' Anlıyorum, herkesin kendine göre sebepleri var. Ben sizin arkadaşınızım ama bunun dışında da bu şirketin sahibi ve patronunuzum. Size bu zamana kadar sesimi yükseltmedim ve kırmadım. Hatalar olabilir ama sizin bu konu hakkında yaptığınız savunmaya da sessiz kalamam. Parasında değilim ve hiçbir zaman da olmadım ama karşıma geçip açık verdiğinizi ve bunu nedenini bilmediğinizi söylüyorsunuz. Finans bölümü olarak bu açığı bulun ve yarın sabah ki toplantımızda tarafıma bildirin ' dedikten sonra herkese ciddi bir yüz ifadesi ile bakıp ' Şimdi çalışmalarınıza geri dönebilirsiniz ' dedim.
Herkes dışarı çıktıktan sonra Şeyma ' Ne yapmayı düşünüyorsun? ' diye sorunca sert bir sesle ' Finans müdürü sensin! Sen söyleyeceksin! ' dedim ve ayağa kalktım. Ciddi anlamda sinirlenmiştim ve bunu kendi içimde oksitlemeye çalışıyordum. Odamın içerisinde turlar iken bir taraftan da düşünüyordum. Hesaplarda bir şeyler bulamadılarsa ya yanlışlık vardı ya da hırsızlık söz konusuydu. Her iki durumda da sorun vardı çünkü her ne kadar ilgilenmesem de para her şeydi.
' Biliyorum ama toplantıya kadar bana da bir açıklama yapmadılar. Yapım giderleri ile ilgileniyordum ben ve basım kısmını onlara vermiştim. Duru, her şeye yetişemem '
' Ben sana her şeye yetiş demedim ki, Finans müdürü sensin ve çalışanlarının hatasından nasıl haberin olmaz? Demek ki sana inanmamışlar, nasıl karşılayacağını kestirememişler '
' Allah aşkına elimde sopa ile başlarında durmuyorum Duru ve tamam, hatamı kabul ediyorum. Halledeceğim ama ya diğer türlü ise? '
' O zaman da departmanın dışında kimsenin bilmemesini sağlayıp, kontrolünü yapacağız '
' Nasıl? '
' Mahir'e nabız yoklamasını söylerim. Çalışanlardan birinin hastası olabilir, borcu ne bileyim haciz vesaire. Eğer zorunda kaldıysa ki bu bir açıklama değil ama hoş görebilirim. Diğer türlü polis işin içine girerse hayatını elinden almak istemem, her kim ise! '
' Anladık meleksin ama hırsızlık var ise cezasız kalmamalı '
' Merak etme, her suçun bir cezası vardır ama her suçun cezası hapis değildir. Bazen elden bir şey gelmez , ne kadar dirensen, kendini parçalasan ve hiç uyku uyumadan çalışsan bile olmaz. Bazen yetemezsin ve işte yetemediğini fark ettiğin anda başka bir yola girersin. İnsanoğlu çiğ süt emmiş diye boşuna demiyorlar '
' Orası öyle ama - ' derken ' Daha kesin olmayan bir konu hakkında fazla konuşmayalım ' dedim.
Sandalyesinde yarım tur dönerek benimle göz göze geldi ve ' Yıla nasıl girdin? ' diye imalı bir şekilde sorunca tek kaşımı kaldırıp ' Sen nasıl girdin? ' diye sordum.
Hınzırca sırıttıktan sonra ' Köpek pozisyonunda ' dediğinde yüzümü ekşittim.
' Yalnız ' diye mırıldandıktan sonra ' İnşallah bir sonrakine bende pozisyondan pozisyona geçerim ' diye cıvıldadım.
' Azdın mı kız? '
' Allah'ın bildiğini kulundan mı saklayayım? HE, azdım. Adam libidomla kedinin yumakla oynadığı gibi oynuyor ama bu defa baş rolde ben vardım '
' Bir saniye! Sen yılbaşında evde değil miydin? Ali ile birlikte miydin? '
' Grup şeklinde eğlenmeye gittik '
' Grup? Yirmi beş yıl durdun sonra da çok durdum deyip arayı toplu mu kapatmaya karar verdin bebeğim? '
' İğrençsin ' dedikten sonra ' bunu sonra konuşuruz. Sete uğrayıp eve geçeceğim ' dedim ve çantam ile montumu alıp odadan çıkarken ' Açığı bulun, yarın sabah görüşürüz ' diye ekledim. Bankosunda bulunan Mahir'e yaklaşıp ' Ben çıkıyorum ve üçüncü dünya savaşı haricinde aranmak istemiyorum. Yarın görüşürüz, kolay gelsin ' dediğimde ayaklanıp ' Tabi Duru Hanım, görüşmek üzere ve teşekkür ederim ' dedi. Ona göz kırpıp ofisin ortasına geçip herkese ithafen ' Herkese iyi çalışmalar! ' dediğimden karışık olarak ' teşekkürler Duru Hanım- sağ olun- teşekkür ederiz ' sesleri eşliğinde ofisten çıktım. Otoparktan gelen aracıma bindikten sonra sete doğru yol aldım. Sabah erkenden hastaneye uğrayıp Yağızı görmüş ve şirkete geçmiştim. Durumu aynı olduğundan, sadece camın arkasından bakabilmiştim. İyileşecekti, buna tüm kalbim ile inanıyordum. Sette dört saat kadar kaldıktan sonra senaryo sorunlarını çözmüş ve aracıma atlamıştım. Anayola çıkmamla telefonumun çalması bir olmuştu. Masal arıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KARA HİLAL
RomanceKOD ADI: AYŞE TATİLDEN DÖNDÜ. ' ADALET, NAMLUNUN UCUNDA ' +18 +++++ AĞIR Küfür ve Şiddet içermektedir.