☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
2023
Papan kenyataan berita sensasi SMK Genial dikerumuni oleh pelajar-pelajar perempuan. Masing-masing mempamerkan riak wajah yang teruja dan gembira. Kira-kira terdapat 50 orang pelajar perempuan tingkatan 5 berada di hadapan papan kenyataan tersebut.
Ini semua kerana berita tentang pengambilan pelajar baharu bagi memasuki Kelas Genial. Sudah sedia maklum untuk pelajar perempuan SMK Genial bahawa kelas Genial ialah kelas yang amat berbeza dari kelas-kelas yang lain.
Kelas Genial menyediakan pelbagai kemudahan untuk ahli kelas tersebut seperti tempat makan sendiri, tandas mereka sendiri, laluan mereka sendiri dan segala-galanya hanya untuk mereka sahaja.
Khas hanya untuk pelajar Genial.
Bukan itu sahaja, mereka juga dibenarkan berfesyen dan membawa peralatan canggih seperti laptop dan telefon bimbit ke sekolah.
Kelebihan pelajar Genial menjadi punca kecemburuan pelajar-pelajar perempuan yang biasa di sekolah itu.
Oleh sebab itu, ramai pelajar perempuan ingin merebut peluang untuk memasuki kelas ini, namun sebelum mereka terpilih menjadi pelajar Genial, mereka harus menjalani latihan selama 3 hari 2 malam untuk menjadi ahli kelas tersebut.
Kelas Genial hanya mengambil pelajar seramai 10 orang sahaja. Ahlinya tidak akan lebih dan tidak akan kurang. Namun, disebabkan salah seorang pelajar Genial terpaksa berpindah ke luar negara, mereka membuka tawaran untuk seorang lagi pelajar bagi mengisi kekosongan yang ada.
Bukan mudah untuk menjadi ahli kelas ini kerana ahli-ahlinya bukan calang-calang pelajar. Mereka adalah yang terhebat antara yang terhebat di SMK Genial. Misalnya mempunyai kemahiran fasih pelbagai bahasa, kemahiran bermain pelbagai alat muzik, kemahiran dalam menari dan bermacam lagi kemahiran yang dimiliki oleh pelajar Genial.
Tambahan pula, perkataan Genial itu sendiri membawa maksud 'hebat' di dalam bahasa Spanish dan kerana itulah SMK Genial sentiasa mencari pelajar yang layak sahaja bagi memasuki kelas ini untuk menaikkan nama sekolah ke persada negara.
♧♧♧
Sarah yang sedang berjalan menuju ke tandas melihat papan kenyataan sekolah dikerumuni. "Pasti ada berita hangat." kata Sarah lalu dia berjalan menuju ke papan kenyataan. Sesampai sahaja di situ dia mengecilkan matanya untuk membaca tajuk yang terpampang besar di papan.
☆ Pemilihan Seorang Pelajar Perempuan Untuk Memasuki Kelas Genial ☆
Mata Sarah membuntang! Terkejut dengan apa yang dia baca, dia segera menolak gadis-gadis dihadapannya sehingga dia berada betul-betul di hadapan papan tersebut. Sikapnya itu mengundang kemarahan pelajar lain.
Sarah membaca butir-butir yang terpampang. Dia tersenyum sinis. Dia sangat yakin dia lah satu-satunya pelajar yang akan terpilih untuk menjadi ahli Genial baharu.
Sudah lama dia menyiapkan diri untuk perkara sebegini walaupun dia tidak menjangka bahawa pemilihan ini akan diadakan pada tahun terakhir dia bersekolah.
Ini kerana, pelajar Genial akan di pilih pada setiap tahun, tetapi hanya terbuka kepada pelajar yang berumur 13 tahun sahaja.
Jika pencarian terbuka untuk perlajar tingkatakan lain, sebabnya tidak lain tidak bukan ialah pasti kerana pelajar Genial tersebut berpindah ataupun digugurkan keahliannya.
Sarah pernah mencuba nasib ketika dia di tingkatan satu dan malangnya dia tidak terpilih. Namun kali ini, dia pasti yakin dia mampu merebut gelaran Genial ini!
YOU ARE READING
GENIAL : BEAST HUNTER ✔
Mystery / Thriller[ WattysMY 2020 Award Winner | Mystery/Thriller] Beast Hunter. Mereka ialah pelajar-pelajar terpilih, yang ditugaskan untuk memburu Beast yang mengacau keamanan pelajar sekolah. Bagi merungkai misteri kewujudan Beast, Organisasi Beast Hunter (OBH) t...