Na een hele dag werken reed ik door naar Walid.
'Ewa vertel. Watsupp?' viel ik zijn kantoor binnen.
'Gaat u zitten en wacht geduldig op u beurt alsjeblieft.' Zei een collega van hem die ook in het kantoor van Walid stond. Walid zat te telefoneren.
'Moskilaah.' Riep ik ondeugend naar Walid. Hij knipoogde naar me. Zijn collegae keek me raar aan.
'Het is geen zakelijk bezoek. Heb dus geen nummertje getrokken als je het niet erg vindt.' Zei ik terwijl ik zag hoe geïrriteerd zijn collega naar me keek. Hij had een baardje en stekels. Een strakke pak en puntige schoenen.
'Ben je aan het werk of heb je zo een date?' kon ik het weer niet laten. De jongen keek me van top tot teen aan.
'Diezelfde vraag kan ik ook aan jou stellen.' Zei hij kapsones.
'Laat maar, je bent duidelijk niet van mij niveau.' Zei ik nog verwaander met mijn kin omhoog.
'Jeh ezel. Ga ergens anders mijn personeel lopen keuren!' zei Walid na het ophangen.
'Meneer vindt dat ik op mijn beurt moet wachten.'
'Heb je toch ook gedaan? Wat is het probleem?'
'Nee Walid, zeg jij me wat het probleem is. Ik moest hierheen komen remember?'
'Ja ga even zitten. Moessie kun je ons even alleen laten.'
'Oke. Voordringster.' Zei hij tegen mij.
'Familie voor alles.' Zei ik met een ondeugende blik. Walid negeerde onze kleuterklas gedrag en kuchte nadat de deur in het slot viel.
'Hoe gaat het met je Amal?' Ik knipperde een paar keer met mijn ogen.
'Ik heb geen zin in een Dr.phil gesprek. Kom ter zake.'
'Ja ik heb dus het een en ander met je te bespreken omtrent Rayan.' Hij keek weg. Ik voelde me boos worden.
'Vertel.'
'Hij is een paar keer gesignaleerd met onze nicht.'
'Door wie?'
'Contacten die ik en Tarik samen kennen. En Selma een keer.'
'Ja oud nieuws. Ik heb hem gister zelf gezien.' Walid keek mij geschrokken aan.
'En hoe ga je hiermee om?'
'Ik wil mijn project met de beste kwaliteiten lanceren op de dag dat het af moet zijn. Ik ben niet meer bang mensen te verliezen. Ik ben Amal.' Zei ik koel.
'Je hebt de tijd gehad om het te verwerken merk ik?'
'Wat moet je anders? Walid. Ik moet door.' Zei ik. Ik wilde het er geen minuut over hebben met mijn broer. Toen ik afscheid van hem nam en in de auto stapte bedacht ik me ineens dat ikj hem nooit verteld heb over mij en Rayan. Ik knipperde een paar keer met mijn ogen. Selma moet het gezegd hebben, het kon niet anders.
Ik belde zonder aarzelen Tarik op.
'Ewa kleintje.'
'Hey ik heb je even nodig. Kunnen we afspreken?'
'Tuurlijk kom naar me toe. Ik ben thuis, mijn eigen huis, niet bij mijn ouders.'
'Iscool. Zie je zo.' Ik hing op en reed de snelweg op.
'Ewa zuster.' Hij omhelsde me.
'Wat wil je drinken?'
'Niks. Ik kom om even verhaal te halen.'
'Wat is er aan de hand?'
'Najoua, ze is gezien door mij en een paar contacten die jij kent en door Selma een paar keer met Rayan. De man met wie ik sinds kort iets serieus heb/had. Ik weet even niet meer waar ik sta. Wat heeft dit te betekenen?' Tarik keek me geschrokken aan.
'Ik zweer Amal, ik kom uit de lucht vallen. Ik ben blij voor je dat het serieus is, maar waar mijn zusje mee bezig is? Allahoua3lem!' zei hij geïrriteerd.
'Ik heb geen zin om genaaid te worden.'
'Nee dat begrijp ik. Ik ga met haar praten dan neem ik contact met je op. Als het goed is is ze nu bij me ouders thuis.' Hij stond op en trok zijn jas aan. Ik stond ook op en liep met hem naar de deur.
Ik had een gemiste oproep van Rayan. Toen ik buiten stond kwam ik Fouad tegen in zijn auto. Hij parkeerde voor de Albert Heijn. Ik liep naar zijn raam.
'hewaa stalker!' riep hij naar me.
'Hou je kop. Jij volgt mij niet ik.'
'Volgens mij is dit niet jou buurt Amal.'
'Zie je, wie is hier die stalker. Je weet zelfs waar ik woon.' lachte ik.
'Duhhh ik moest je die vorige keer thuis brengen eh bijdehandje!'
'Waar naartoe eh bledder?'
'Boodschappen voor mijn ouders. Jij?'
'Ik was bij me neef.'
'Ahh, familiebezoek?'
'Nee, heb hem verteld over Najoua.'
'Wie is Najoua?'
'Mijn nicht. Die chick die aan Rayan plakt. Mijn broer wist blijkbaar dat we wat hadden en neemt het serieus. En nu hebben verschillende mensen haar gezien.'
'Heftig. Wat gaat hij nu doen?'
'Kijken waar ze mee bezig is.'
'En hoe is het met Rayan?'
'Ik ontloop hem.'
'Hmm, beter. Hou het nog even voor je, anders gaat dit in de weg staan, het project is nu belangrijker.'
'Je hebt gelijk.' Zei ik zuur. Ik werd gebeld door Bilal.
'Amal. Kun je naar jou huis komen alsjeblieft. Ik moet met je praten!'
'Ik kom.' Zei ik.
'Rayan?' vroeg Fouad. 'Nee Bilal, zijn broertje. Die met ons werkt.'
'Die brede met krulletjes?' vroeg Fouad.
'Ja hij. Hij woont in mijn huis. Ik moet er even naartoe. Waarschijnlijk iets met de rekeningen ofzo.'
'Isgoed. Rij voorzichtig. Ik zie je morgen inshaallah.
'Ja inshaallah. Beslama. Geen ongezonde dingen halen voor je ouders.'
Hij schudde lachend met zijn hoofd en liep naar het centrum. Ik liep naar mijn auto. Wat moet Bilal nou weer van me.
JE LEEST
Verwacht het meest onverwachte
RomanceHet verhaal gaat over Amal, Walid(broer) en Hatim(vriend van broer). Amal maakt dingen leuke dingen mee en minder leuke maar natuurlijk ook dingen waarvan je die nooit zou verwachten😉 Ik wens jullie veel plezier met lezen!