Daarna reden we naar huis. We hadden er een lange maar gezellige dag opzitten.
'Nu is het tijd om voor de deur met zonnepitten te zitten.' zei ik toen we het huis inliepen. Mijn moeder en vader hadden hun buitenkleding aan.
'Niks zonnepitten, we gaan naar familie toe.' zei mijn moeder.
'Maar mama, ik ben uitgeput!' Probeerde ik te protesteren.
'Geen gezeik. Ik moet elke keer voor jou liegen dat je druk bezig bent. Je gaat nu gewoon mee.' Probeerde mijn moeder weer dwars te liggen.
'Ja Amal. Schaam je, je moeder moet gewoon voor je liegen!' Riep Walid op een bespottelijke manier. Bilal en Selma giechelde achter mij.
'Helaas ik wil mijn familie zo graag zien, maar helaas ik heb al plannen met Selma.' Selma knikte zo overdreven dat ik er meteen niks meer van geloofde.
'Ja en ik heb al een afspraak met...Mounir.' zei Bilal toen ik naar hem keek.
'Mounir? Hoor jezelf bledderen! Jij kent niet eens een Mounir.' Riep Walid uit.
'Wagga eh 'Vriend' Ik ken wel een Mounir. Is een ouder schoolvriend met wie ik sinds kort weer contact heb.' Zei Bilal geïrriteerd.
'Toch niet een van die vriendjes uit het verleden he?' fluisterde ik.
'Nee nee. Ik studeerde met hem.' Zei hij serieus. Ik knikte.
Ik liep door naar mijn kamer.
'Ik wacht op je Amal.' Riep mijn moeder. Ik wilde mijn innerlijke frustraties eruit schreeuwen.
Even later kwam Bilal lachend mijn kamer in.
'Ga gewoon joh. Ze gaan gewoon voor een avondje, je hoeft daar niet de hele dag te zitten.'
'Nee, dat moest er nog eens bijkomen joh. Ik heb geen zin om die mensen te zien man.' Zei ik geïrriteerd. Ik was moe. Ik wilde mijn bedje opzoeken.
'Ja saffi, ik ga al. Even omkleden. Wil je mijn kamer uit?' Ik moest hem er zowat uit duwen, want hij wilde niet meewerken.
Ik trok een leuke outfit uit de kast en trok het aan. Ik bekeek het eindresultaat in de spiegel. Ik zag er een beetje te netjes uit. Ik moest lachen. Ik vergeet soms dat ik niet op kantoor ben. Aan mijn outfit te zien, dan.
Ik liep naar beneden. Selma keek me met grote ogen aan.
'Wauw Amal!' riep ze uit.
'Te netjes he?' vroeg ik onzeker.
'Walid kijk hoe mooi je zusje eruit ziet!' riep ze glimlachend. Bijna stralend, alsof ik haar dochter ben. Ik proestte het uit van het lachen. Walid keek droog naar mij.
'Zo loopt ze er altijd bij. Eigenlijk is het haar werkkleding, maar soms vergeet je over te schakelen.' Zei hij lacherig. Hij begreep precies wat ik meemaakte.
'Wist je nog jij, Walid. We gingen op een zondag naar opa en oma toen ging jij strak in pak alles.'
'Ja dat was echt raar. Me opa de hele tijd, wat kom jij bij mij doen met die kleren, ik heb hier geen vrouwtje voor je rondlopen om haar ten huwelijk te vragen. Al mijn tantes en ooms waren erbij. Echt verschut.' Vertelde hij aan Selma. Selma en Bilal lagen in een deuk.
'Wauww gewoon! Geweldige opa heb je!' riep Selma.
'Ja me opa heeft schijt aan je, ook al beledigd hij je, het boeit hem niet. Als hij maar gezegd heeft wat hij dacht.' Legde ik haar een beetje uit hoe hij in elkaar zit.
Uit het niets hoorde we keiharde muziek buiten. Het geluid kwam van ver, steeds dichterbij.
'Is gewoon een auto dat zich aan het uitsloven is.' Zei Walid.
'Ja, de bestuurder zoekt zeker een vrouw ofzo.' Maakte Bilal het af. Selma en ik rolde met ons ogen en rende naar buiten. Toen ik de bestuurder herkende rende ik erop af.
'Hewaa hewaa hewaa!!' riep ik terwijl ik met de reggada op de maat danste. Selma keek verbaasd maar begon met mij mee te doen toen ze zag dat twee andere meiden de auto dansend uit stapte. De bestuurder was mijn neef Tarik.
'rrrrreggadaaaa!' riep Tarik en deed een DJ na.
Walid kwam lachend op Tarik afgelopen. Ik ging helemaal los, in mijn straat.
'Hoe gaat het met mijn twee sexy lady's!' groette ik Safae en Najoua.
'Goed goed, met jou ook zie ik.' Zei Najoua terwijl ze me omhelsde.
'Omg! Mijn kanjerrr! Je ziet er sexy uit met die outfit. Ga je uit nigh?' liep ze heupwiegend op me af. Ik stak me tong naar haar uit.
'Ewa grote nicht van mij! Hoe is het met je mannetje!' riep ik melig. Ze omhelsde me strak.
'Goed goed, ik moest de groetjes van hem doen.' Zei ze. We liepen op de jongens af.
'Mensen, zij is de aanstaande vrouw van Walid, Selma.' Stelde ik haar voor aan de gekste nichten uit België
'En dit is Bilal mijn broeder van een andere moeder.' Zei Walid. Ik straalde. Wat was hij lief voor Bilal. Tarik en Bilal omhelsde elkaar alsof ze elkaar goed kende. Dat betekende dus dat hij is geaccepteerd. Ergens moest ik opgelucht adem halen.
'Waar is Amal, die is ook meegekomen toch?' vroeg Tarik.
'Mapampaa, ik sta hier eh koe.' Riep ik verontwaardigd uit. Ik dacht al, waarom kwam hij mij niet groeten. Ik heb hem jaren, maar dan ook echt jaren niet gezien.
Tarik keek mij met een scheef hoofd aan.
'Owh mijn god, Amal? Wat ben je veranderd zeg?!' Riep Tarik verbaasd uit. Hij liep op me af en omhelsde me breed.
'haha, niet overdrijven neef.' Zei ik lachend. Hij spoort echt niet.
'Hoe is het met je, nog steeds zo bij de hand merk ik?'
'Yep, de enige echte Amal. Hoe is het met jou? Breed geworden zehma?' vroeg ik. Hij was alleen gespierder geworden, maar verder niet veranderd in zijn gezicht.
'Zoiezo kleintje zoiezo, het gaat goed met me alhamdoulilah. Walid was ze van plan uit te gaan of zo?' vroeg hij aan Walid alsof ik er niet bij stond.
'Nee Amal gaat niet uit. Ze moet mee op familiebezoek. En ik dacht even dat ik op kantoor aan het werk was, vandaar die outfit. Verder had je het ook aan mij kunnen vragen meneer arrogant.' Kwam ik meteen voor mezelf op. Walid schudde lachend zijn hoofd.
'Net zoals Amal altijd bij de hand zal blijven, zo zal Tarik ook altijd arrogant blijven.' Zei Walid lachend. Ik was inderdaad vergeten dat Tarik niet de aardigste was.
'Ja klopt die jurken zijn heel mooi tegenwoordig.' Hoorde ik Selma tegen Najoua zeggen. Het klikte duidelijk meteen tussen die twee.
JE LEEST
Verwacht het meest onverwachte
RomanceHet verhaal gaat over Amal, Walid(broer) en Hatim(vriend van broer). Amal maakt dingen leuke dingen mee en minder leuke maar natuurlijk ook dingen waarvan je die nooit zou verwachten😉 Ik wens jullie veel plezier met lezen!