ineens. Ik knik met een rood hoofd door haar onverwachte vraag.. 'Het was echt perfect. Alles was tot in de puntjes geregeld. Hij zag er zo ontzettend mooi uit Anne. Hij droeg een pak en ging zelfs op zijn knie.' Anne vouwt haar handen samen. 'Vertel me alsjeblieft hoe het gegaan is. Ik ben zo benieuwd hoe goed ik mijn zoon heb opgevoed.' Ik lach even om haar opmerking en pak ondertussen mijn telefoon erbij en ga op zoek naar de foto die ik zelf het mooiste vind van dat moment.
'Ik kwam net terug vanuit Canada, waar ik een paar dagen met Shawn heb door gebracht, om bezig te blijven. Harry had mij al verteld dat hij in Parijs zou zitten voor bepaalde interviews, dus hij vroeg of ik daar ook wou komen. Dus ben ik daar heen gevlogen. We hebben eerst een paar uur samen door gebracht in de hotel kamer.' Anne haar ogen worden groot. 'Nee! nee, niet zo. Wij hebben gewoon gepraat over van alles en ik heb me even opgefrist na de lange reis.' Anne haalt opgelucht adem. No way dat ik mijn schoonmoeder ga vertellen over ons seks leven. 'Uiteindelijk vertelde Harry mij, dat ik mee ging doen in een videoclip, samen met hem.' 'En jij ging zo maar mee?' Ik knik. 'Ik wou niet weer bij Harry vandaan, dus ging ik mee. Toen werd mij verteld wat van mij verwacht werd. Ik werd in een mooie jurk gehesen en kreeg instructies van de regisseur. Harry kwam aanlopen terwijl hij gitaar speelde en zong. Het was echt magisch...' De flashback vergezeld mij in mijn gedachten. Terwijl ik als een idioot aan het lachen ben vertel ik verder over Harry zijn speech en hoe hij op zijn knie ging. 'Zodra ik door had dat het niet bij de clip hoorde, vergat ik iedereen om mij heen. Toen heb ik ja gezegd. De rest van de avond hebben we samen genoten van het uitzicht.' Anne brengt haar handen gevouwen naar de plaats waar haar hart zit. 'Hij kan toch ook zo romantisch zijn.' Zwijmelt Anne. 'Dat klopt. U hebt uw zoon goed opgevoed.' Vertel ik haar blozend. 'Wat is er met je telefoon?' Anne kijkt naar de telefoon die ik ontgrendeld heb om die foto op de zoeken. 'Ik heb een foto van het moment zelf.' Ik ben zo ontzettend trots en heel erg blij, dat Harry er voor gezorgd heeft dat dit moment vast gelegd is. Wanneer ik de foto gevonden heb, laat ik hem aan Anne zien. Ze slaat haar handen voor haar mond, waarna de tranen over haar wangen lopen. 'het is perfect.' Ik knik. 'Dat was het inderdaad.'
JE LEEST
Stronger than before
FanfictionVervolg op: Where words fail, music speaks. Het leven kan erg oneerlijk zijn. Soms moet je gewoon even stil blijven staan en kijken waar het leven je heen lijd. Lees hier hoe het leven van Meira verder gaat samen met Shawn Mendes, Harry Styles, Ella...