9.Bölüm

53.1K 2.6K 234
                                    

Tim her zamanki gibi hilal altında ilerliyordu. Hilal üzerlerinde parıldarken, ayaz tüm sertliğiyle meydandaydı. Görevin resmi olmaması adımlara olduğundan fazla dikkat vermelerini sağlıyordu ve bu durumda birilerinin çenesine vuruyordu.

' Komutanım az önce bir kaplumbağa bizi geçti fark ettiniz mi? '

Teğmen Ümit ' Ben fark ettim komutanım '.

' Ne zamandır benim komutanımsın teğmen? '

' Hiçbir zamandır komutanım '

Kuzey ' Sende birazcık görevde olduğumuzu fark etsen üsteğmen ' dedikten sonra ' yoksa seni tavşan sanıp yemeğe hazırlayacağım, kaplumbağanın ödülü olarak ' dedi.

Akif ' mesaj iletildi komutanım ' derken aklından ise okunmadığını geçiriyordu çünkü bu yol git git bitmiyordu amısına koysundu. Gerçi kırk yılın başında ettiği duanın kabul olacağı tuttuğundan bir ay hiçbir yere koyamazdı. Lanet girsindi ama o da giremezdi.

Hay içine ...

Hemen yanı başında dalgınca yürüyen Ümit'e yanaşıp ' üstat sence de bu bok çukurundan çıkmanın vakti gelmedi mi? ' diye sorduğunda Ümit aynı şekilde yürümeye devam etti. Akif, durumun ehemmiyetini kavradığından daha nazik bir şekilde denedi.

' Ümit diyorum sence de bu ortam bok değil mi? Hadi buradan çıkalım '

Ümit ' komutanım bu defa beni es geç zaten bok olan benim, çukuru eksik kalmıştı ' dediğinde Kuzey'in keskin kulakları konuşmaları duymuştu ve ' Akif, önüme geç ' dedi.

Akif, teğmene kısa bir bakış attıktan sonra Kuzey'in önüne geçip yürürken yüzünde piç bir gülümseme ile ' nasıl istersiniz Yüzbaşım? Köpek? Kurbağa? Ardıç? Fan? Tarla sürme? ' diye sorunca Kuzey ' ölü ' diye cevap verdi. Hemen arkasında olan konuşmaları duyan Yüzbaşı Ali ' ve suskun ' dedi ve ekledi ' Eğer pozisyon bilgine bu kadar güveniyorsan Üsteğmen, yanına Ümit ve Hasan'ı alıp ayrılın. Arada bir saatlik fark olana kadar ilerleyin ve yol durumunu bildirin ' .

Akif ' komutanım Ümit yerine Seyidi alabilir miyim? '

' Neden? '

' Çünkü o daha eğlenceli '

Yüzbaşı adımlarını durdurduğu gibi arkasını döndü ve Akif'e öldürücü bakışlarından atarak ' azda olsa büyü artık ' diye hırladı.

' Komutanım, büyüdüm diye söylüyorum ya zaten. Teğmen Ümit şu an için dikkat bozukluğu yaşıyor ve bizimle gelmesi sakıncalı olacaktır '

Yüzbaşı Ali tek kaşını kaldırarak Kuzey' e döndü ve ' Yüzbaşı? ' diye seslendiğinde Kuzey ' Haklı komutanım ' dedi.

' Seyidi al ve sakın taşkınlık yapma Üsteğmen yoksa üniformanı alırım, anlaşıldı mı? '

Akif sert bir şekilde ' emredersiniz komutanım ' dedikten sonra üfleyerek ' komutanım ya azıcık destek, azıcık moral verseydin ne olurdu yani? ' dediğinde Kuzey ' bence yeterince verdi ' dedi.

' Evet, götüme zeval verdi'

Yüzbaşı ' Eline de vermemi istemiyorsan bir an önce yola çık ' diye söylenince onlarla beraber duran time döndü ve ' Akif, Seyit ve Hasan gözcü olarak ilerleyeceksiniz. Taşkınlık yok, telsiz kapamak yok, gerek olmadığı takdir de avlanmak yok ' dedi.

Akif ' Midemizi düşünmeniz ne kadar da hoş, komutanım '

Hasan ' Bence düşündüğü midemiz değil, komutanım '

Akif ' değil mi komutanım? '

Yüzbaşı Ali ' bunun cevabını döndüğünüzde bizzat midene iletirim Üsteğmen ' dedi.

KARA HİLALHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin