38.

30 5 5
                                    

Please have mercy on me.

Vandaag is zo'n dag, waarvan ik voel dat hij goed gaat. Het is alweer een half jaar geleden dat Jack is opgepakt en achter slot en grendel zit. Ken je dat? Die gelukzalige momenten die je kan hebben, wanneer het duistere uit je weg is gehaald? Ik draai mijn raam een stukje open en geniet van de frisse lucht die naar binnen blaast. Harry is op dit moment in de studio bezig. Hij is van plan een nieuw album te maken, met onder andere het nummer: "Anna." de tekst die hij er bij heeft bedacht is ontzettend leuk en de beat die hij in gedachten heeft is ook heerlijk. Ik hoop dat zijn manager dat nummer ook goed keurt. De wind wappert door mijn haren heen terwijl ik over de snelweg race. Wanneer mijn telefoon gaat, zie ik dat Harry belt. 'hey Styles. hoe is het daar?' Vraag ik hem meteen zodra ik met de bluetooth mijn telefoon heb opgenomen. 'Hey Angel, Ja het gaat goed hier. Ik mis je.' 'Ik jou ook.' Ik kijk in mijn achteruit kijk spiegel en zie een zwarte auto best dicht op mij rijden. 'Wat doe je nu?' Ik grinnik. 'Ik ben bijna thuis. Het was vandaag een heerlijke dag. Ondanks dat ik nu mijn vingers gekneusd heb.' Breng ik twijfelend uit. 'Wat heb je nou weer uitgevreten?' luid op lach ik om de opmerking van Harry. 'Vertel ik je vanavond als je thuis komt, oké?' Ik hoor Harry grinniken. 'Is goed. Ik moet gaan. Ik hou van je.' 'en ik van jou!' Harry blaast nog een "kus" door de telefoon voordat hij op hangt.

Mijn dag in de zorg als vrijwilliger was perfect. Ik heb het stiekem best gemist om in de zorg te werken. Ik ben dan wel weer twee zwaar gekneusde vingers rijker, maar oké. Vechten met een rolstoel is dan ook geen slim plan. Dat is een gevecht die je sowieso gaat verliezen. Mijn vinger is nu wel mooi in getapet met witte tape. Anders was de pijn niet te houden tijdens het rijden. Lachend denk ik terug aan dat moment.

"Fack! Dat doet zeer. ' mompel ik terwijl ik met mijn hand schud.  'Gaat het, meisje?' Ik knik.  'Ja, komt wel goed.'  ik glimlach naar de vrouw die me bezorgd aan kijkt.  'Ik ga even koelen.' Mompel ik lachend terwijl ik naar de toiletten loop. Ik zou ik niet zijn als ik weer zo'n kluns zou zijn. Ik steek mijn hand onder de kraan en zie hoe snel de knokkels van mijn ringvinger en pink blauw word.  Wanneer ik hem probeer te buigen protesteert mijn hand en kom ik tot de conclusie dat mijn vingers niet geheel willen buigen. Aangezien ik meer te doen heb, besluit ik een lach op te zetten en door te gaan. 'Wat gebeurde er nou meisje?' Ik kijk de mevrouw aan. 'Dit zwarte hendeltje schoot van de bout af en ik zette te veel kracht. Mijn hand schoot uit. Ik heb geen idee, waar ik hem tegen aan geslagen heb.' Ik laat de vrouw mijn hand zien. 'hier meisje, smeer er wat crème op.' Ik kijk naar de kleine tube die mevrouw in haar hand heeft. Het is een body lotion. Het is een lief gebaar van haar, maar bodylotion gaat mijn hand niet helpen. Toch glimlach ik en neem de tube van haar aan en smeer er een beetje van op, om haar gerust te stellen."

Wanneer ik de goede afslag zie, rijd ik de snelweg af en verminder ik vaart. Wanneer het veilig is om over te steken, doe ik dat. Ik draai mijn raam vast dicht omdat ik over 10 minuten alweer thuis ben. Ik rij langs het water, waar ik de zon zie verdwijnen achter een paar wolken. Vanuit het niets schiet de zwarte auto die achter mij rijd om mij heen en snijd me af waardoor ik een flinke sjor aan het stuur geef. Gelukkig weet ik de auto nog op de weg te houden. 'Fack! Kijk uit je doppen!' Schreeuw ik van schrik, richting de auto die nog steeds voor mij rijd. Mijn hart klopt in mijn keel en er is spontaan een waterval in mijn handen ontstaan van klamme zweet.

Ik draai de radio wat luider wanneer Mercy van Shawn begint te spelen op de radio. Zingend houd ik mijn ogen goed gefocust op de auto voor me, die gas geeft en af remt. Ik weet niet wat die bestuurder bezielt, maar ik weet wel dat ik de nodige afstand moet behouden. Voor ik het door heb, trapt de bestuurder keihard op de rem waardoor ik twee keuzes heb, tegen hem aan knallen of uitwijken. Meteen speelt alles zich vliegensvlug af en wijk ik uit om de auto niet te raken. Een pijnschok schiet door mijn vingers heen wanneer ik probeer de auto op de weg te houden. Wanneer de auto voor mij ineens in zijn achteruit gaat trek ik mijn stuur naar rechts waardoor ik van de weg raak en met mijn auto in het water beland. 'fuck fuck fuck fuck!' Ik probeer de deur te openen wat niet lukt. "Would you please have mercy, mercy on my heart. Consuming all the air inside my lungs, Ripping all the skin from off my bones. I'm prepared to sacrifice my life. I would gladly do it twice." Hoor ik Shawn zingen terwijl ik nog steeds aan de deur loop te duwen en trekken. Hij geeft voor geen centimeter mee. Met een wanhopige klap, ram ik op het stuur en voel ik de angst toe nemen terwijl ik om me heen kijk of ik een manier vind, om uit de auto te kunnen komen. Hoe ironisch is dit. In de videoclip van Shawn, zit hij in een auto die ook vol loopt met water. Alsof het de timing is geweest dat dit nummer er op komt. Ik probeer uit alle macht om hulp te schreeuwen. Maar het zich vanuit mijn ramen is verdwenen. De auto zakt dieper en het water in de auto loopt op. Op dit moment besef ik mij dat dit nog wel eens mijn laatste teugen adem kunnen zijn. In paniek probeer ik de deuren van beide kanten. Ik probeer tegen het glas te trappen, die niet mee geven. Ik ram op de toeter die niet meer dan een raar geluid maakt in het water. 'Oh alsjeblieft, mag ik niet genieten van een gelukkige dag? Please iemand help me.' Mompel ik in mezelf. Weet je nog toen ik zij dat een verdrinkingsdood niet de manier was waarop ik wou gaan? Nou geloof me, dat is het nog steeds niet. En al helemaal niet wanneer ik geen keus meer heb.

Ik wil nog niet dood. Helemaal niet nu ik eindelijk gelukkig ben. Het water staat nu tot mijn middel. Hijgend kijk ik om me heen. Ik weet niet meer wat ik nog kan proberen. Dat het water zo koud is kan me niks schelen. Ik wil hier uit en wel snel. Ik laat me achterover zakken in mijn stoel wanneer ik besef dat er geen uitweg meer mogelijk is.

Ik heb alles geprobeerd. De deuren, de ramen kapot schoppen en slaan, het dak. Ik ben niet van plan om dood te gaan op deze manier. Het water staat nu tot mijn schouders. Ik begin te schreeuwen terwijl ik opnieuw tegen de ramen sla. De tranen lopen over mijn wangen terwijl ik om hulp schreeuw. Af en toe komt mijn gezicht onder het water en dan is daar het moment. Het moment dat de auto volledig gevuld is met water. Met mijn laatste teug adem sla ik nog een paar keer tegen de ramen aan. In Shawn zijn videoclip sloeg hij het raam stuk, maar mijn bewegingen worden zo vertraagd door het water, dat wanneer mijn vuist het raam raakt, het niet meer dan een zachte plof is. Lekker realistisch Mendes. Mijn adem begint op te raken en de reflex om adem te halen word erg sterk. Na een hap "adem" voel ik mijn lichaam met water vullen en mijn zicht zwart worden. Niemand gaat het winnen van water. Ook ik niet. 'Harry, ik hou van je.' fluister ik tegen het water voordat ik voel dat ik dit gevecht heb verloren.

Het is klaar nu.

Stronger than beforeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu