58.

33 6 0
                                    

Roses are red, Violets are blue. When I see that rose, i'm thinking about you.

Het is nu Dinsdag, wij zijn aangekomen bij het hotel waar we met zijn allen zullen slapen. Vandaag starten ook de voorbereidingen voor de shows op donderdag 7 en vrijdag 8 maart. Shawn zal hier in Nederland zijn tour starten en ik moet zeggen, het voelt goed om weer even terug te zijn. Shawn wou niet veel los laten over het decor en wou mij dan ook zeer weinig vertellen over wat ik moest doen. Het enige wat ik weet is dat ik een wit armbandje heb gekregen, met de woorden; "Draag deze wanneer ik op het podium sta." Ik haalde mijn schouders op en knikte gehoorzaam. 'Ik ga zo een rondje lopen, ga je mee?' Ik kijk even kort naar Harry die knikt. 'Jij mag best mee, ik blijf hier even.' Ik richt me daarna weer op Shawn en vertel hem dat ik met hem mee ga. Shawn doet zijn rugzak op zijn rug en doet snel een sjaal om. Wanneer we beneden aankomen, met de nodige beveiliging, lopen we het hotel uit waar we worden begroet door veel, heel veel gillende meisjes. Shawn verteld ze afstand te nemen van de muur en dat hij bij ze langs komt. Ik blijf afwachtend bij de deur staan en laat Shawn zijn ding doen. Binnen no-time staat er een gigantische lange rij met fans. Shawn neemt de tijd om met zoveel mogelijk meiden en ook jongens op de foto te gaan. Een glimlach siert mijn mond. Af en toe hoor ik een paar meiden smoesen om het feit dat ik bij Shawn ben. Ik schenk ze dan een oogverblindende glimlach waardoor ze snel weg kijken en zich weer op Shawn richten. Na een half uur, halen de bodyguards van Shawn ons bij de meiden vandaan en vervolgen wij onze weg door Amsterdam. 'Wat een gekkenhuis.' fluister ik naar Shawn die lachend knikt. 'Klopt, maar dat maakt niet uit. Door hun ben ik waar ik wil zijn en daar ben ik ze dankbaar voor.' Het doet me denken aan de eerdere gesprekken die Shawn en ik gehad hebben over hoe hij over zijn fans denkt. Het is een gek gevoel om nu hier met Shawn rond te lopen. Toen we nog samen waren, trok ik dit echt niet en nu loop ik zonder al te veel problemen naast hem. Hij lijkt het ook fijn te vinden. 'Het gaat veel beter met je angsten, of niet?' alsof Shawn mijn gedachten kan lezen, plaatst hij de vraag waar ik ook best wel verbaasd om ben. Ik knik bevestigend. 'Het is af en toe nog pittig om mee om te gaan, maar het gaat veel beter.' 'Klopt, het is fijn dat je zo gegroeid bent vergeleken met toen wij-' Hij kapt meteen zijn zin af. Ik weet dat hij op het zelfde doelt als dat ik in mijn gedachten deed. Ik haak mijn arm in die van Shawn. 'Klopt, vergeleken met toen wij samen waren.' Maak ik de zin voor hem af tot zijn opluchting. 'Ik ben blij dat ik deze eerste show mag doen, terwijl jij er bij bent. En Harry natuurlijk.' Vult hij snel zijn zin aan. 'Ik ben ook blij dat ik er bij mag zijn. Weet je zeker dat je mijn hulp achter de schermen niet nodig hebt?' Shawn schud zijn hoofd. 'Jij gaat lekker samen met Harry deelnemen als publiek. Jullie krijgen een speciale plaats zodat jij en Harry niet bedolven worden.' Ik grinnik kort. 'Zodat alle aandacht op jou blijft bedoel je.' Shawn schiet in de lach en geeft me een zachte duw tegen mijn schouder. 'Dat zei ik niet.' 'Klopt, maar je dacht het wel.' Met een grote grijns kijk ik Shawn aan die hoofdschuddend voor zich uit blijft kijken.

Na nog een paar keer stoppen voor fans en het verkennen van Amsterdam, besluiten we weer terug te gaan naar het hotel, waar opnieuw een horde fans zich heeft verzameld. Dit keer lijden de bodyguards ons rechtstreeks naar binnen zodat Shawn met zijn band alles nog een keer door kan nemen en kan checken.

En dan komen we aan bij donderdag. Dé dag van Shawn zijn eerste concert. Dé dag van de start van zijn tour. Ik ben bijna even hyper als Shawn en stuiter dan ook als een stuiterbal rond iedereen in de kamer. 'Mag ik alsjeblieft mee Shawn?' Ik zeur al de hele dag om het idee dat Shawn mij mee wil nemen naar de Ziggo Dome, zodat ik kan kijken hoe het er allemaal uit ziet. Elke keer wijst hij me af. 'Nog een paar uurtjes geduld.' Is dan zijn antwoord. Harry heeft me al een paar keer hoofdschuddend aangekeken. Ik weet dat ik backstage bij Shawn en Harry vaak genoeg een concert heb mee gemaakt, maar dit is zijn nieuwe tour. NIEMAND weet iets behalve Shawn en zijn mensen en daar kan ik niet tegen. 'We gaan nu die kant op. Je mag nu mee als je wilt.' Zegt Shawn twee uur later. Het is nu half 5. 'EINDELIJK!' Dramatisch gooi ik mijn handen in de lucht en begin met heen en weer rennen om spullen te pakken. 'Ik ben klaar.' Meld ik iedereen naar 5 minuten waardoor iedereen in de lach schiet. 'Let's go!' Roept Shawn waardoor iedereen in beweging komt.

Stronger than beforeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu