45.fejezet

2.2K 79 9
                                    

(Johanna szemszöge)

Hajnali háromnegyed négy, még negyed óra, és Dr. Cullen haza fog zavarni. A kérdés már csak az, hogy vajon beavassam-e a múltam sötét titkaiba, vagy inkább tartsam meg magamnak a gondjaimat. Tény, hogy a mentorom a legjobb orvos egész Amerikában, de ettől még nem biztos, hogy bele kéne rángatnom a személyes drámámba. Hiszen ő olyan jólelkű, és lehet, hogyha segítséget kérek tőle, akkor utána hímes-tojásként fog kezelni, de én ezt nem akarom. Nem vagyok kevesebb egyik gyakornoknál sem, csak azért, mert mások a körülményeim egy kicsit.

- Johanna – szakított ki Dr. Cullen a gondolataimból.

- Igen? – néztem rá kérdőn.

- Lejárt a műszakod. Jó éjszakát, vagy inkább csak jó pihenést – mosolygott rám kedvesen. Majd hátat fordított, és elindult a betegek felé.

- Dr. Cullen – szóltam utána. Ártani nem árthat, hogyha megkérdezem csak úgy általánosan, hogy mi a véleménye. Nem kell tudnia, hogy Justin hozzám tartozik.

- Igen, Johanna? – fordult vissza azonnal.

- Kérdezhetek valamit? – kezdtem bele bizonytalanul.

- Hát persze – jött vissza mellém. Majd leült a mellettem lévő székre. – Hallgatlak.

- Ha egy beteg már tíz éve kómában van, és az orvosok nem látnak sok esélyt a felépülésére, sőt semmit, de az agyműködése még teljesen normális és nem rosszabbodott a kóma alatt, akkor van még remény, hogy valaha felébredjen? – kérdeztem kíváncsian. Bár egy kicsit talán túl összetett mondatot hoztam össze.

- Érdekes eset, olvastál róla valahol a régi cikkek között, vagy konkrét mostani esetről beszélünk? – kérdezte elgondolkozva.

- Igazából konkrét esetről beszélünk – válaszoltam készségesen.

- Nos, amíg az agy működik, addig van remény. Bár nagyon különösnek találom, hogy egy kicsit sem csökkent a tevékenység. Olyan, mintha a beteg már ébren lenne, de valami miatt a teste ezt nem tudja kifejezni – gondolkodott Dr. Cullen hangosan. - Nem lehet, hogy olyan ütést, vagy ütéseket szenvedett el, amitől esetleg olyan sérülése keletkezett, ami akadályozza a mozgási funkciókat a testben?

- Hogy érti? – ráncoltam össze a homlokomat. Nem igazán értettem, hogy mire gondol.

- Mondjuk, van valahol egy rög, vagy egy nem felfedezett egyéb góc, ami akadályozza az áramlást bizonyos helyeken, mint például a karok-lábak, szemhéj. Így nem tud üzenni a külvilág felé a beteg, és olyan, mintha kómában lenne, de csupán nem képes rá, hogy kommunikáljon a külvilággal. Azt hiszem, hogy ilyen eset még csak egyszer fordult elő az egész világon, de akkor egy műtétnél észre nem vett apró belső sérülés okozta a bajt.

- Hogyan derült ki, hogy mi volt a baj? – kérdeztem kíváncsian. Talán csak egy vizsgálat és Justin felébred végre.

- Őszintén szólva a boncolásnál – hajtotta le a fejét Carlisle. – Nem az én betegem volt, csak én voltam aznap odalent a halottasházban, és akkor fedeztem fel azt az apró sérülést, amikor felnyitottam a testet.

- De ha a beteg még él, akkor kimutatható valahogy a probléma? – próbálkoztam tovább. A remény hal meg utoljára. Talán van megoldás.

- Sok alapos vizsgálattal, és türelemmel van rá esély – bólintott rá Dr. Cullen.

- Köszönöm, hogy válaszolt a kérdéseimre – mosolyogtam rá hálásan. Amint indul az első busz, már megyek is Justinhoz. Van még valamennyi félretett pénzem, ami biztosan elég lesz rá, hogy alaposan kivizsgáltassam.

La Push VámpirjaWhere stories live. Discover now