23.

41 5 0
                                    

That awkward moment when you don't know how to continue the conversation...

'Hey Styles, kom je ook binnen? Het is tijd voor de cadeautjes!' Meira staat in de deuropening te schreeuwen en te zwaaien. 'Kom er aan!' Meira steekt haar duimen op en loopt weer naar binnen.

Ik stuur het filmpje van mam door naar mezelf en loop daarna ook naar binnen waar iedereen bij de openhaard zit. 'Oke, wie wil eerst?' Vraagt Meira enthousiast. Gemma begint als een klein kind heen en weer te wiebelen terwijl ze naar zichzelf wijst. Ze loopt naar de kerstboom en haalt er een cadeautje onder vandaan en overhandigd die aan mij. Wanneer ik het papier er af heb gehaalt, zie ik een nieuwe ray-ban zonnebril in het doosje zitten. 'Dan kun je die oude door de wc spoelen.' verduidelijkt Gemma het cadeautje waardoor Meira in de lach schiet. Dat is namelijk iets waar ik goed in ben, dingen in het toilet laten vallen... 'Dank je wel zus.' Lachend pak ik het cadeautje voor Meira. Een pakje die ik niet voor haar heb gekocht. Het is een groot roze cadeau. Ik overhandig hem aan Meira, die er verlegen naar kijkt. Ze heeft altijd een hekel gehad aan het openen van cadeautjes wanneer iedereen kijkt. "ik kan niet eens normaal reageren" Is haar excuus. Wanneer ze de deksel van de doos haalt, worden haar ogen groter. 'O. MYN. GOD. GEMMA! Dankjewel!' Verrast kijk ik naar Meira die Gemma om haar nek vliegt. Gemma lacht en ik begrijp er niks van. Wanneer Meira weer gaat zitten en een jurk uit de doos haalt, kijk ik Gemma aan die trots naar Meira kijkt. Meira houd de jurk zichzelf voor. Het is een bloemetjes jurk met een ingenaaide petticoat. Ze straalt helemaal. 'Dit is dé jurk die ik gezien heb toen we aan het shoppen waren! Wanneer heb je die gehaald?' Gemma lacht. 'Toen jij om een cadeau voor Mam ging.' 'Maar jij zou om een zonnebril voor Harry!?' Gemma schud haar hoofd. 'Nope, die had ik al lang.' 'Dankjewel Gem!' Meira pakt een klein doosje bij de kerstboom vandaan en geeft die aan Gemma. Het zelfde ritueel als net herhaalt zich, maar dit keer met veel gelach. Gemma heeft een armband gekregen van Meira. Blijkbaar ook één die de beide dames gezien hadden tijdens het Shoppen.

Mam staat op en pakt een lang rood geval en geeft die aan mij. Wanneer ik het pakje heb uit gepakt zie ik dat het jongleerballen zijn. 'Dan hoeven we niet meer te jongleren met gehaktballen.' Ik zie Meira lachen en Gemma en mam verbaasd kijken. Meira legt het verhaal uit. Niet dat Mam en Gemma er veel van hebben verstaan door het lachen van haar, maar oke.

Gemma kreeg nog een kleding bon van mij en Meira kreeg nog een armband van mam met 4 bedels eraan. Een klavertje 4, voor geluk. Een gitaar omdat ze die bespeeld. Een hart met daarin 3 kleine hartjes, wat staat voor Mam, Gemma en mij. De vierde bedel laat Meira stil zijn. Ze glijd met haar vinger over het engeltje die als 4e bedel aan het arm bandje hangt. 'Papa.' Fluisterd ze. Met een dankbare glimlach kijkt ze mijn moeder aan. 'Dat armbandje kun je vullen met bedels. Bedels die iets voor jou betekenen. Een soort van lucky charm.' legt mij moeder uit. 'Hij is prachtig.' Meira omhelst haar. Terwijl ze nog steeds naar haar armband staart geeft ze mij een plat langwerpig cadeau. Wanneer ik hem open maak worden mijn ogen groot. 'Adele?' Ik kijk de groep rond en zie Meira knikken. 'THANKYOU MEI!' Dit keer omhels ik haar. Ik vind Adele geweldig. Haar tickets waren allemaal uitverkocht. En ik moet vrijwel altijd werken met haar optredens. 'Je bent vrij die datum.' Als of Meira mijn gedachten kon lezen, heeft ze mijn vraag beantwoord. Ik kon er namelijk steeds niet heen omdat ik óf zelf moest optreden, óf intervieuws had. 'Je bent een topper!' Ik sta op en geef haar het zelfde vorm cadeautje. Vol verwachting kijk ik haar aan. Wanneer ze twee vliegtickets te voorschijn haalt, kijkt ze mij met een gigantische glimlach aan. 'Ik kan naar mam' fluisterd ze zacht. Ik knik als antwoord. 'dankje dankje dankje!' Ze geeft me een kus op mijn wang. 'Dit is super!' Blij loopt ze naar de kerstboom waar het laatste cadeau ligt. Voor mijn moeder staat ze stil. 'Ik heb iets gemaakt. Ik hoop dat je dat niet erg vind?' Mam schud haar hoofd. Ze heeft altijd een zwak gehad voor zelfgemaakte cadeaus.

Stronger than beforeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu