36.

45 6 0
                                    

Oh, Darling. You can't fix yourself by breaking someone else.

'Het was fijn om weer even met je te praten. Mag ik je nummer? Dan kunnen we wat makkelijker contact houden als je weer in de buurt bent.' Ik neem de telefoon van Lynn aan en zet mijn nummer er in. 'We appen oké? Ik ben nog lang niet uit gepraat met jou, maar het werk roept.' Lynn wijst naar het lokaal wat een puinzooi is geworden. 'We appen. Werkse meid!' Ik geef haar een knuffel en haak mijn arm in die van Harry terwijl we richting de uitgang van de school lopen. 'We hoeven het niet meer te verbergen nu.' Ik kijk op mijn telefoon en zie insta vol staan met foto's van Harry en mij in het klaslokaal. Ik hou de telefoon voor Harry zijn gezicht, dat een foto laat zien waarop we elkaar aan kijken. De tekst onder de foto luid: "Harry Styles en zijn vriendin waren bij ons in de klas! #luckyme!" Harry begint te lachen. 'Dan mogen we nu maken dat we weg komen, voor we de school niet meer kunnen verlaten. Lachend lopen we snel richting de uitgang.

Na een half uur zijn we weer in het hotel aangekomen waar Harry op het bed ploft en de tv aan zet. 'Harry, mag ik je laptop even lenen?' Hij knikt. Ik grabbel in zijn koffer om daar de laptop uit te halen en klap hem open op tafel. Het duurt even voor hij opgestart is. Wraak. Hoe wil ik wraak nemen op Jack. Hoe kan ik zijn leven kapot maken, net als dat hij met die van mij heeft gedaan. Ik tik onrustig met mijn duimen op de rand van de laptop. Ik ben meester geworden in het verbergen van mijn woede en in het opzetten van een glimlach. Maar geloof me, die haat gevoelens zijn er. En sterk ook.

Wat zijn goede wraak acties. Zijn nummer op pornosites zetten? Pizza's bestellen en naar hem laten sturen? Nee, die zijn te makkelijk. Te soft. Wanneer Google. is opgestart type ik dezelfde vraag in en bekijk de antwoorden.

Traangas bom, vastbinden en zijn vingernagels er één voor één uit trekken... Ik kan natuurlijk hem ook gewoon bang maken door een mes of geweer voor hem te houden. Niet echt wat doen natuurlijk, maar gewoon bang maken. Na een tijdje gezocht te hebben, kom ik niet veel verder en besluit ik maar voor mijn laatste idee te gaan. Bang maken.

'Ik ben even naar de winkel.' Zonder het antwoord van Harry af te wachten trek ik mijn schoenen aan en ren ik de trap af naar beneden. Dat werkt sneller dan wachten op de lift.

Na 10 minuten parkeer ik mijn auto op het parkeerterrein van een loods achtig gebouw. Ik stap de auto uit en doe hem op slot voor ik de loods in loop. Het ruikt hier muffig en alles is in legertinten gemaakt. groene muren, her en der camouflage doeken. Er hangen leger jassen aan een rek dat voor me staat en links van mij zijn allemaal kleine attributen. 'Kan ik u ergens mee helpen?' Ik schrik op van de oude man die achter mij is komen staan. Hij draagt een klein rond brilletje op zijn neus. 'Ik zoek een mes en een geweer. Het is voor een themafeest.' Bluf ik richting de man. Hij trekt zijn wenkbrauw op. 'Als wat ga jij?' Ik hoor de afschuw in zijn stem. 'Ik was van plan om als soldaat te gaan. Een vriendin van mij wil gaan als jack the ripper.' De man knikt langzaam. 'Volg mij.' Ik doe wat hij zegt. Ondertussen voel ik mijn telefoon in mijn broekzak trillen. Ik besluit hem even te negeren. De man laat mij verschillende lengte van messen en geweren zien. De meeste zijn allemaal nep. Een paar daarvan zijn echt.

Ik besluit te kiezen voor een zwarte handgeweer. De messen die hij hier had, waren te groot. Dat komt is sowieso niet handig voor een kluns als mij. Nadat ik veel te veel geld voor een stuk ijzer, sta ik weer op de parkeer plaats met een tasje in mijn hand. Mijn telefoon trilt opnieuw. Harry heeft me nu 4 keer gebeld. en twee keer geappt.

"Meira, wat je ook van plan ben doe het niet. Wacht tot ik bij je ben." & "Meira. ik kom nu naar je toe. Je neemt de telefoon niet op. Doe niks stoms."

Shit. Hij heeft de internetpagina bekeken. Hij kan me toch niet vinden. Dat scheelt. Fuck. Dat kan hij wel. Voor het geval dat we uit elkaar gedreven zouden worden door paparazzi hebben we onze locatie delen aan staan. Shit. Meteen zet ik mijn hele telefoon uit en spring ik weer in de auto, op weg naar mam haar huis.

Stronger than beforeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu