De volgende dag moest ik weer eens aan het werk. Ik stond op en keek naar de klok. Ik hoorde gerommel in de keuken. Zeker Bilal. Ik sleurde mezelf naar de douche en genoot van een lauwe douche. Ik sloot mijn ogen en voelde me voor even heerlijk ontspannen. Amal en ontspannen? Dat maak je niet vaak mee namelijk.
Ik kleedde me om en liep naar beneden met mijn natte haren in een knot. Sinds ik op mezelf woon heb ik gemerkt dat ik veel zelfstandiger ben geworden. Is maar goed ook. Het werd tijd om te leren wat verantwoordelijkheid en discipline betekent.
'Ewa pannenkoek. Ik heb pannenkoek voor je gemaakt met stroop en na3na3 thee met suiker.' Ik begon te lachen. Maar stopte meteen toen ik de onzekere blik van hem opving.
'Wat lief! Dankjewel schat.' Zei ik snel om hem zijn zelfvertrouwen weer terug te geven. Hij lachte stoer naar me.
'Ga eten anders kom je te laat op je werk.'
'Eet je mee?'
'Duh. Denk je jij krijgt alleen. Niet denken je bent prinses hierzo.'
'Tazz ik vond je net zo lief. Waarom verpest je het.' Zei ik lachend.
'Ewa sorry klaar ik ben weer lief ja?' We keken elkaar verbaasd aan en schoten in de lach.
'Moet ik je nog ergens brengen voor ik naar mijn werk ga?' Vroeg ik hem.
'Uhm daar wou ik het met je over hebben trouwens. Wat vind je ervan als ik jou als een prinses naar je werk breng en je weer als een prinses ophaal. Zo met die rode loper enzo. En dan doe ik de deur voor je open als een echte heer.' Zei hij met een smile van oor tot oor. Ik keek hem droog aan.
'Daarom dit ontbijt jesh? Waar heb je mijn auto voor nodig? '
'Gewoon wil even naar huis rijden. Andere kleren aan. Even langs school dingen regelen. En dan zie ik wel. Kom op Amal. Ik kan niet zonder auto en de hele dag niks doen. Please???'
'Beloof me dat je geen domme dingen gaat uitspoken met mijn auto. Geen criminele praktijken en weet ik allemaal veel.' Zei ik na een paar minuten aarzelen. Ik wou geen onnodige risico's nemen. Maar ik wil hem ook niet van me afstoten. Hij begint me eindelijk in vertrouwen te nemen. Alleen zo kan ik hem helpen en blijft hij uit de problemen. Het is ook duidelijk dat hij gewoon een 'zorgzame figuur' in zijn leven mist. Rayan moet nu echt zijn ogen openen.
'Nee nee. Ik beloof het.'
'Yallah zied. ' zei ik en trok m'n schoenen aan en liep naar de auto toe met Bilal achter me aan.
Hij zette me af op het werk. Rayan was er gelukkig nog niet. Badr kwam met een grijns naar me toe gelopen en omhelsde me.
'Gefeliciteerd! Wat ben ik blij voor je!' riep Badr op een belachelijke manier waardoor iedereen in de kantine ons aankeek.
Uit het niets kwamen er allemaal collega's naar mij toegelopen om mij een hand te geven. Ik keek verbaasd toe. Gebeurd dit echt?
Rayan keek een tijdje stomverbaasd toe in de deuropening.
'Gaat het wel goed met je Baderdinne?' zei ik na dat ik eindelijk op een stoel kon gaan zitten.
'Ja ik feliciteer je met je nieuwe liefde!' riep Bader uit.
'Nieuwe liefde?' vroeg Rayan in mijn plek. Hij kwam van de deuropening en ging naast mij zitten aan de grote ronde tafel.
'Ja, jullie worden familie van elkaar, man! Ik eigenlijk ook een beetje, maar jullie twee gaan elkaar vaak zien enzo.' Lachte Badr enthousiast.
'Gast wat bledder jij? Kun je alsjeblieft duidelijk zijn, want ik heb geen nieuwe liefde en ik word helemaal geen familie van niemand.' Zei ik van mijn stuk geslagen.
'Huh? Jij en Bilal? Bilal en jij? Hij bracht je naar je werk, en gaf je een knuffel net, ik zag het van het raam. Ik weet dat je het even voor je wilde houden, maar ik ben er per ongeluk achter gekomen.'
'Sorry hoor, maar jij spoort voor geen meter. Bilal zette mij af omdat hij mijn auto heeft geleend. Voor de rest is er helemaal niks aan de hand. Dus ga rustig je werk doen ofzo.' Zei ik geïrriteerd. Rayan begon ineens te lachen.
'Bilal en Amal, yeah right!' riep hij lachend weg.
'Ja echt he! Just wauw!' vulde ik aan en liep achter hem aan naar mijn kantoor.
Hoe haalt die gekke het in zijn hoofd. Hij hoeft niet te weten dat hij bij mij thuis was, en hij hoeft niet te weten dat ik er alles aan doe om te voorkomen dat Bilal een moord gaat plegen. En hij hoeft helemaal niet te weten dat ik zo met Rayan moet gaan praten en hem moet uitleggen over de duistere praktijken die Bilal verricht heeft, en in welke gekke probleem hij nu is beland. Bedankt Bilal, dat je mij de vuile klusjes laat opknappen.
Mijn werktelefoon ging af.
'Ja?'
'Wij moeten praten, heb je tijd?' hoorde ik Rayan zeggen. Ik haalde diep adem. Beter nu, dan ben ik er vanaf.
'Ja kom je naar mijn kantoor?'
'Ja ik kom, ik wil alleen met je zijn.' Mijn hart sloeg een slag over. Ik weet dat hij bedoelde dat niemand iets hoeft te horen van dit gesprek, puur omdat het om zijn privé leven gaat, maar het klonk best apart.
'Heb je me gehoord?' ik knikte. Owja, dat ziet hij niet.
'Ja.' Zei ik en hing op. Ik pakte mijn telefoon en Apte Bilal.
"Als ik heelhuids van Rayan afkom na dit gesprek, mag jij trakteren voor een uitgebreide lunch met alles erop en eraan. Je word bedankt." Toevallig was hij online.
"Je bent een diamantje. Ik maak het goed met je. I promise. Kuss." Schreef hij terug. De deur ging open. Ik legde mijn telefoon weg.
'Here we go.' Fluisterde ik.
JE LEEST
Verwacht het meest onverwachte
RomanceHet verhaal gaat over Amal, Walid(broer) en Hatim(vriend van broer). Amal maakt dingen leuke dingen mee en minder leuke maar natuurlijk ook dingen waarvan je die nooit zou verwachten😉 Ik wens jullie veel plezier met lezen!