7.

71 7 5
                                    

Sometimes questions are more important than answers

'Nou, dat was even wat anders.' serieus hoe kan zij hier zo luchtig over doen. 'Wat?' blijkbaar heb ik een gek gezicht getrokken want ze staat me lachend aan te kijken. 'Dat was heftig?' Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Wat een onnozele opmerking weer. 'Dat klopt. Maar het is goed zo. Ik heb gedaan wat ik kon.' En daar heeft ze helemaal gelijk in. 'dansen?' besluit ik maar te vragen om haar op andere gedachten te brengen. Dankbaar glimlacht ze en loopt ze met me mee.

'Is er ook iets wat jij niet kunt?' Meira draait een pirouette onder mijn hand. 'Ja...' Ze schiet in de lach. 'En dat is?' 'Zingen voor een groot publiek.' Ik schiet in de lach wanneer ze me eigen wijs aan kijkt. 'Ook dat zou jij wel kunnen.' ze glimlacht en laat haar hoofd tegen mijn borst leunen terwijl we heen en weer schuifelen op de rustige muziek. Wanneer ik op kijk zie ik Shawn tegen een muur aan leunen en naar ons kijken. Hij kijkt niet blij. Eerlijk gezegd kan het me ook niks schelen. Hij heeft Meira behandeld zoals je dat bij niemand hoort te doen. Ik zou haar gelukkig kunnen maken. Ik wil haar gelukkig maken. Het prachtige meisje in mijn armen verdiend alle geluk van de wereld. Niet al het rotte wat ze heeft mee gemaakt in haar jonge leven. 'Hey Harry?' 'hmm?' Ze kijkt me aan met haar groene-blauwe ogen. Had ik al eens verteld dat haar rechter oog een beetje bruin bevat wanneer ze in het licht kijkt? En dat haar lange wimpers geen neppe wimpers bevatten? Holy shit Styles. Je bent weer lekker bezig gast. Wake the hell up. 'Wat zei je?' Meira schiet in de lach. 'Ik zei dat ik blij ben dat je me hebt mee genomen naar dit bal. Het is werkelijk waar perfect.' Een glimlach groeit op mijn gezicht. 'Het is me een eer. Je ziet er prachtig uit.' Meira haar gezicht komt dichterbij. Ik sluit mijn ogen en wacht af wat er gaat gebeuren. Ik voel haar zachte lippen zachtjes op mijn wang landen. Wanneer ze zich terug trekt weet ik gewoon dat mijn kop zo rood is als een tomaat. Ik weet dat wat ik voor Meira voel en dat is kut. Zij zal niet op die manier van mij houden. Haar hoofd zit nog te veel bij Shawn. Misschien ooit?

POV Meira

Wanneer het nummer is afgelopen en het volgende nummer word gespeeld, word Harry op zijn schouder getikt. We kijken beide naar de persoon. 'Zou ik deze dans van Meira mogen?' Harry kijkt mij aan. Mijn hart slaat tig keer per minuut. Aan de ene kant wil ik niet dat Harry me los laat. Maar aangezien iedereen ons aan staart zou het ook gênant zijn om nee te zeggen. Ik knik onopvallend naar Harry, die mij goed genoeg kent om te weten wat dat betekend. 'Dat mag.' Harry omhelst me kort. 'als hij wat flikt, weet je ons teken toch?' Ik knik. 'pols vast pakken' fluister ik naar Harry die knikt en lacht. Shawn neemt zijn plaats in. Twijfelend plaats ik mijn handen waar ze horen waarna Shawn begint te lijden. 'Dank je wel, dat je me deze dans gunt.' ik knik. Ik weet niet wat ik zou moeten zeggen. 'Meira, Je moet weten dat het me echt spijt.' Zijn blik vangt die van mij. 'Oké.' weet ik met moeite uit te brengen. 'Ik hoop dat je het me ooit kunt vergeven.' ik glimlach zwak. 'Misschien. Ik weet het niet Shawn.' 'Ik weet dat ik me als een egoïst heb gedragen en ik beloof je dat ik dat nooit meer zal doen. Ik beloof je dat ik veranderd ben, dat ik er altijd voor je zal zijn wanneer je me nodig hebt.' Ik schud mijn hoofd. 'Ik ben ook veranderd. Ik kan mezelf redden. Ik ben niet meer zo zwak als toen jij me kende.' Ik kijk van zijn gezicht weg wanneer er in mijn stem een sprankeltje boosheid te vinden is. 'Dat weet ik. Je bent sterk geworden.' Ik knik. 'Komt dat door Harry?' Ik stop met dansen. 'Hoe bedoel je.' 'Nou jij en Harry lijken onafscheidelijk. Hebben jullie iets?' Ik trek een wenkbrauw op. Hier heb ik geen zin in. Ik zet een stap bij Shawn vandaan. 'Wat gaat jou dat aan?' Shawn glimlacht kort. 'Ik zie de manier waarop jullie naar elkaar kijken. Het zou me niets verbazen dat jullie echt samen zijn.' Het lijkt alsof er een greintje pijn in zijn ogen te zien is. 'wat maakt jou dat uit Shawn.' Ik zucht. 'Veel. Omdat ik nog van jou hou Meira. Alsjeblieft geef me nog een kans.' Shawn die smeekt, dat is ook een eerste keer. 'Je kunt niet zeggen dat je niet meer van mij houd. Ik weet dat je van mij houd.' Ik schud mijn hoofd. Shawn komt dichter bij mij staan. Té dicht bij. Dit moet stoppen. Ik pak met mijn linkerhand mijn eigen pols vast en zet een stap achter uit. Zoals verwacht, staat Harry binnen no-time bij me. 'Meira, Niall vroeg naar je. Ga je mee?' Ik voel hoe Harry zijn hand op mijn onderrug legt. Als blikken nu konden doden, was Harry hier voor onze voeten neer gevallen door Shawn. 'Ik ben met haar aan het praten Harry.' Harry kijkt hem verbaasd aan. 'Oh sorry. Ik had niet door dat ik iets onderbroken had. Maar Meira, Niall en Anique gaan zo weg. Ze wouden nog even met je praten. Vind je het erg dat ik haar even mee neem, Shawn?' Diep van binnen schoot ik zo hard in de lach. Harry die nep gemeend tegen Shawn praatte. 'Nee. Nee, natuurlijk niet. Ga je gang.' Shawn dwingt zichzelf te glimlachen, waarna Harry mij mee neemt. 'Meira?' Shawn staat achter ons. 'Ja, Shawn?' 'Ik beloof je dat ik er vanaf nu altijd voor je zal zijn als je me nodig hebt.' ik knik kort en loop met Harry mee. Wat moet ik hier nou mee. Hij heeft eerder zijn belofte gebroken. Wat houd hem tegen omdat niet nog een keer te doen...

Stronger than beforeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu