BAB 56

775 97 5
                                    

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Keesokkan paginya.

Haifa dan rakan-rakannya terus pulang ke Kediaman Còmodo dengan segera kerana mereka perlu menyusun strategi untuk misi kedua yang akan berlaku dalam 3 hari lagi.

Madam V dan juga Miss Castell akan turut serta membantu mereka menyusun strategi melalui perjumpaan secara atas talian.

Masing-masing sudah berada di ruang tamu dengan berpakaian kemas kerana perjumpaan kali ini boleh dikatakan sedikit formal.

Buku nota dan pen juga sudah berada di tangan masing-masing.

Insyirah telah meletakkan biskut chipsmore di atas meja dan kemudian duduk di sebelah Hanim.

Aura menghidupkan hologram dan telah membuat panggilan untuk memulakan perjumpaan.

Deringan sedang berbunyi, lalu Madam V menjawab panggilan tersebut.

"Selamat pagi semua" sapa Madam V sambil tersenyum. Miss Castell juga berada di sebelah Profesor V dengan kot makmalnya.

"Selamat pagi Prof." jawab mereka serentak. Kemudian, memulakan perjumpaan mereka.

"Baiklah, sebelum saya mulakan perbincangan pada harini, terdapat beberapa perkara yang saya akan jelaskan terlebih dahulu. Kamu semua okay ke?" Tanya Madam V.

"Okay je Prof." Balas Alif mewakili semua.

Madam V mengangguk lalu memulakan dengan ucapan tahniah.

"Pertama sekali, tahniah saya ucapkan kepada kamu semua kerana dah berjaya selesaikan misi pertama kamu dengan cekap sekali.

Sememangnya saya yakin, pelajar bimbingan beast hunter wakil sekolah Genial memang tidak pernah menghampakan.

Kerana, senior-senior kamu dan alumni beast hunter wakil sekolah ini telah melakukan tugasan mereka dengan hebat sehingga wakil sekolah kita dinobatkan sebagai ahli Beast Hunter yang patut semua contohi, begitu juga kalian.

Jadi, point pertama saya sekarang ini adalah seperti yang kamu semua sudah sedia maklum.

Iaitu, tiap-tiap tahun. Beast Hunter yang berumur 17 tahun akan menghadapi tiga misi sebelum mereka menamatkan keahlian mereka sebagai ahli beast hunter buat kali terakhir. Betul tak?" Tanya Madam V lagi.

Mereka mengangguk. Tahun ini merupakan tahun terakhir mereka berada di sekolah dan mereka akan menamatkan keahlian mereka sebelum keluar daripada sekolah, namun sebelum itu mereka perlu menamatkan tiga misi yang diberi dengan cemerlang.

Misi ini diadakan kerana dua sebab. Satu, untuk memberi anugerah kepada kumpulan yang dapat melakukan misi dengan cemerlang serta mendapat penghormatan terakhir.

Sebab yang kedua pula, untuk memberi masa bagi memastikan ahli Beast Hunter baharu dilatih sehingga mereka mampu melawan beast.

Jadi apabila Beast Hunter sudah mencecah umur 17 tahun, mereka akan melakukan 3 misi yang melibatkan bilangan beast yang ramai. Ia akan memberi masa kepada ahli baru untuk dilatih.

"Maka, saya ingin ingatkan kalian untuk melakukan misi kedua ini dengan sehabis baik. Ingat, bahawa ini bukan sekadar misi tetapi ini merupakan pertempuran terakhir untuk kalian.

Kami, pihak makmal sedang sedaya upaya mencari cara untuk menghapuskan mahluk ini dengan serentak. Masih terlalu banyak teori dan juga perkara yang kita tak tahu. Namun, mujurlah tindakan kalian menutup portal utama itu serba sedikit membuatkan kami menghela nafas lega.

GENIAL : BEAST HUNTER ✔Where stories live. Discover now