BAB 67

717 103 8
                                    

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Mereka berdua duduk di atas dahan pokok besar, sambil memandang langit hitam yang ditaburi dengan bintang-bintang.

Udara sejuk yang di dalam hutan membuatkan hati mereka sedikit tenang daripada yang tadi.

Haifa masih buntu dan janggal dengan keadaan sekarang. Dia masih lagi memikirkan bagaimana Naji menjumpainya di rumah itu dan sejak bila Naji mengetahui perihal 'ketua' tersebut.

Jika difikirkan kembali, Naji tidak faham apa yang mahluk itu katakan.

Ah lantaklah! Mungkin dia sendiri terlepas cakap.

Apa yang pasti sekarang, Naji tahu dengan keadaannya sekarang dan dia tidak marah atau takut sama sekali dengan Haifa.

"Tangan kau mengigil lagi." Naji yang sejak tadi diam mengeluarkan sesuatu daripada poket seluarnya.

Haifa tersentak mendengar ayat Naji. Dia sedikit malu dengan keadaannya yang nampak tidak betul itu.

Naji mengeluarkan sehelai sapu tangan lalu meletakkannya di atas kedua tapak tangan Haifa.

"Cover your hand. Aku alergi dengan orang lemah." Jelas Naji sambil mengosok hidungnya. Dia sebenarnya tidak selesa melihat tangan Haifa mengigil sejak tadi. Risau.

"HAH! Apa kau cakap! Lemah?!" Haifa memandang Naji separuh mati. Berani betul lelaki ni cakap dia lemah!

"Ya, lemah. Jika tidak, kau tak akan menangis dan merungut macam tadi." Kata Naji menunjukkan keadaan Haifa di dalam rumah kecil tadi.

Wajah Haifa sudah panas. Dia bengang!

"Kau nak aku react macam mana?! Kau nak aku ketawa sebab aku ada benda ni dalam badan aku? Ataupun, kau nak aku bunuh diri sendiri???" Katanya.

Haifa mengenggam sapu tangan itu dengan kuat. Dia menarik sapu tangan tersebut seperti hendak terkoyak.

"Bukan tu maksud aku..."

Haifa memintas ayat Naji.

"Naji, kalau kau fikir benda ni boleh keluar daripada badan aku macam mana benda ni keluar daripada badan-badan mangsa sebelum ni. Kau silap besar tau." kata Haifa. Dia menarik lengan bajunya ke atas.

Naji memerhatikan perbuatan Haifa. Terkejut dia melihat tangan kanan Haifa yang kelihatan berparut serta berurat yang menjalar di seluruh bahagian.

"Ingat tak Fazira tertembak lengan aku dengan peluru khas tu... yup, this is the scars." balas Haifa menyentuh urat-urat yang timbul itu.

"Maksud kau.."

"Ya, benda ni tak boleh keluar daripada badan aku." kata Haifa sayu. "Tak mungkin..." suara Naji mula cuak.

"Ada sebab kenapa dia tak boleh keluar daripada badan aku." Haifa menarik lengan bajunya ke bawah semula.

"Mengarut. Aku tak percaya-"

"Bagi aku jelaskan dahulu, lepastu kau buat sendiri keputusan sama ada nak percaya atau tak." kata Haifa.

Naji diam memberi ruang kepada gadis itu untuk bercerita.

"Mahluk tu cakap, aku berkongsi jantung dengan ketua dia. Maksudnya, nafas aku sekarang ni pun adalah nafas dia.

Macam mustahilkan??

Tapi, sejak hari pertama aku lahir dalam dunia ni, dia pun lahir sama dengan aku. Kau faham tak sekarang kenapa dia tak boleh keluar daripada badan aku. Itu sebab, aku adalah dia dan dia adalah aku

GENIAL : BEAST HUNTER ✔Where stories live. Discover now