She smiled softly but this time it was diferent. Her face smiled but her eyes didn't.
Harry POV
Na 10 minuten van de film gezien te hebben, laat ik mijn ogen over het gezicht van Meira glijden. Ze lijkt ver in haar gedachten. Heel ver in gedachten. Dat ze niet lekker in haar vel zit, geloof ik meteen. Maar er is meer. Er is iets wat ze me niet verteld. Iets wat ik niet aan haar kan zien. Dit prachtige meisje hier in mijn armen, zo lief en zo sterk... Iets in haar gedachten zorgt er voor dat ze in de knoop raakt met zichzelf en het is rot om haar zo te zien.
Overmorgen komt Jade langs. Het meisje wat ik heb ontmoet op de afterparty. Ik weet dat ik het Meira moet vertellen, maar ik weet alleen nog niet hoe. Ik heb gevoelens voor Meira, maar ik weet dat het niet wederzijds is, dus ik moet ik open staan voor andere meiden op mijn pad. Toevallig, in dit geval, is dat Jade. We klikten meteen goed, het was erg gezellig met haar, maar zij is gewoon niet Meira.
Na de film kijk ik naar Meira die in slaap is gevallen. Haar gezicht is gefronst en haar handen zijn gebald in een vuist. Ze heeft een nachtmerrie. Wanneer ze de woorden "Te laat, lachen, liefde en geluk" in één zin zegt weet ik zeker dat er wat anders aan de hand is met Meira. Ik kijk weer naar de tv waar ik het nieuws op zet. Meteen komt Meira in beeld. Dit was eerder vandaag, toen ik haar buiten weg heb gehaald. "Meira Miller, neemt het op voor Harry Styles. Geruchten over de mogelijke verloving, zijn nog steeds niet bevestigd door Meira, Styles of het management van Styles. Maar dat Meira om Harry geeft, is wel duidelijk." zegt de mevrouw op de televisie. Wanneer ze opname beelden van vanochtend laten zien valt mijn mond open. "Harry is geen dames verslinder. Hij heeft de looks, dat klopt. Maar hij is één van de puurste zielen die ik ooit gezien heb. Harry gebruikt geen meisjes en wisselt ze ook echt niet elke dag af. Dus het zou fijn zijn als jullie ophouden met die rare geruchten die niet waar zijn. Dank u wel." Meira kijkt hierbij recht in de camera en klinkt lichtelijk geïrriteerd. Normaal spreken haar ogen boekdelen en vertellen ze vrijwel alles wat ze voelt. De laatste tijd hadden ze een bepaalde twinkeling, vooral wanneer ze lachte. Maar nu op het beeldscherm, in het groot, is die twinkeling niet meer te zien. Ik ken Meira goed genoeg om te weten, dat de blik die ze in haar ogen heeft, verdriet is. Verdriet... maar waarom? Hebben die mannen dingen gezegd die haar pijn hebben gedaan? Heeft ze iets mee gemaakt toen ze alleen thuis was? Ik kijk weer naar het meisje in mijn armen. Haar gezicht staat verdrietig. De droom die ze heeft, is zeker geen leuke droom. Ik schrik dan ook best wel als ze mijn naam noemt. 'Harry... Harry het spijt me.' Is het laatste wat ze zegt voor ze zich meer in mijn armen nestelt. Ik hou haar steviger vast en geef verbaasd een kus op haar kruin. Meteen ontspant ze en is er van de verdrietige, gespannen houding niks meer te zien. Wat zou ik nu graag gedachten willen lezen. Puur om te weten wat er in dat mooie koppie om gaat.
Na een half uur zo gezeten te hebben, besluit ik Meira maar wakker te maken. Het is nu tegen drieën en ik moet zo weg naar een optreden. 'Hey Angel, wakker worden.' Fluister ik zacht terwijl ik door haar haren streel. Haar haren die ruiken naar een bloesem. 'Hoe lang sliep ik?' Vraagt ze terwijl ze zich van me af duwt. Er gaat een pijnschok over haar gezicht terwijl ze naar haar wond grijpt. Ze kijkt me met een glimlach aan. 'ik denk een uurtje.' 'Dan heb ik het nodig gehad.' grinnikt ze. Wanneer ze dat doet, smelt mijn hart alleen maar meer. Omdat ik niks kan zeggen, knik ik maar. Dan schiet Jade door mijn gedachten. Ik moet het Meira vertellen. Ze zal het vast wel goed vinden. 'Hey Mei. Weet je nog dat ik het gister over dat meisje had?' Er trekt een geschrokken blik over het gezicht van Meira, die ze ook snel daarna weer verbloemt door te glimlachen. 'Ja, Styles. Dat weet ik nog. Wat is daar mee?' Ze trekt haar wenkbrauwen op terwijl ze me grijnzend aan kijkt. 'Vind je het goed dat ze overmorgen hier komt?' Ze knikt. 'Natuurlijk. Dat hoef je mij toch niet te vragen, doos. Dit is jou huis. Ik logeer hier alleen maar.' Weer die glimlach. Het lijkt wel alsof ze nerveus is. Ze heeft 6 verschillende lachen. Één die gemeend is, dan lacht ze luid op en knijpen haar ogen samen en gooit ze haar hoofd lichtjes achterover. Éen die laat zien dat ze haar best moet doen om haar lach in te houden omdat het op ongepaste momenten komt. Één wanneer ze verlegen is, dan lacht ze met haar hand voor haar mond en glijd daarna met haar hand door haar haar. Wanneer ze nerveus is giechelt ze meer, alsof ze het weg wilt lachen. Ook heeft ze een lach die kort klinkt en lang niet zo uitbundig als haar echte, wanneer ze net doet alsof iets grappig is. En dan heb je die glimlach, die ze opzet wanneer ze niemand wil laten zien wat ze voelt. Die glimlach die haar pijn verbergt. Diezelfde glimlach zet ze op wanneer ze niemand tot last wil zijn als het om haar gevoelens gaat. Ik besluit het er maar bij te laten en het haar later te vragen, want op dit moment zal ze toch niet toegeven dat er wat is. 'Dan komt ze overmorgen langs. Dank je wel Mei.' Ik trek haar in een omhelzing. 'Je moet je klaar maken voor je optreden Styles. Ik ben er niet achter de schermen, maar ik kan je hier nog wel rond commanderen. Laat je pak heel en laat de mensen van de gordijntouwen afblijven, oké?' Dit keer laat ze haar gemeende grijns zien. Als of net niet gebeurd is. Ik knik en ren naar boven om de benodigde spullen te pakken en vervolgens te vertrekken naar de concerthal.
Wanneer ik daar aan kom, zie ik alweer veel fans in de kou staan wachten. Het doet me denken aan Meira die er op stond dat ze wat warms te drinken kregen. Automatisch vormt zich een grijns om mijn mond. Ik loop naar mijn bandleden om alles door te nemen en klaar te zetten. Ik merk dat mijn energie minder is, wanneer Meira er niet bij is. Ze is toch echt mijn cheerleader. Door haar beleef ik net dat kleine stukje meer plezier. Het is dan ook een rare gewaarwording wanneer ik naar de coulissen kijk en haar niet zie mee zingen of klappen. Ik weet dat ik veel vaker opgetreden heb en dat zij er toen ook niet bij was, maar ik ben zo aan haar gewend geraakt.
'Nou Styles. Jij hebt het goed te pakken zeg. Wie is het?' Ik kijk om naar Sarah Jones. Mijn drumster. We staan in de kleedkamer. Iedereen praat nog even na over de show. Ik kijk recht in Sarah haar afwachtende gezicht. 'Het is Meira, is het niet?' 'Hoe bedoel je?' Ik wil haar niet laten weten wat ik voel en voor wie. Het is niet dat ik haar niet vertrouw, maar wat als het naar buiten kom. Dat zou ook gemeen zijn tegen over Jade. 'Ik weet dat je een date hebt met Jade, maar die blik is niet voor haar.' Ik kijk abrupt Sarah weer aan. 'Ik heb jullie op de after party zien praten. Ze is een vriendin van mij. Ze vertelde me over jullie date.' 'Die blik kan ook voor haar zijn?' Ze kijkt me hoofdschuddend aan. 'Je hebt het zelf niet eens door hé?' 'wat niet?' 'Dat je alleen bij de naam Meira begint te grijnzen als een idioot.' Ze geeft me een klap op mijn schouder voor ze mij voorbij loopt. 'Je bent verliefd Styles. En dat komt niet door Jade.' ze geeft me geen kans om te reageren want ze loopt de hoek al om.
Twee dagen later sta ik voor mijn kleding kast. 'knock knock' 'Who's there.' Ik blijf in mijn kast rommelen terwijl ik Meira beantwoord. 'Stopwatch.' Ik grinnik kort maar vervolg haar grap. 'Stopwatch who?' 'Stopwatch youre doing and pay attention!' Ik stop meteen en draai me naar Meira om die met twee kleding hangers in haar handen staat. Over haar arm hangt een zwarte skinny jeans en aan de kleding hangers hangt een blauwe blouse en een zwarte jack. Ze zwaait ermee heen weer. 'Dit staat je ontzettend leuk, draag dit.' Ze steekt haar hand uit met kleding. 'You're my Hero!' Roep ik terwijl ik haar een snelle knuffel geef. 'Nope. I'm your Angel, remember?' Ik knik. 'My guardian Angel!' Ik plant een kus op haar wang en begin met omkleden. Wanneer ik me in mijn blouse hijs zie ik dat Meira nog in de deur opening staat. Het is normaal voor ons dat we ons omkleden in elkaars bijzijn. Blijkbaar zijn we dat genante deel van onze vriendschap allang voor bij. Alhoewel, Meira ziet mij altijd omkleden bij optredens omdat ze dan in de zelfde kamer is als mij. Ik heb haar vrijwel nooit om zien kleden. 'Slechte grap by the way.' Doelend op haar knock knock grap. Toch kan ik mijn lach niet in houden. 'Ik zie je zo.' Ik knik waarna Meira de deur sluit en naar beneden loopt. Ik kijk in de spiegel. Meira heeft een goede smaak. Ik voel me hier comfortabel in, dat weet ze. Nadat ik een borstel door mijn haren heb gehaald en het in model heb gebracht, ren ik de trap af waarbij ik de laatste trede vergeet waardoor ik voorover op de grond val. Ik hoor Meira lachen in de huiskamer. 'Ik zei toch dat het een rot trap was!' Hoor ik haar hikken van het lachen. Ik loop wrijvend in mijn handen de woonkamer in. 'Dat is Meira-Karma.' Ik kijk haar serieus aan. Voor een paar seconden kijken we elkaar serieus aan waarna we beide in lachen uit barsten. Even zie ik mijn vrolijke Meira weer terug. Oh Harry stop daar mee. Ze is niet van jou...
We worden beide opgeschrokken van de deurbel. Meira rent er als eerste heen en trekt hem vol overgave open terwijl ze zegt: "Welkom in het karma huis van Styles. Wat kan ik voor je doen?" nog na lachend kom ik achter haar staan. Daar staat ze. Daar staat Jade. 'Hoi, ik kom voor Harry. Mijn naam is Jade.' Ineens voel ik me ontzettend gênant. Jade steekt trots haar hand uit naar Meira. Van de vrolijke bui van Meira is niks meer te zien. Ze glimlacht wel. Het is haar: 'Ik wil niet glimlachen, maar ik doe het voor Harry.' Lach. Ze pakt haar hand vast. 'Meira.' Jade knikt. 'Je bent net zo mooi als op tv.' Meira knikt lachend en bedankt haar kort. Ze laat Jade binnen. Jade komt meteen op mij af lopen om mij te omhelzen. Wanneer ze me los laat zie ik Meira met haar jas aan staan. 'Ik ga even naar buiten. Veel plezier jullie beide!' En dit keer valt het me op en het komt hard aan. Ze lacht voorzichtig, maar deze keer is het anders. Haar gezicht lacht, maar haar ogen niet.
JE LEEST
Stronger than before
FanfictionVervolg op: Where words fail, music speaks. Het leven kan erg oneerlijk zijn. Soms moet je gewoon even stil blijven staan en kijken waar het leven je heen lijd. Lees hier hoe het leven van Meira verder gaat samen met Shawn Mendes, Harry Styles, Ella...