Deel 91

1.6K 73 9
                                    

Ik had gisteravond het hele huis bij elkaar geschreeuwd. Ik reageerde alles op Walid af aangezien het zijn debiele vriend is. Walid en mijn ouders begrepen het niet helemaal wat nogal logisch is aangezien ze het hele verhaal niet kennen. Rayan die reageerde heel afwezig op mijn appjes waar ik ook helemaal niks van begreep. Ik was oververhit. De volgende dag ontbeet ik en pakt mijn auto. Mijn ouders sliepen nog en Walid was naar Hatim gegaan om te helpen zijn nieuwe huis te verven. Ik reed naar Selma. Bilal deed de deur voor me open.
'Ik heb alles al gehoord. Selma is er niet schat.' Ik omhelsde hem strak.
'Amal ben jij dat? Kom binnen lieverd!' Zei zijn moeder. Ik duwde Bilal van me af en trok mijn schoenen uit.
'Selma is naar een sollicitatiegesprek gegaan lieverd. Hoe gaat het met je. Jeetje nu pas zie ik hoe bruin je bent geworden haha.' Ratelde ze vrolijk.
'Is goed. Insha'Allah wordt ze aangenomen. Wat zijn jullie aan het doen?' Zei ik tegen haar.
'We krijgen vanavond bezoek van familie uit België. Blijf je?' Vroeg ze me.
'Ik weet het niet tante. Ik moet eerst kijken of me ouders me niet nodig hebben vandaag.'
'Ja dat begrijp ik schat. Maar lieverd wat is er nou aan de hand tussen jou en Rayan?' Ik keek haar strak aan. Wat bedoelt zij!
'Uhm niks hoe bedoel je?'
'Ze willen je overplaatsen naar een ander bedrijf heb ik gehoord? Rayan was er niet blij mee.'
'Nee dat snap ik. Ik namelijk ook niet. Ik heb Rayan er nog niet uitgebreid over gesproken dus ik weet nog niet zo veel.'
'Ik vind dat je me zoon altijd in zijn bedrijf goed hebt gesteund. Ik zou het jammer vinden als je hem nu zou afvallen. Maar schat je moet ook aan jezelf denken. Stel dat je het daar beter krijgt dan moet je dat natuurlijk doen.' Adviseerde ze.
'Ik weet het echt niet. Ik kan moeilijk geloven dat dit zakelijk bedoeld is. En maak je geen zorgen tante, ik laat Rayan nooit vallen. En dat weet hij.' Zei ik tegen me tante. Precies op dat moment kwam Rayan binnen en glimlachte naar me.
'Dat is fijn om te horen.' Zei hij terwijl hij zijn hand naar me uitstak. Ik nam zijn hand aan.
'Dat gesprek was tussen mij en jou moeder. Wil je niet bemoeien alsjeblieft? Dankjewel.' Deed ik kapsones.
'Mijn moeder is mijn zaak. Dus haar gesprekken ook. Begrepen?'
'Ik wist niet dat je advocaat was?' Beet ik terug.
'Als het op jou aankomt moet ik alle beroepen kunnen uitoefenen. ' zei hij met een gemeen lachje. Zijn moeder lachte om ons.
'Ik laat jullie alleen. Ik ga even boodschappen halen voor straks. Amal kijk je even of je kan blijven?' Ik knikte naar haar.
'Beslama kat en muis van me.' Zei ze tegen mij en Rayan. Ik glimlachte onschuldig. Rayan kneep in mijn wang.
'Doe maar stoppen met onschuldig doen. Ze is weg.'
'Waar heb je het over? Ik ben onschuldig hoor.' Zei ik dom.
'Je kan slecht liegen Amal.'
'Just like youuuuu.' Zong ik vals. We schoten beide in de lach.
'Uhm maar Amal. We moeten wel het een en ander bespreken vindt je niet?' Vroeg hij. Ik keek naar buiten. Het was heerlijk weer. Ik had mijn slippers aan.
'Ja dat klopt. Laten we ergens wat gaan drinken. Zakelijk en privé dienen gescheiden te blijven.' Deed ik hem na.
'Zied eh snotneus. En zo praat ik niet!' Lachte hij achter me.
'Nee klopt. Als ik echt na zou doen hoe jij praat zou mijn gezicht voor altijd vervormen van schrik. Het lijkt me echt zwaar om Rayan te zijn!'
Ik kreeg een klap op mijn hoofd.
'Gemenerd.' Zei hij. Ik lachte hem liefjes toe.
'BILAL WIJ ZIJN WEG!' Riep ik naar boven.
'Tot straks mop.' Riep hij terug.
'Hij heeft de keuze al voor je gemaakt zie ik?' Zei Rayan ondeugend.
'Welke keus eh leeghoofd?'
'Dat je gaat blijven vandaag.' Zei hij terwijl hij zijn autodeur open deed.
'Tazzz laat je mij niet eerst instappen, met rode loper enzo?'
'Pff en waarom zou ik. Je bent nu gewoon een collega hoor.' Zei hij terwijl hij me vierkant uitlachte en de auto instapte.
'Wat ben jij een raar wezen zeg.'
'Klopt. Een wezen die in ieder geval zeker weet dat deze rat hier mij niet in de steek zal laten.'
'Uiteraard aliën. Dat is correct.' Knikte ik.
Hij glimlachte op een verwarmde manier.

Verwacht het meest onverwachteWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu