Kapı açıldı. Gideon'u görünce afalladım. Son konuşmamızda zaten işleri bitirmişti dolayısıyla eğitmenim olmaya can atmayacağını düşünmüştüm. Aslında onunla o konuşmadan sonra hiç görmemiştim ve de aklımdan da geçmemişti. Yerimden kalktım. Bana doğru hızlı adımlarla geliyordu. Hiç bir şey söylemedi taki yanıma gelene kadar.
''Ders boyunca Bay Miller tam arkandaki pencereden bizi izleyecek şuan orada değil birazdan gelecek eğer bizimle ilgili her hangi bir cümle kurarsan buradan sağ çıkamazsın haberin olsun.'' Bir zamanlar flörtöz olan adam şimdi bana sert adamı mı oynuyordu. Hafiften başını eğip yukarıdaki odaya selam verdi. Arkama dönmedim.
''Öncelikle bugünlük beş tur koşu veriyorum. Hadi başla bakalım.''koşmak bana göre değildi helede benim gibi bacaklara sahipken yürüye biliyorsanız ona şükretmeniz gerekirdi.
Beş tur sonunda bitmiştim bile geriye her ne yapacaksan onun için bile gram enerjim yoktu. Gideon minderleri salonun tam ortasına yerleştiriyordu. Kollarını sıvadı ve bana gel gel yaptı. Gözümü devirmek istedim ama yapmadım onun yerine ölü bacaklarımla ona yürümeye çalıştım.
''Çok cılızsın daha beş turda bittin bile. Üstelik daha başlamadık.'' Ona cevap vermedim. Gülümsemişti ama surat ifademi görünce sustu. Hem benimle olan ilişkisini kesmek istemişti hemde bana böyle davranıyordu. Anlaşılan hala net bir tutum sergileme konusunda başarısızdı. Ama ben öyle olmayacaktım. Her ne kadar ona takılmak istesem de kendimi ağırdan alacaktım.
''Peki, öncelikle ilk olarak kendini savunmayı öğrenmelisin. '' Bu cümle bana teyzemin sözlerini anımsattı sonra onun verdiği cevap aklıma gelince lafı yapıştırmadan edemedim.
''Sen zaten bunu laflarımla yapabileceğimi düşünmüyor muydun? ''tek kaşımı tehditkarca havaya kaldırıp hafiften güldüm. Kaşlarını çattı , önce odaya sonra bana baktı. Bir şeyler mırıldandı.
''Bunu sonra konuşacağım senle-sesini tekrardan yükselti-Şimdi şu şekilde kolunu önünde tut.'' Dediğini yaptım.
''Ne kadarda güçsüz kolların var.'' Anlamıştım artık . Tamam cılızım. Ama sürekli bir yerlerimin ne kadar güçsüz olduğunu yinelemeli miydi yani?
''Gerçi çenendeki kaslar yetiyordu dimi savunmaya.'' benim hareketimi tekrarladı kaşının biri yukarı ve o pislik sırıtış. Cevap vermedim. Onun yerine eğitime döndüm.
''Bu şekilde değil mi? '' Gülümsedi.
''Evet Eva , aynen o şekilde .''
***
Çalışmada bir çok pozisyonda savunma şeklini gösterdi. Sürekli temas halindeydik ve buda benim gerilmeme yol açmıştı. Bunu fark ettikçe rahatlamam gerektiğini söyleyip durdu ama tabi dahada geriliyordum. Duşta rahatladım , sanki yorgunluğum suya karışıp gidiyordu. Bay Miller çok ama çok çalışmam gerekeceğini söyleyemişti. Yarın çakralarımı açmak üzerinde yoğunlaşacaktım. Bu işi de Bayan Maggie üstleniyordu. Duştan çıktım. Dan odada yoktu kıyafetlerimi alıp geri duşa girdim. Üzerime pjamalarımı geçirdim. Saçlarımı taradım. Odadan çıktığımda Dan ve Izzy içeri giriyorlardı.
''Selam .'' Izzy beni görünce gülümsedi.
''Saçını yine öreyim mi ? ''
''Neden olmasın.'' Dan kendi yatağına geçerken söylendi.
''Siz kızlar ve şu saç takıntınız.'' Izzy ile ben yatağa kurulurken oda kendi yatağına geçip bir kitap açtı. Kapağında anlamadığım bir dil de bir şeyler yazıyordu.
''Ne kitabı o? ''
''Svahili. ''
''O ne be? ''güldüler.
''Doğu Afrika'da kullanılan bir dil.'' Anlamışçasına kafa salladım Izzy arkamdan güldü.
''Hareket etmede örgü düzgün olsun .''
''Peki , tamam anne. '' Omzuma bir darbe aldım .
''Hey bu gün yeterince dayak yedim zaten.''
''Aa, evet eğitim nasıldı anlatsana.'' Dan bize arkasını döndü ve kitabına gömüldü.
''İyice bir benzetildim. Bay Miller daha çok çalışmam gerektiğini söyledi.''
''Bir dakika Bay Miller da nereden çıktı.''
''Ee, eğitimi izledi de ondan.'' Izzy kaşlarını çattı. Dan bize döndü.
''Eğitmenin kim peki? '' Neden şaşırdılar anlayamadım.
''Gideon Morris .'' Dan ve Izzy bakıştılar .
''Anlamıyorum neler oluyor. Konuşacak mısınız?''
''Bu gün ne yaptınız demiştin.'' bıkkınca cevapladım.
''Savunma sanatları işte ya.'' Izzy düşünceli bir şekilde kafa salladı .
''Tek anlamsız olan şey bu okulda hiç kimsenin eğitiminin bay Miller tarafından takip edilmemiş olması .''
''Neden takip etsin belkide öyle bir bakmıştır neler yapabiliyorum veya yapamıyorum diye.'' Dan söze atıldı.
''Eva ,bay Miller akademinin en üst yetkilisi ve hiçbir öğrenciyi de bu şekilde izlemez .Yani bu bir ilk ve değişik hatta alışılmadık bir durum.''
''Peki belki açılışı benle yapmıştır.'' Izzy hafiften tebessüm etti.
''Hadi ama siz neler yaptınız peki ? '' Konuyu değiştirmek istedim nedense bu durum beni hiç yok yere rahatsız etmişti. Izzy neşeli bir şekilde eski halini alıp bir heyecanla anlatmaya başladı. Dan kitabına geri döndü. Ama ben ne yazık ki Izzy'i dinlemiyordum çünkü aklım başka bir yerde, başka birindeydi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Son 8
FantasyEva Johnson sıradan bir lise öğrencisi iken bir anda anlam veremediği olaylarla karşılaşır. Yazıları okuyamaması ve eşyaların ona doğru uçması ile kafayı yediğini düşünür. Fakat bir gün bir genç karşısına çıkar ve kendisinin yalnız olmadığını söyler...