Stay Strong, be brave, love hard and true, and you will have nothing to lose.
Vandaag is het de dag; 4 november 2018. Een paar dagen voor dat ik 21 word Harry is nu 25. Vandaag is de dag dat ik ga trouwen met de liefde van mijn leven. Ja we zijn jong, maar zijn zo ontzettend gelukkig samen. Ik werp een laatste blik in de spiegel. De bovenkant van mijn jurk is versiert met een bloemetjes patroon, wat op de rok van de jurk terug te zien is. Nu mijn haar en make-up ook klaar zijn, lijkt het plaatje compleet. Ik hoop dat Harry het ook mooi zal vinden... Vandaag is het de dag Dat ik ga trouwen met Harry. Al mijn vrienden zullen aanwezig zijn. Het is een feest voor familie en vrienden. De pers heeft een verbod gekregen om binnen te komen. Zij krijgen een gelegenheid na de dienst. Dan zullen Harry en ik samen buiten verschijnen.
'Ben je er klaar voor schat?' Mam staat achter me met een doosje in haar handen. Ik knik en draai me om. 'Mijn kleine meisje...' ik weet niet waarom maar ik voel me zo emotioneel als maar zijn kan. 'niet doen mam, dan verpest ik mijn make up.' zeg ik lachend. 'Ik heb iets voor je.' Ze steekt het doosje uit. Boven op ligt een brief. 'Aan mijn liefste dochter.' verbaasd kijk ik van mam naar de brief. Ik neem plaats op een stoel en open de brief. Meteen krijg ik een brok in mijn keel.
' Lieve, prachtige Meira.
Als je moeder jou deze brief en doos overhandigd, betekend dat, dat ik er niet bij ben op jou speciale dag. Je trouw dag. Al sinds jij een kleine meid was, heb ik dit voor je gekocht. Mijn werk brengt namelijk gevaren met zich mee, dat weet jij en dat weet ik. Toch wil ik dat je weet, lieve Meira, dat ik altijd over je zal waken. Ik ben dichter bij dan je denkt. Vooral als je dit doosje opent.
Ik ga er van uit dat jij een top jongen hebt gevonden. Één die goed genoeg is geweest, om jou voor zich te winnen. Vertel hem maar dat als hij jou niet met respect behandeld, ik bij hem kom spoken...'
Ik schiet in de lach van die zin. Dat zal Harry leuk vinden.
'Het spijt me dat ik er niet bij kan zijn. Toch hoop ik dat je gelukkig bent en gelukkig zult zijn.
Lieve lieve Meira, ik hou van jou. Heaven's not too far away.
Ik waak over je. Liefs, Papa.'
Ik veeg een traan weg en open het doosje. Hierin zie ik een prachtige tiara liggen met blauwe diamanten. Ik haal de Tiara uit de doos en bekijk hem, hij is ronduit prachtig. Ik kijk mam aan die ook huilt. 'Hij is bij me mam.' breng ik schor uit. Mam knikt. Ze steekt haar handen uit om de tiara aan de pakken. Ik draai me om naar de spiegel, waar ik zie dat mam hem in mijn haar zet. 'Je bent prachtig Mei.' Via de spiegel kijk ik haar met een glimlach aan. 'Dank je wel mam.' 'ben je er klaar voor?' Ik knik en veeg een laatste keer onder mijn ogen langs.
Mam en ik staan voor de deur. Wanneer het klassieke nummer begint te spelen, is het onze teken om te beginnen met lopen zodra de deuren open gaan. Iedereen staat op en alle blikken zijn op ons gericht. Ik kijk mam met een glimlach aan en kijk daarna naar de man die bij het altaar staat. In een geheel zwart pak, haar netjes in model en een prachtige mooie glimlach. Zijn hand schiet even kort naar zijn ogen. Huilt hij nou?
Ik kan het niet laten om ook te glimlachen. Terwijl ik ondertussen bedenk dat ik totaal niet moet vallen en ik daardoor mam nog steviger vast pak, loop ik voorzichtig naar voren. Wanneer we bij het altaar aankomen, legt mam mijn hand in die van Harry. 'Let goed op haar en behandel haar met respect.' Fluisterd ze richting Harry. 'Dat beloof ik.' Verteld hij haar met een subtiele glimlach. Mijn ogen zijn in die van hem gehaakt. 'Je ziet er echt prachtig uit.' Fluistert Harry . 'Jij zelf ziet er ook geweldig uit.' beantwoord ik Harry. Beide schrikken we op van de trouwambtenaar die begint met praten.
JE LEEST
Stronger than before
FanfictionVervolg op: Where words fail, music speaks. Het leven kan erg oneerlijk zijn. Soms moet je gewoon even stil blijven staan en kijken waar het leven je heen lijd. Lees hier hoe het leven van Meira verder gaat samen met Shawn Mendes, Harry Styles, Ella...