29.2

711 26 3
                                    

POV Indy

Net heeft Shawn opgetreden met zijn liedje 'If I can't have you'. Het optreden was, zoals ik dat altijd vind, echt geweldig. De zaal was verlicht met allerlei verschillende pastelkleuren. Hij stond zoals gewoonlijk weer te schitteren op dat podium. Zijn gitaar heeft hij in zijn handen en de microfoon raakt zijn lippen aan. Dat is goed te zien op het grote scherm.

"He really loves you, Indy," zegt Connor die zijn ogen niet van het podium afhaalt, "he talks non stop about you. Even when you two broke up he kept talking about you."

Ik kan een glimlach niet onderdrukken, want ik hou ook van hem. Ik hou zielsveel van hem. Echt ik zou alles voor hem doen. Echt alles. als het moest zou ik zelfs met hem op een podium staan. Ik doe echt alles voor deze jongeman.

Ik draai mijn hoofd naar Connor en ook hij kijkt mij nu aan. "Shawn wasn't happy the last couple of weeks, until you and him got back together. And we didn't like Camila to be honest. We just said so because we wanted Shawn to be happy again," geeft hij toe, "You're way more fun. We missed you on tour."

Ik schenk hem een glimlach en vertel hem dat ik het touren ook gemist heb. Elke dag op één vaste plek wakker worden, dezelfde dag weer meemaken, is niets voor mij ben ik achter gekomen. Elke dag in een andere stad wakker worden met de man van je dromen, je kinderen en je beste vrienden is hoe ik mijn leven wil leiden.

"I can't wait to go back on tour with you guys again," zeg ik hem, "but Shawn and I are dating in secret for now, so please don't tell anyone."

"I'm trying to move on. Forget you, but I hold on. Everything means nothing, everything means nothing, babe." Zingt Shawn ondertussen zachtjes. Hij staat in zijn blauwe, licht dorschijnende blousje op het podium met één van zijn favoriete gitaren in zijn handen. Je kan zien dat hij elke dag weer van dit moment geniet.

Ik zou graag willen zeggen dat hij me nu aan kijkt, maar dat doet hij niet. De zaal zit bomvol met fans en beroemdheden en wij zitten ergens helemaal achterin om niet te veel op te vallen. Natuurlijk valt het mensen op dat uitgerekend ik, zijn 'ex', bij zijn optreden aanwezig ben en dat ik bij zijn vrienden zit.

Het is niet te ontkennen dat dat raar is, want onze break up was een hele happening volgens de nieuwsbladen. Ook het hele internet stond vol met foto's van Shawn en Camila en krantenkoppen die over ons drie gingen. Nee, dat ik hier zit is niet gewoon.

"I'm trying to move on. Forget you, but I hold on. Everything means nothing if I can't have you, no." Zingt hij nu iets harder.

"I can't write one song that's not about you. Can't drink without thinkin' about you. Is it too late to tell you that," zingt hij iets harder, "Everything means nothing if I can't have you?" Hij haalt hard en hoog uit en het publiek wordt gek. Ik moet me inhouden om niet op te springen en te juichen.

Hij doet een gek dansje na zijn uithaal en mist daardoor de eerstvolgende regel die hij moet zingen, maar hij pakt het weer perfect op en zingt rustig verder. "Can't drink without thinkin' about you. Is it too late to tell you that. Everything means nothing if I can't have you?"

Zodra de muziek uitvalt, barst het publiek in een juichen uit. Iedereen staat op om te klappen en dus doe ik dat ook. Hij loopt het podium af met een grote voldane glimlach en zwaait naar de fans.

Niet veel later worden Shawn en Camika het podium op geroepen om hun award voor 'Best Collaboration' met hun nieuwe single 'Señorita' op te halen.

Samen lopen ze het podium op. Shawn staat met zijn handen in zijn zakken terwijl Camila de award aanpakt en naast hem komt te staan.

"Thank you, thank you so much," begint Shawn, "Honestly we are so happy that we won this award. We worked super hard on it." Ik zie dat hij zich ongemakkelijk voelt, want hij kijkt recht in de camera. Ergens zie ik een paniek achter die bruine gloed. "This is amazing, we amaze, thank you so much for it. We love you, this is incredible. Truely."zegt hij zijn fans.

"Yes, what he said!" Roept Camila enthousiast, "Thank you so much for watching, we love you so much. Seriously." Ze blaast een kus naar de camera toe. Een vleug van kippenvel vliegt over mijn rug en mijn spieren trekken zich samen. Cringe. Niet veel later lopen zeweer samen van het podium af.

We kijken de show in alle rust verder, totdat mijn telefoon na ongeveer een half uur afgaat. Eerst wou ik niet kijken omdat ik het onbeschoft vond, maar het bleef maar doorgaan en misschien gaat het wel over de kinderen. Ik klap mijn hoesje open en zie de naam van Shawn op mijn beeldscherm. Ik klik zijn oproep weg en krijg dan meteen allerlei beeichtjes binnen.

-
Shawn: Indy you need to help me
Shawn: Please I'm begging you
Shawn: I'm fucked
Shawn: Please pick up your phone
Shawn: Come backstage
Shawn: Hurry up
Shawn: Camila bailed on me
Shawn: I'm screwed
Shawn: Please I need you
-

Nog voordat ik kan antwoorden, staat Andrew voor mijn neus. "We really need your help."

They're Like Us [Part 3]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu