We zaten heel dom en melig te doen Safae, Najoua en ik.
Totdat de moeder van Safae ineens begon te schreeuwen in de gang. Ik hoorde Tarik praten.
'Wollah het was Amal yema!'
'Jajaa, jij en Amal zijn kat en muis. Je hoeft haar echt niet de schuld te geven. Ga nu je excuses aanbieden aan je tante.' Mijn moeder keek mij dodelijk aan.
'Ik ben onschuldig. Ik weet niet waar hij het over heeft.' Zei ik schouderophalend.
Tarik kwam de keuken in. Hij begon zich te excuseren tegenover mijn tante. Die zogenaamd met haar hand aangaf dat het niet erg is.
'Ik pak jou nog wel Amal.' Zei hij tegen mij.
'Ga je die vaas niet vergoeden Tarik?' vroeg ik spottend.
'Hoe weet jij dat het om een vaas gaat, als je onschuldig bent?' begon mijn moeder met die gevaarlijke hand in haar zij.
'Ik zag het toevallig gebeuren.' Zei ik snel.
'Nee door haar gebeurde het!' wees hij naar mij.
'Oke we verdelen de kosten eh baby. Ik had hem geduwd maar ik dacht dat hij een ruggengraat had. Helaas zijn die spieren daar alleen voor de sier. Want er zat geen grammetje kracht in.' Zei ik lacherig.
'Belachelijk kind.' Zei Tarik.
'Nee jij bent nog belachelijker.' Zei zijn moeder. Ik glimlachte onschuldig naar Tarik.
'Jou pak ik zoiezo. Onthoud dat.' Zei hij terwijl hij boos de keuken uitliep. Ik moest moeite doen om mijn lach in te houden.
'Ik wist wel dat je iets had uitgespookt toen je de keuken inliep.' Zei mijn moeder hoofdschuddend.
'Heb jij die video gezien met die bruidegom die in trainingspak op de stoep stond bij zijn bruid?' vroeg Safae ineens. Ik keek haar dankbaar aan toen ik zag dat ze me probeerde te redden.
'Ga weg! Trainingspak? Tante hoor je dat?' vroeg Najoua verbaasd aan mijn moeder.
'Tazz. Wat is daar mis mee? Mijn man mag van mij zelfs met een short komen. Hij moet lekker zichzelf blijven.' Zei ik schouderophalend.
'Daar geef ik je gelijk in.' Zei Tarik die op dat moment binnenkwam, en mij hoorde praten.
'Nee ik had ook nooit gedacht dat ik normale kinderen op de wereld heb gezet.' Zei mijn moeder uit het niets. Ze zei het zo serieus, voor zich uit starend dat ik in de lach schoot.
'Ewa ja, jij trouwt met papa. En kinderen lijken sneller op hun vader.' Mijn moeder keek snel naar de grond. Ik beet op mijn lip.
'Wat zet je je moeder verschut eh aap?' zei Tarik die op mijn rug sloeg.
'Nee hoor. Mijn vader meskien.' Zei ik lacherig.
'Eh praat berbers jullie.' Zei mijn tante voor de grap.
'Tarik kan geen berbers meskien, dan kan hij ons niet bijhouden.' Zei ik in het berbers tegen mijn tante.
'Owja joh? Wie moest die vorige keer in Marokko voor jou vertalen in de winkel? Wist je nog? zei Tarik in zijn beste berbers. Ik keek hem verbaasd aan. Iedereen schoot in de lach.
'Ja dat weet ik nog, maar alles heb ik jou geleerd, wist je nog? Je was me zo dankbaar dat je zei dat je voor iedereen zou vertalen zodat het niet opvalt dat je eigenlijk geen berbers kan praten?' zei ik heel serieus.
Mijn tantes waren aan het huilen van het lachen. Safae begon met haar heupen te dansen.
'Wah wah 1-0 voor Amal hewaaahh.' Begon ze op z'n Marokkaans te zingen en te klappen met haar handen. Ik stond haar meteen bij door te slaan op de tafel.
'zied hewaaahh Amal gaat ervoor. En niemand houd haar tegen!!' zong Najoua.
'Wah wah ze gaat door vuur en regen!!.' Vulde Safae aan.
'Dus probeer haar niet uit te dagen, want ze is niet te breken.' Zong ik mee.
Tarik begon te dansen.
'Owyeah alleen maar ezels in dit leven.' Mijn moeder lachte ons allemaal uit.
Rayan kwam de keuken in. Hij gaf een high five aan Tarik.
'Jij klaart hem gewoon.' Zei hij tegen Tarik.
'Tazz de twee koeien hebben elkaar leren kennen zie ik.' Zei ik zuur.
'Jou leven gaat twee keer zo zuur worden schatje.' Zei Rayan.
'Ik zou niet zo vroeg juichen als ik jou was, het is drie tegen 2.' Zei Safae. Ik sloeg een arm om haar heen.
'Owyeah where in.' Zei Najoua als een bitch in de middelbare school. Ik lachte om hoe ze zich gedroeg.
Met een glimlach stapte ik in de auto.
'Dat was gezellig he?' zei mijn moeder meteen. Dat zei ze expres omdat ik niet wilde gaan.
'Ja alleen door Safae en Najoua.' Zei ik meteen.
'Waarom nodig je ze niet uit voor morgen?' vroeg mijn moeder.
'Ja zeker. Waarom niet.' Zei ik enthousiast.
'InshaAllah.' Zei mijn moeder.
JE LEEST
Verwacht het meest onverwachte
RomanceHet verhaal gaat over Amal, Walid(broer) en Hatim(vriend van broer). Amal maakt dingen leuke dingen mee en minder leuke maar natuurlijk ook dingen waarvan je die nooit zou verwachten😉 Ik wens jullie veel plezier met lezen!