Behind every great daughter is a truly amazing dad.
'Harry, dit keer mag jij,' Kreunend duw ik tegen hem aan. 'Wat mag ik?' hoor ik zijn schorre stem zeggen terwijl Davina op de achtergrond huilt. 'Ja mam, ik kom zo.' Antwoord hij. Like whut? Wanneer ik over hem heen leun, zie ik dat hij nog diep in slaap is. Ik ben ondertussen klaar wakker en stap zelf van bed af. 'hoi Meisje, wat is er? kun je niet slapen?' Ze blijft maar huilen. Ik hum zachtjes een melodietje waardoor Davina toch rustiger word. 'Mama wil ook graag slapen, kleine engel. Alsjeblieft wil je proberen te slapen?' Davina kijkt me aan met grote ogen. Wanneer het lijkt alsof haar oogjes weer dicht vallen en ik haar terug in haar bedje probeer te leggen, schiet ze weer wakker en zet het op een gillen. 'Oh Davina toch,' Meteen neem ik haar weer stevig in mijn armen. 'Zullen we papa eens opzoeken?' Bij het woord Papa stopt het huilen meteen. 'Dus je wilt papa, Komt voor de bakker.' Lachend om mijn eigen onnozele woord grap loop ik naar onze slaap kamer. bakker. haha, Harry zijn baan vroeger. Oh, geweldig.
Ik neem plaats op het randje van het bed. 'Kijk, papa slaapt ook. Dan kan Davina nu ook slapen.' Fluister ik naar het kleine meisje in mijn armen. Wanneer ik naar de tijd kijk, zie ik dat het weer tijd is om haar te voeden. Met mijn rug tegen het hoofdeinde aan, ontbloot ik mijn borst een stukje en laat Davina eten. 'Wat gebeurt er?' Hoor ik Harry verward zeggen. 'Ze huilde en wou jou zien. Nu is het haar voedertijd en geef ik haar eten.' Breng ik Harry op de hoogte. 'Waarom heb je me niet wakker gemaakt?' Ik grinnik. 'Dat heb ik geprobeerd, maar het lukte niet echt.' Harry komt recht op naast me zitten. 'Je bent een goede moeder, Meira.' Het voelt goed omdat te horen vanuit hemzelf. 'Dank je wel.' Wanneer Davina niet meer zuigt, laat ik haar boeren en ga ik wat onderuit liggen. 'Geef haar maar aan mij,' Harry steekt zijn handen uit om Davina van mij aan te pakken. Hij legt haar op zijn borst neer en gaat zelf plat liggen. 'Ga lekker slapen Mei,' Ik knik dankbaar en nestel me weer onder de dekens. Het is een super schattig gezicht om hem zo te zien liggen met zijn dochter. Het is het perfecte beeld. En met dat in mijn gedachten val ik in slaap. Eindelijk.
--
'Hoe hebben jullie geslapen?' Het is 08:00 uur en Mariska is al weer bezig met het schoonmaken van het huis. Ik geef op dit moment borstvoeding aan Davina. Harry zit op de bank tv te kijken. 'Goed hoor,' Hoor ik Harry zeggen waardoor Mariska in de lach schiet. 'En jij Meira?' Vraagt ze me. 'Ik niet. Het voeden van Davina in de nacht is uitputtend,' Vertel ik haar terwijl ik naar het kleine meisje in mijn armen kijk. 'Ga dan lekker op bed, als Davina vol is.' Moedigt Mariska mij aan. Aan de ene kant zou ik dat zeer graag willen. Even wat slaap in halen, maar aan de andere kant wil ik in de buurt zijn van Davina. 'Ik blijf bij Davina. Dan kun je rustig even wat slaap in halen.' Alsof Davina door heeft dat we het over haar hebben, stopt ze met eten. Een teken dat ze vol zit. Ik leg haar over mijn schouder en begin op haar rugje te kloppen om haar te laten boeren.
Ik geef haar aan Harry, die haar in haar wieg legt. 'Willen jullie me over 4 uurtjes roepen? Ella, Jason, Sifra en Shawn komen om 12:00 uur langs.' Mariska verzekert me dat ze me wakker maakt en wiebert me vervolgens naar boven.
Zodra mijn lichaam het bed raakt, ben ik in een diepe slaap.
'Liefje, wakker worden. Het is tijd.' Ik word wakker door de zachte aanrakingen van Harry. 'Hoe is het met Davina?' Hij glimlacht. 'Goed hoor, ze slaapt. Mariska heeft al het huishouden gedaan en ik heb boodschappen gehaald.' Hij geeft me een kus voor hij opstaat. 'kleed je je aan? De gang is hier over een uurtje.' Ik schiet in de lach door Harry zijn benaming voor onze vrienden. 'Ik kom er aan,' Vertel ik hem voor ik de douche instap om me even op te frissen. Het gaat zo goed tussen ons. Davina, Harry en ik vormen echt een gezinnetje nu. Harry is een hele goede vader. Hij spendeert soms uren aan kijken naar hoe Davina slaapt. Ook zorgt hij heel goed voor mij wanneer Mariska weg is. Ik zou niet weten wat ik zonder hem zou moeten.
'Mei! ze zijn er!' Hoor ik Harry beneden aan de trap roepen. Ik ren de trap af, waarbij ik zoals gewoonlijk de laatste trede vergeet en op de grond beland. Meteen staat Harry naast me. 'Moeilijk he, trap lopen.' Ik geef hem lachend een klap waarna hij mij omhoog helpt.
Wanneer ik de woonkamer in loop, zie ik Jason en Mariska diep in gesprek. Bloost ze nou? Met een grote glimlach loop ik naar Ella om haar te omhelzen. 'Hoi mama! ik ben zo blij dat ik haar eindelijk kan zien!' Ik kijk om naar Davina, die in Harry zijn armen ligt te slapen. 'Ze is zo mooi en oh wat lijkt ze op haar vader!' Ella loopt naar Harry waarna Sifra me om de nek vliegt. 'Zo, kijk jou nou helemaal volwassen zijn. Ik ben zo trots op je!' Ze kust me op mijn wang. 'Dankje wel.' Ik weet niet waarom maar ik voel me spontaan verlegen worden. 'Hoe gaat het met je?' 'Alles is pretty fckedup daar beneden en de nachten zijn zwaar met het voeden van Davina, maar verder gaat het prima!' Sifra sleurt me mee naar de bank waar ze zelf met een plof op beland. Ik daar integen moet voorzichtig gaan zitten. Het rennen en vallen van de trap, werkt niet helemaal mee.
Jason staat nog steeds bij Mariska. Ze lijken een hele goede klik te hebben. Voor een seconde kijkt Mariska me aan. 'Oh shit! Sorry, waar zijn mijn manieren.' Meteen vraagt ze iedereen wat ze willen drinken, wat niet veel later op tafel gezet word met natuurlijk beschuiten met muisjes.
Jason kijkt me amper aan en ik vraag me af waarom dat is. Is hij nog steeds boos op mij? Ik dacht dat het na ons laatste gesprek beter ging. Ik word uit mijn gedachten opgeschrokken door een huilende Davina. Harry overhandigd haar aan mij en geeft mij vervolgens een kus op mijn haar.
Het bezoek was erg gezellig, en genant op sommige momenten wanneer Sifra weer eens een vraag stelde over de bevalling en hoe de seks nu was nu er geen bult meer in de weg zat. Ella daar in tegen was helemaal betoverd door Davina en wou haar dan ook graag vast houden. Jason... Ik weet het niet. Hij is stil. Hij doet alsof hij er wel wilt zijn maar ook weer niet. Wat ik wel weet is dat hij en Mariska een hele leuke klik hebben samen. Ze zouden een leuk stel zijn.
Nadat iedereen weg is gegaan, slaapt Davina weer en hang ik tegen Harry aan. 'Dat vraagt veel energie,' Mompel ik terwijl ik Harry zijn hand kus. 'Vertel mij wat.' Mariska heeft de laatste papieren ingevuld. 'Mijn werk hier zit er op. Maar aangezien je mijn vriendin bent, mag je altijd bellen voor hulp.' Ik sta op om afscheid van Mariska te nemen. 'Dank je wel voor alles!' Ik omhels haar stevig. 'Ik hoop zo dat ik het goed ga goen allemaal,' 'Maak je geen zorgen meid. Jij en Harry zijn geweldig samen. Davina gaat het heel goed doen met jullie als ouders.' Ze schud de hand van Harry en verlaat het huis. Ik loop naar het wiegje waar Davina ligt te slapen. 'En nu zijn we nog met zijn drietjes.'
JE LEEST
Stronger than before
FanfictionVervolg op: Where words fail, music speaks. Het leven kan erg oneerlijk zijn. Soms moet je gewoon even stil blijven staan en kijken waar het leven je heen lijd. Lees hier hoe het leven van Meira verder gaat samen met Shawn Mendes, Harry Styles, Ella...