Everyone hates being humiliated. Yet, karaoke still exists.
'Gaat het wel?' Ik kijk op naar Ella die het toilethokje in komt lopen. Ik sta met mijn handen op de wastafel geleund. 'Zou je het geloven als ik zou zeggen dat alles prima was?' Vraag ik met een twijfeling in mijn stem. Ella schud haar hoofd. 'Ik word langzaam gek volgens mij.' verantwoord ik mezelf. 'Jason... Ik heb hem nog nooit met zoveel haat naar mij zien spreken. We hebben vaak ruzies gehad, maar dit...' Ik loop achter uit en leun tegen een muur aan terwijl ik mijn rechter been op trek en mijn armen over elkaar heen sla.
'Ik heb een vraag en ik hoop dat jij mij nog genoeg vertrouwd om eerlijk te zijn.' Afwachtend kijk ik Ella aan. Ik ben bang voor de vraag die ze gaat stellen, want diep van binnen weet ik haar vraag al. 'Heb jij iets met Harry.' Ik sluit mijn ogen kort. Dat was dus inderdaad de vraag die ik verwacht had. Ik weet alleen niet of ik Ella genoeg vertrouw om eerlijk te zijn. 'Als je het geheim wilt houden, begrijp ik dat. Ik zal niks door vertellen.' Ik kijk haar recht in haar ogen aan en zie dat ze het meent. 'Ja.' antwoord ik zacht. 'Wat zei je?' 'Ik zei Ja, ik heb wat met Harry.' Ella begint hyper in haar handen te klappen. 'Geweldig! jullie zijn zo leuk samen!' Ze vliegt me om de hals, tot grote verbazing van mij.
'Waarom wil je het geheim houden?' Ik trek mijn schouders op en ga voor de spiegel staan, naar mezelf te kijken. 'Omdat Shawn een paar dagen geleden een uit gebreid excuus maakte en ik heb gezegd dat ik erover na zou denken.' ik hoor een zachte "o" bij Ella vandaan komen. 'harry en ik... Het gebeurde gewoon.' 'O MIJN GOD! hebben jullie-' 'SST! Ella! niet heel het restaurant hoeft het te weten. En ja dat hebben we.' 'Dan is dit etentje best wel gênant.' 'Je meent het' Ik kijk Ella met een opgetrokken wenkbrauw aan. 'Kom, we moeten terug.' Ik knik. 'Ik hou me stil Mei. Ik beloof het je. Ik zal je door deze avond heen loodsen.' Ik knik en loop achter Ella aan.
Wanneer we bij de tafel aan komen zitten Shawn en Harry in een diep gesprek en Jason kijkt wat chaggerijnig om zich heen.
'Daaaaaaar zijn we weer!' Roept Ella enthousiast waardoor Harry en Shawn beginnen te lachen. Ik neem plaats op de stoel naast Harry en vermijd de dodelijke blik van Jason. 'Ella, wat houd jou de laatste tijd bezig?' Ella gaat recht op zitten en begint met vertellen dat ze een vaste baan heeft gekregen in de zorg. Ze werkt hier 32 uur in de week. 'Goed gedaan El!' Ella knikt. 'Ik heb het daar ook erg naar mijn zin.' Ella verplaatst ondertussen van stoel met Shawn zodat hij en Harry beter met elkaar kunnen praten net als Ella en mij. 'En hoe vind jij het om voor Harry te werken. En dit keer een eerlijk antwoord. ' Een glimlach siert om mijn gezicht. 'het is geweldig El! hij heeft zo'n geweldig team. Ik heb echt het gevoel dat ik er toe doe daar. Het is soms best pittig met alle dingen die je niet verwacht, maar wanneer een show perfect verloopt, voelt het als een soort van overwinning voor mij. Harry is erg lief en onze samenwerking is vrijwel perfect.' Ik kijk kort naar mijn handen voor ik Ella aan kijk. Ze straalt een trots gevoel uit. Ze begint met het mimen van woorden. Wat ik er van "versta" is dat ze zegt dat wij perfect samen zijn. Ik mime een dankjewel terug. 'En? tijd voor een liedje?' Ella wijst naar het karaoke apparaat dat net is aangezet. 'Maar natuurlijk, gaat u voor.' Zonder wat tegen de jongens te zeggen, lopen Ella en ik arm in arm naar het karaoke apparaat. 'Welk lied wil je doen?' Ella begint geheimzinnig te lachen. 'Wil je Harry hier ook op het podium hebben?' 'Waarom niet?' Stel ik een vraag terug. 'Dan doen we Through the dark.' Ik knik 'Goede keus, Ella!' We pakken beide een microfoon. Ik pak ondertussen alvast een tweede, want zeker weten dat Harry er bij komt.
"Ella.
You tell me that you're sad and lost your way. You tell me that your tears are here to stay. But I know you're only hiding and I just wanna see you.
Meira.
You tell me that you're hurt and you're in pain and I can see your head is held in shame, But I just wanna see you smile again, See you smile again.
JE LEEST
Stronger than before
FanfictionVervolg op: Where words fail, music speaks. Het leven kan erg oneerlijk zijn. Soms moet je gewoon even stil blijven staan en kijken waar het leven je heen lijd. Lees hier hoe het leven van Meira verder gaat samen met Shawn Mendes, Harry Styles, Ella...