4| Adaçayı

1.4K 107 281
                                    

Selam, n'aber?

Biraz geç mi oldu sanki? Olsun, biz birbirimize geç kalmayız. 

Bölümü pek sevmedim ama konuyu bağlamak için böyle bir bölüm olması gerekiyordu, geçiş bölümü olarak kabul edin lütfen.

İyi okumalar.

🥂🔥

1.5 Ay Sonra

Asiye aradan geçen zamanda kendini her geçen gün daha iyi hissediyordu. Başta daha dikkatli olmadığı için kendini suçlayıp içine kapansa da şimdi sadece kötü bir tecrübe olarak bakıyordu yaşadığı şeye.

Önündeki kitaptan kafasını kaldırdıktan sonra gözü masanın üzerindeki saate kaydı. Tüm öğleden sonrasını odasına kapanarak geçirdiğini görünce odadan çıkmaya karar vererek kalktı oturduğu sandalyeden.

Aniden kalktığı için başı dönünce tutunma ihtiyacı hissederek elini hızla biraz ötesindeki duvara koydu. Kendi kendine "Çok ders çalışıyorsun Asiye." dedikten sonra odadan çıktı yavaş adımlarla. Talya'nın şarkı söyleyen sesini duyunca yüzündeki gülümseme ile mutfağa yöneltti adımlarını ve "Bugün beni neyle besleyeceksiniz Talya Hanım?" dedi.

Talya, ona güldükten sonra "Asiye internette bir tarif gördüm, bu sefer kıvamını tutturacağım pilavın, göreceksin." deyince "Bana yine lapa pilav yiyecekmişiz gibi geliyor ama pirinçlerin çiğ kalmasından iyidir." dedi Asiye.

"Ya aşk olsun, deme öyle. Hem gerçekten güzel olacak bu sefer, bak daha şimdiden güzel görünüyor." dedikten sonra tencerenin kapağını kaldırdı. Asiye yüzündeki gülümseme ile yaklaşıp tencerenin içindeki pilava bakarken ciğerlerine hapsolan kokuyla yüzü buruştu. "Ne koydun ya sen bunun içine? Değişik kokuyor."

"Ya tarifte ne diyorsa onu koydum işte, ne koyacağım başka?" "Bilmiyorum, değişik bir koku var içinde." "Sen hasta mı olacaksın Asiye ya," dedi Talya yüzünü ona dönerken. "Betin benzin solmuş." "Ya sınav dönemi işte, biliyorsun." "Yemek bile yemiyorsun tabi yine." "Ya bir şey olmaz bana, alışığım ben."

"Yok öyle şey, şimdi derhal gidip yatağına giriyorsun. Ben de sana annemin tarifiyle çorba yapıyorum." "Ya Talya gerek yok çaya çorbaya, iyiyim ben. Biraz halsiz düştüm sadece." "Tamam bir çay, bir çorba bir şeyin kalmayacak işte." "Ay yine o geçen sefer yaptığın bitki çayından mı yapacaksın?"

Talya "Evet." diye cevap verince "Çok kötü onun tadı, içmem, bana ne." dedi Asiye. Kaşlarını çattıktan sonra "Çok sağlıklı o, içeceksin, dedim ve bitti. Ayrıca mis gibi adaçayı o, burun kıvırma hiç." diyen Talya'nın ciddiyetine gülerek "Anne?" diyen Asiye'ye "Sen geç dalganı, geç." dedi Talya. "Annenin terliğini de özlemediysen hemen yatağa Asiye." "Tamam, bak gittim bile."

🥂🔥

Asiye yattığı yerden kitabını okumaya devam ederken odaya elindeki tepsiyle giren Talya "Seni dinlen diye gönderdim, oturup kitap mı okuyorsun?" deyince gülerek "Ya iyiyim ben, hem kitap okurken yorulmuyorum sonuçta." diye cevap verdi.

"Tamam, bırak şimdi onu da al şu çorbanı iç. Adaçayını da yaptım, demlenmesini bekliyorum. Sen çorbanı içene kadar olur o da." "Aslında olmasına gerek yok ya, zahmet etmesin hiç. Benim için yorulmasın yani, demlenmek falan zor iş." "O çay içilecek küçük hanım." "Tamam ya, içeceğim."

Elindeki kitabı komodine bıraktıktan sonra önüne döndüğünde elindeki tepsiyle yatağına oturan Talya'ya elini uzatarak "Ver tepsiyi." deyince "Hayır, vazgeçtim, ben yedireceğim." dedi Talya. Asiye gülerek "Yok artık Talya, çocuk muyum ben?" dediğinde, Talya "Her şeye çocuk gibi mızıldanıyorsun, o yüzden bugün tekrar çocuk olmana izin veriyorum." dedi.

Asiye gülerek "Tamam, buna da tamam." derken Talya kaşığa doldurduğu çorbayı "Aç bakalım ağzını koca bebeğim benim." diyerek Asiye'ye uzattı. Boşalan kaşığı geri alırken "Aferin akıllı kızıma, bu çorba bitecek, tamam mı?" deyince "Tamam anne." dedi Asiye gülerek. Gülüşü durulurken "Annemi özledim ya." dedi. "Şu sınavlar bir bitse de yanlarına gidip görsem keşke."

"Of şimdi ne güzeldir oralar, birlikte mi gitsek?" "Olur, birlikte gideriz. Hem annem seni soruyordu geçen gün, seni de özlemiş." "Ya canım Ayşe teyzem ya, ben de onu özledim." Talya birkaç saniye sessiz kaldıktan sonra "Asiye konuyu değiştirmesene ya." dedi. "Hadi bak, bitireceksin bu çorbayı."

Asiye oflayarak kendisine uzatılan çorbayı içtikten sonra "Aferin benim koca bebeğim." dedi Talya yüzündeki memnun ifadeyle. "Ben şimdi gidip adaçayını da getireceğim, onu da böyle güzel güzel iç, tamam mı?" "Ya Talya bak çorba bana çok iyi geldi gerçekten, bence adaçayına hiç gerek yok." "Ya midene falan iyi gelir o bir tanem, ondan diyorum." "İyi, tamam, içeceğim."

Talya odadan çıktıktan birkaç saniye sonra elinde adaçayı ile gelince kapattığı gözlerini açtı Asiye ve "Üstüme bir ağırlık çöktü ya, ver şunu içeyim de uyuyacağım sonra." dedi. Sitemle "Kaç gündür doğru düzgün yemek de yemiyorsun, uyumuyorsun da. Vücudundan çıkıyor işte." diyen Talya'ya "Ya güzelim iyiyim ben, bir uyuyayım hiçbir şeyim kalmayacak." diye karşılık verdi.

Kendisine uzatılan adaçayını eline aldıktan sonra bir yudum aldı ve yüzünü buruşturdu eş zamanlı olarak. Kendi kendine "Sağlıklı şeylerin tadı kötü olmak zorunda mı?" diye söylendiğinde "Ya kızım adaçayı o, adaçayı. Hem sağlıklı hem lezzetli. Cidden Asiye, şunu sevmeyen tek insan olabilirsin." dedi Talya.

Asiye, Talya'ya bir bakış attıktan sonra elindeki adaçayını memnuniyetsiz bir yüz ifadesiyle içmeye devam etti. "Talya evde daha büyük bardak bulamadın mı kuzum? Bu ne ya dipsiz kuyu gibi? İçiyorum, içiyorum, bitmiyor." Talya, ona güldükten sonra "Az kaldı bak, bitir, ondan sonra üstüne gelmeyeceğim, söz." deyince bardağın dibinde kalan adaçayını tepesine dikti ve "Tamam mı, şimdi uyuyabilir miyim?" dedi bardağı ona uzatırken. Gülerek "Tamam, şimdi uyuyabilirsin." derken bardağı aldı Talya ve Asiye'nin yanağına bir öpücük bıraktıktan sonra "İyi uykular güzelim." deyip odadan çıktı.

🥂🔥

Asiye uykusundan hissettiği şiddetli ağrı ile uyandığında saat gece yarısını geçiyordu. Elini karnına bastırarak yatakta doğrulurken "Talya!" diye bağırmak istese de güçsüz çıktı sesi. Gözlerini kapatıp dişlerini sıktı birkaç saniye. Tekrar "Talya!" dediğinde sesi daha güçlü çıksa da hala ona duyurmak için yeterli değildi.

Yavaşça ayağa kalkmaya çalıştığında hissettiği ağrı şiddetlenince acı dolu bir feryat firar etti dudakları arasından. Başı döndüğü için sendelediğinde yatağının yanındaki komodine vurdu ayağını ve yüzü acıyla buruşurken kendini tekrar yatağına bıraktı yavaş hareketlerle.

Onun az önceki yüksek perdeden çıkan feryadına uyanan Talya, hızlıca odaya girdiğinde Asiye'yi fark edince "Ne oldu sana?" dedi telaşla. Asiye'yi incelediğinde aşırı derece terlemiş olması dikkatini çekerken, sorusuna sadece "Çok ağrım var." diyerek karşılık verdi Asiye.

"Tamam, ben hemen Berk'i arıyorum. Bir hastaneye gidelim, tamam mı?" Asiye, onu kafa sallayarak onayladığında Talya hızla odadan çıktı ve telefonunu alıp Berk'i aradı. Zaten yakınlarında oturan Berk, hızlı kullandığı arabası sayesinde 10 dakika sonra yanlarında vardıktan sonra hastaneye götürdüler Asiye'yi.

🥂🔥

Hoppa, ne oldu bizim kıza?

Nasıl buldunuz bölümü?

Adaçayını çok severim, Asiye'yi esefle kınadım.

Asiye ve Talya yazmak çok hoşuma gidiyor, o yüzden bol bol göreceğiz gibi.

Okuduğunuz için teşekkür ederim. ❤️

BEYAZ ŞARAPHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin