NIK memandang wajah Zara tanpa wanita itu sedari kerana dia asyik melihat beberapa gambar kenangan Lia yang diambil dari rumah uncle Firdaus. Dia dibenarkan untuk ke bilik tidur Lia semasa Lia menetap di Rome. Nik mengambil specimen rambut Natalia dari berus rambut yang selalu di gunakan isterinya untuk ujian DNA. Alhamdullilah semuanya berjalan dengan lancar dan mereka akan mendapat keputusan ujian tersebut dalam 3 masa hari.
Nik memberi Zara envelope berisi beberapa barang peribadi isterinya yang pernah di simpan sebagai kenangan. Di dalam envelope itu terdapat beberapa gambar Lia zaman persekolahan dan gambar terbaru Lia.
"I might know some of the people in this picture here..," ujar Zara lalu mengangkat kepalanya memandang kearah Nik yang duduk di hadapannya. Lelaki itu sedang memandang tepat kearahnya.
"Nik??? What?? Something on my face??," ujar Zara lalu mengesat wajahnya dengan tangan kerana Nik memandang tepat ke wajahnya dan tersenyum. Pasti ada sesuatu di wajahnya.
Nik tetawa kecil bila Zara kelihatan panic.
"There's nothing on your face dear!," jawab Nik lalu mengelengkan kepalanya perlahan bila Zara merasa cemas bila dia pandang wajahnya begitu. Dia rindu pada Lia. Sebab itu dia pandang wajah Zara.
"Then you pandang I macam tu? I thought there was something on my face!," jawab Zara lalu mencubit tangan Nik kerana perbuataan Nik itu membuatkan dia merasa tidak selesa. Lelaki itu selalu membuatkan dia merasa nervous.
"Sorry Lia! It's kind of a habit, I miss Natalia so much and her pinching too!," jawab Nik tersenyum lalu mengosok tangannya perlahan bila Zara spontan sahaja mencubit tangannya tadi. Sudah menjadi kebiasaan Natalia suka mencubitnya. Dia tidak sangka Zara juga suka mencubit.
"Sorry Nik, I sebenarnya tak ada habit pinching but tak tahu kenapa dengan you I suka mencubit you, maybe you deserve a pinching from me!," jawab Zara dengan wajah selamba. Dia merasa senang dengan lelaki itu.
Dia tidak pernah merasa jemu bila bersama dengan Nik. Dia meminta cuti dari mama Haider selama seminggu hanya kerana dia mahu bersama dengan Nik dan dalam masa yang sama ingin mencari identitynya yang sebenar.
Nik tetawa lagi.
"I'm just scared Nik. What if I'm not your Natalia? Can we still see each other?," ujar Zara tiba-tiba lalu memandang tepat ke wajah Nik. Zara mula merasakan bahawa dia benar-benar suka pada Nik. Dia khuatir jika keputusan ujian yang dia jalani tidak seperti yang mereka jangkakan dan Nik pula tidak akan bertemunya lagi setelah mengetahui dia bukan Natalia. Dia tidak mahu hubungan mereka terhenti di situ.
"Don't be scared dear. If you are not my Natalia..you will always be my Zara Lia," jawab Nik lalu tersenyum. Natalia sentiasa di hatinya. Jika Zara bukan Natalia dia akan terus berkawan dengan wanita itu dan membantunya jika dia memerlukan bantuan.
"Thank you Nik," jawab Zara merasa lega lalu menyimpan gambar-gambar itu ke dalam envelope.
YOU ARE READING
Jodoh Pasti Bertemu (Completed)
RomanceSejak remaja Natalia sering mencari masalah di sekolah. Dia dan teman rapatnya Yana sering di denda oleh ketua pengawas sekolah mereka Nik Faisal. Tujuan Natalia berbuat begitu kerana dia tidak sukakan Nik Faisal yang uptight dan tidak fun. 10 tahun...