35.3

580 21 4
                                    

POV Indy

Shawn is met me mee gelopen totdat ik in de taxi zat. Hij betaalde het taxigeld voor me en heeft me nog gezegd dat ik voorzichtig moest zijn.

Na twintig minuutjes rijden, ben ik dan veilig en wel aangekomen bij het kleine restaurantje in Perth. Ik zie Ryan buiten op het terrasje zitten, maar ik denk dat hij mij niet meteen herkent. Ik draag namelijk, zoals eigenlijk altijd sinds ik een relatie met Shawn heb, een zonnebril. Ik loop richting zijn tafeltje en zet daar pas mijn bril af. "Indy, wow, wat goed je te zien!" Zegt hij blij.

We nemen allebei plaats en beginnen meteen te praten over onze levens. We zijn zo verschillend. Ryan is op dit moment bezig met zijn studie en woont in een studentencampus, terwijl ik rondreis met mijn twee kinderen en man, die toevallig ook nog is een wereldberoemde artiest is.

We praten ook nog even over vroeger en mijn moeder komt ter spraken. Ryan wist nog niet dat ze overleden was en dus was het een hele shock voor hem. Ook al hebben we maar een weekje gedate, hij heeft haar ontmoet. We waren vroeger best goede vrienden en hij kwam regelmatig over de vloer. "Gecondoleerd," zegt hij als hij het slechte nieuws tot zich heeft laten bezinken, "ze was een lieve vrouw."

"Ja," zeg ik nadenkt over mijn moeder, "dat was ze zeker." Hij pakt even mijn hand vast als troost. En hoe gek het ook klinkt, ik had dat even nodig. Ik denk niet vaak over haar na omdat ik momenteel zo veel aan mijn hoofd heb.

En op dat moment, zie ik plots de meiden aan de overkant van de straat. Ze staan met hun telefoons op ons gericht en ik besef me dat Ryan en ik nog altijd elkaars handen vast hebben. Snel trek ik ze weg en vertel Ryan over de meiden die foto's staan te maken. "Shawn's gonna be pissed," zeg ik lachend, "he doesn't like it when another man is touching me."

Ryan knikt begrijpelijk en zegt dan ook dat hij Shawn groot gelijk geeft. We besluiten de meiden te vergeten en ons gesprek voort te zetten. Ik wil nie

"Dus je hebt twee kinderen?" Vraagt hij iets wat twijfelend. Ik knik en neem een slok van mijn ice tea. "Ja, een jongetje van twee en een meisje van drie maanden." Zeg ik trots. Ik vraag hem hoe het nu met zijn liefdesleven is en hij vertelt dat hij niet veel geluk heeft in de liefde. Er is wel een meisje die hij heel leuk vindt. Ze zit bij hem in de klas bij geschiedenis en hij heeft al sinds het begin van het jaar een crush op haar. Hij weet niet waar hij haar mee naartoe moet nemen.

"I can ask Shawn if you can go to the show tonight," stel ik voorzichtig voor, "I'm sure he can arrange two more VIP tickets."

Hij kijkt me verbaasd aan en vraagt of ik dat echt zou willen doen voor hem. Ik knik vrolijk en zeg dat ik het nu meteen ga vragen. Ik pak mijn telefoon erbij en zoek het Whatsapp gesprek met Shawn op.

-
Indy: Hey, I'm with Ryan and he has this girl he likes... Can he get two VIP tickets to take her on a date? 😊 I'd be soooooo happy
Shawn: Idk I've to ask Andrew
Shawn: Tickets have been sold out since march
Indy: I know, but this would mean so much to me
Indy: Might even thank you tonight with something special 😏💦 in our bed maybe idk 😉
Shawn: Two VIP tickets are on their way RIGHT NOW
Shawn: You own me! 😜
Indy: Haha thankyou baby💕, he'll be so happy
Indy: You're getting something VERY special tonight x
Shawn: Can't wait wifey
-

"Just got you two VIP tickets to a Shawn Mendes concert," zeg ik met een grap, "ik wil wel dat je haar zoent." Door mijn woorden begint hij te blozen, maar hij knikt.

"Hoe ziet ze eruit?" Vraag ik hem. Hij pakt zijn telefoon erbij en laat een foto van een prachtig meisje zien. Ze heeft lang donker haar en felblauwe ogen, een slank figuur en een leuke kledingstijl. "Ik durf haar niet mee uit te vragen." Geeft Ryan dan fluisterend toe.

Ik pak zijn telefoon uit zijn handen en begint te typen. "Hey!" Roept hij geschrokken.

"Vertrouw me nou maar, dit gaat werken."

-
Ryan: He Grace, this is Ryan from your history class. I actually have an extra ticket to the Shawn Mendes concert tonight and I wanted to ask you if you wanted to go with me...
Grace: Hey Ryan, didn't expect a text from you haha
Grace: I would love to go to the concert with you ❤️
Ryan: I'm so happy to hear that, thankyou
Grace: Is it a date?
Ryan: Do you want it to be a date?
Grace: I was actually hoping it would
Ryan: Than it's a date 😚
Ryan: Pick you up at 6.30 pm, okay?
Grace: Yay, totally fine with me x
-

"You're picking her up at 6.30 pm." Zeg ik hem met een glimlach.

"I am?" Vraagt hij me verbaasd. Hij pakt de telefoon uit mijn hand en leest het gesprek ongeloofwaardig terug. "Yes, you are."

"Thank you Indy, you're the best."

They're Like Us [Part 3]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu