BAB 40

1.1K 111 64
                                    

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

"Aku ialah MasterMnQ" jawab Naji selamba. Haifa memandang Naji dengan wajah tidak percaya.

"Kau jangan main-main eh Naji! Tak kelakar tau!" Balas Haifa.

"Kata-kata aku tak ada yang main-main." Jawabnya serius.

"T...tak logik langsung! Kau baru je jadi Ahli Beast Hunter! Macam mana kau boleh cakap kau tubuhkan kumpulan ni?!" Marah Haifa kerana wajah Naji sekarang betul-betul serius dan tidak main-main.

Itu membuatkan Haifa kecut perut.

Naji mengetuk kepala Haifa. Gadis ini hanya bijak dalam pelajaran sahaja ke?

"Aduh!" Haifa melindungi kepalanya.

"Buat apa aku masuk organisasi yang aku tubuhkan sendiri???" Soal Naji memandang Haifa.

Haifa terdiam. Ada betulnya juga kata Naji.

"Aku masih tak percaya, bukan ke organisasi ni wujud pada awal tahun 2000??" Tanya Haifa lagi.

Sekali lagi Naji mengetuk kepala Haifa.

"Organisasi Beast Hunter wujud pada tahun 2011, dan waktu tu kita berumur 5 tahun. Kau tak baca sejarah pasal organisasi ni ke?!!" Naji mulai marah.

"Ja...jadi, kau... kau memang betul-betul Master MnQ?" Soal Haifa mengendahkan kemarahan Naji.

Naji mengangguk.

"Kau dan Alif sahaja tahu siapa aku sebenarnya." Jelas Naji lagi.

Haifa terdiam memeluk lututnya.

Otaknya masih tidak dapat mempercayai maklumat tentang Naji. Jadi, selama ini Naji merupakan orang terpenting di dalam Organisasi Beast Hunter?

Sewaktu pelantikan Haifa di Hall Estrella, tak ada seorang pun tetamu VVIP yang memperkenalkan diri mereka sebagai Master MnQ.

Rupanya, Naji merupakan kepala bagi organisasi ini?!

"Tapikan Naji... macam mana organisasi kau, berjaya tersebar satu dunia, macam musta-"

"Tak ada yang mustahil. Organisasi ni dah hidup selama 13 tahun. Kau fikir dalam satu tahun, benda ni tak mampu tersebar luas ke? Teknologi makin canggih, aku gunakan peluang tu untuk luaskan organisasi ni.

Sir Oitaka, banyak bantu aku kerana dia lebih dewasa daripada aku. Aku serahkan tugas aku kepada dia. Jadi, dia lah yang berunding dan melantik seorang ketua dari setiap negara, sejak awal penubuhan organisasi ini.

Jadi sebab itulah, aku yakin yang kita akan berjaya cari jalan untuk hapuskan mahluk ni." Jelas Naji.

Dia tidak tahu bagaimana cara untuk dia buktikan kepada Haifa bahawa dia lah orang yang menubuhkan organisasi ini tetapi apa yang pasti, suatu hari nanti, mereka akan menang.

"Sebenarnya banyak lagi benda pasal penubuhan organisasi ni, tapi kalau kau nak tahu, pergi baca buku." kata Naji keras, dia memandang Haifa tajam.

Marah betul dia dengan Haifa.

Haifa tersengih sahaja.

"Tapi kenapa nama kau MnQ??" Haifa juga pelik dengan Nama Naji.

'Letak lah Master N ke, apa ke. Kenapa MnQ juga?'

Naji menggosok belakang lehernya. Segan pula hendak menjawab soalan Haifa.

"Hmm. Mystery and Quiet. Kau tau jelah kan aku masih mentah lagi waktu tu... lepastu aku fikir nama aku tu dah bes-"

GENIAL : BEAST HUNTER ✔Where stories live. Discover now