That's what true love is. Always wanting what's best for someone, even if that doesn't include you.
Wanneer we bij Sifra thuis aan komen, besluit ik haar te verrassen en achter om te gaan. Met Harry achter mij aan sluipen we naar de achter deur. Sifra zit met haar oordopjes in aan de keukentafel. Wanneer wij het voor elkaar hebben gekregen om zo stil mogelijk naar binnen te wandelen, sla ik mijn armen om haar heen en schreeuw in haar oor: "DIT IS EEN OVERVAL!" Sifra begint te gillen en zich heen en weer te wringen in mijn armen. Wanneer ik niet meer serieus kan zijn, schiet ik in de lach en draait Sifra zich meteen om. 'Jij trut!' toch slaat ze haar armen om mij heen. 'Waarom moest dat nou?' Nog steeds lachend haal ik mijn schouders op. 'omdat het leuk was?' Sifra schud verwoed haar hoofd. 'Dat was zo NIET leuk. Maar ik ben zo blij dat ik jullie hier zie!' Meteen omhelst ze Harry ook. 'Hoe overleef je het toch met haar?' Harry haalt zijn schouders op. 'Ik hou van haar met heel mijn hart. Ze is alles voor me, zonder haar ben ik niet mezelf.' Sifra zucht. 'Oh please Get married already!' Schreeuwt ze dramatisch. Ik knik naar Harry als teken dat hij het haar mag vertellen. 'Dat zijn we ook van plan.' verteld Harry. Gespannen wacht ik op haar reactie. Sifra haar ogen worden groot. 'Wat bedoel je.' fluistert ze zacht. 'Ik heb Meira ten huwelijk gevraagd en ze heeft ja gezegd.' Sifra kijkt van Harry, naar mij, weer naar Harry en vervolgens nog een keer terug naar mij. Ik steek mijn hand uit om mijn ring te laten zien. Meira slaat haar handen voor haar mond. 'O MIJN GOD! IK BEN ZO BLIJ VOOR JULLIE!' Schreeuwt ze terwijl ze mij weer in haar armen trekt. 'Dank je wel Sief!' Meteen omhelst ze Harry ook. 'Slim gedaan Styles. Nu kan niemand haar nog van je weg kapen.' Harry knikt met een brede glimlach. 'Dat dacht ik!' Ik moet lachen om de beide figuren die voor me staan.
Gewapend met een bakje thee, zitten we op de bank bij Sifra. 'Hoe reageerde je moeder.' Meteen verdwijnt mijn glimlach. 'Die nam het niet zo goed op.' Reageert Harry in mijn plaats. 'Sinds Jack in de bak zit, is mam niet meer het zelfde.' verklaar ik Sifra. 'in de bak?' Ze kijkt ons verbaasd aan. 'Jup. Hij heeft me proberen te wurgen.' Haar mond valt dit keer over. 'Meira heeft hem ook goed bang gemaakt.' Ik schiet Harry een waarschuwende blik. Maar in zijn ogen is trots te zien. 'Wat heb je gedaan.' Vraagt Sifra mij terwijl ze op het puntje van haar stoel gaat zitten. 'Ik heb hem bedreigd met een geweer...' mompel ik twijfelend. 'Je hebt wat!?' Ik grinnik. 'Ik heb hem bedreigd met een geweer.' Herhaal ik mijn zin opnieuw. 'O mijn god. Wou je schieten?' Ik knik. 'Geloof me, ik wou het. Heel graag.' ik ben even stil. 'En?' Sifra haar gezicht is grappig om te zien. 'Ik kon het niet. Het was een nep geweer.' Er valt een stilte. 'Oh mijn god Meira! ik dacht dat je een echt geweer had!' Ze laat zich dramatisch achterover op de stoel zakken. 'Nee, dat zou ik niet kunnen.' Ik kijk Harry aan, die goedkeurend knikt. Harry en ik weten beide, dat ik in zo'n staat was, dat ik het daadwerkelijk wel zou kunnen doen. 'genoeg over twiedeldom en twiedeldie. Vertel over de aanzoek! Wanneer is de datum? vertel!'
***
Hier heb ik het meest tegen op gekeken. Een boze moeder kan me op dit moment niet zoveel schelen. Maar de jongen waar ik een geschiedenis mee heb en die nog veel gevoelens voor me heeft... Ja, dat is moeilijk. Maar toch is Shawn een goede vriend van ons beide en hij verdiend het om het van ons zelf te horen. Ik durf alleen niet te zeggen hoe hij reageert. Hij heeft dan wel toe gegeven dat hij nog van mij houd... Maar toch. Ik heb Harry niet verteld dat Shawn heeft geprobeerd om mij te zoenen... Misschien was het beter geweest als ik hem dat wel verteld zou hebben, maar nu is dat te laat.
'Meira, joehoee?' een hand vliegt voor mijn gezicht langs. 'Ja schat?' Harry schiet in de lach. 'Waar was jij met je gedachten?' Ik haal mijn schouders op. 'Niet hier in ieder geval.' beantwoord ik Harry met een "er-is-niks-aan-de-hand" glimlach. Ik weet dat hij me wel door heeft, maar hij kent mij ook zo goed dat hij weet dat het geen nut heeft om er over door te vragen.
JE LEEST
Stronger than before
FanfictionVervolg op: Where words fail, music speaks. Het leven kan erg oneerlijk zijn. Soms moet je gewoon even stil blijven staan en kijken waar het leven je heen lijd. Lees hier hoe het leven van Meira verder gaat samen met Shawn Mendes, Harry Styles, Ella...