We lagen op het strand te bakken toen mijn telefoon afging. Het was Selma.
'Hey schat.' Zei ik.
'Hey mop, ik wil graag met je praten.' Viel ze meteen met de deur in huis.
'Tuurlijk, waar wanneer? Ik ben met Rayan op het strand.'
'Nu, kan hij je bij mij afzetten?' zei ze.
'Isgoed, ik kom eraan.'
'Wat is er?' vroeg Rayan die slaperig rechtop ging zitten.
'Selma vraagt of jij me bij haar kan afzetten. Ze wil met mij praten.' Zei ik terwijl ik strak naar hem keek. Rayan keek strak terug.
'Shit.' Zei hij in zichzelf.
'Moet ik me zorgen maken nu?'
'Nee, ga eerst met haar praten.' Zei hij zacht terwijl hij zijn hand uitstak. Ik nam zijn hand aan. Hij trok me overeind.
'Kom we gaan naar mijn huis.' Zei hij terwijl hij me begeleidde naar de auto. Ik stapte in.'Salaam lieverd, hoe gaat het met je?' groette Rayan's moeder mij met een dikke knuffel.
'Salaam het gaat goed hamdoullah, met jullie allemaal?' groette ik haar blij.
'Hamdoullah lieverdje. Selma is op de sta7 aan het zonnen.'
'Isgoed tante ik sleur haar zo meteen naar beneden om even met je te zitten, heb jou lang niet gezien.' Zei ik toen ik zag dat ze terug wou lopen naar de keuken waar ze helemaal alleen zat.
'Rayan ga met je moeder zitten.' Fluisterde ik in zijn oor.
'Is goed kleintje. Succes.' Zei hij. Ik knikte en rende de trappen op.'Schatje!!!' Riep ik toen ik de deur van de sta7 open trok.
'Hey mop.' Ze stond op en omhelsde me.
'Wat is er met jou aan de hand?' vroeg ik meteen.
'Kom we gaan even naar mijn kamer.' Zei ze. Ik keek haar onderzoekend aan.
'Oke.' Zei ik maar en liep achter haar aan. Ik plofte neer op haar bed.
'Vertel.' Zei ik. Ze kwam tegenover me zitten.
'Lieve schat, je weet dat ik van je hou. En dat ik het beste met je voor heb toch?' vroeg ze.
'Uhm ja. Dat weet ik.'
'Oke ik ben achter twee dingen gekomen. Twee dingen die jou misschien kunnen raken. Ik weet alleen niet hoe ik het je vertellen moet. Ik heb lang zitten piekeren, maar ik kan mezelf niet in de spiegel aankijken als ik je iets belangrijks verzwijg. Dus het spijt me, maar ik moet het je vertellen.' Zei ze. Mijn hart sloeg een slag over. Ik wist niet of ik dit wel wilde horen.
'Uhm om te beginnen er zijn twee dingen die je moet weten.'
'Oke Selma zeg maar.' Zei ik stotterend.
'Uhm oke. De eerste is....uhm...nou...Hatim wordt vader.' Zei ze. Ik keek haar met open mond aan. Ik hoorde en zag even niets meer. Amal rustig. Je was over hem heen toch? Ik voelde niets. Ik was wel in shock. Selma omhelsde me.
'Het spijt me lieverd. Walid die vertelde het me. Maar ik vind dat jij het moet weten, na alles wat je me vertelde dat je hebt meegemaakt met Hatim en hoe diep de liefde was of is. Het spijt me zo, ik vind het heel erg.' Zei ze. Ik duwde haar zachtjes van me af.
'Het is oke. Vertel wat is het tweede?' zei ik. Het gevoel van verdriet was er gewoon niet. Of nog niet. Ik voelde niets.
'Weet je zeker dat ik door moet praten?' vroeg Selma verbaasd met grote ogen. Ik knikte.
'Ja ga door.'
'Oke om te beginnen, hoe zit het tussen jou en Rayan? Hebben jullie nou iets met elkaar of niet?' vroeg ze.
'Uhm is dat van belang om het er nu over te hebben?' vroeg ik verward.
'Ja graag.' Zei ze vastberaden.
'Uhm nou, nee we hebben niks. We kunnen het gewoon goed met elkaar hebben, en we spreken elkaar dagelijks via de app. Uhm verder is er niks nee.' Zei ik langzaam. Mijn gevoelens voor hem hield ik achterwege.
'Dus je vindt hem niet leuk niks?' vroeg ze verbaasd. Ik begon sneaky te lachen. Ze gooide een kussen naar mijn hoofd.
'Amal, praten, nu!'
'Oke, ja ik vind hem leuk. Heel erg zelfs.' Zei ik met een ondeugende grijns.
'Dus er is love in the air?'
'I think so.' Zei ik zacht.
'Oke dus dan moet je dit weten. Het spijt me, je gaat dit niet leuk vinden, maar het heeft met je nichtje Najoua te maken.' Mijn hart stopte een seconden.
'Wat is er dan met haar?' vroeg ik buiten adem omdat ik niet meer zo goed wist hoe ik moest adem halen.
'Najoua vindt Rayan leuk...'
JE LEEST
Verwacht het meest onverwachte
RomanceHet verhaal gaat over Amal, Walid(broer) en Hatim(vriend van broer). Amal maakt dingen leuke dingen mee en minder leuke maar natuurlijk ook dingen waarvan je die nooit zou verwachten😉 Ik wens jullie veel plezier met lezen!