Vatan Haini

1.6K 160 69
                                    

Güneş ile karargahın kapısında Zeren'in gelmesini bekliyoruz.

Elimiz de bir sürü saklama kabı ve etrafta bize veya elimizdekilere göz dikmiş askerler.

"Hoşgeldiniz."

Zeren'in yanımıza gelmesiyle garip garip elimizdekilere bakması bir oldu.

"Süpriz! Al kışlıkların."

Annemin abartarak neredeyse bütün karargaha yaptığı şeylere baktı.

"Kaç senelik kışlık tam olarak bunlar."

Beraber gülerken Zeren cidden şaşırmıştı.

"Olum bunlara ne kadar şey harcadınız geçtim nasıl yaptınız?"

"Annem işte soruşturma. Sen en iyisi Karargahta gün yap yoksa bunlar öyle bitmez."

"Haklısın valla."

Gülerek benim elimdekileri aldı. Arkadan bir tane ere seslenip bize döndü.

"Arif! Gel aslanım!"

Arif dediği asker yanımıza gelince saklama kaplarını üst üste kucağına dizmeye başladı.

"Birisi yeri boylarsa bütün karargahın yediği güzelliklerden seni mahrum bırakırım hadi şimdi bunları tim odasına götür ve kimseye dokundurtma."

"Emredersiniz komutanım."

Arif ilerlerken Zeren bu sefer Güneşi kucağına aldı.

"Teyzem? Nassın?"

"İyi. Sen nasılsın teyze?"

"İyi diyelim iyi olsun be gülüm."

"Güneş hadi biz gidelim."

"Nereye ya? Daha yeni geldiniz?"

"Biz sadece ulaşım aracı olarak yola çıktık. Görev başarılı  komutanım. Gerisi sizin lokmalara bakar."

"İyi madem hadi, görüşürüz."

"Görüşürüz."

... (Zeren'den)

İçeri girip timin odasına gittim. Annemin yaptıklarını herkese dağıta dağıta en sonunda bitirmiştik.

Ayaklanarak bizimkilere döndüm.

"O zaman iyi geceler beyler benim mesai burda biter."

"İyi geceler komutanım." &

Odama geçip üzerime rahat bir şeyler giydim. Yatağa girip direk uykuya daldım.

Sabah erkenden kalkıp üstümü giyindim. Odadan çıkınca bana doğru gelen ere döndüm.

"Komutanım Bilal albay sizi odasına istiyor."

"Tamam."

Albahın odasına gelince kapıyı tıklayıp girdim içeri. Hazır ol da beklerken konuşmaya girdi.

"Öncelikle rahatta dinle."

Rahata geçerken yüzün de ki huzursuzluk ve sert bakışlar şüphemi en üste çekiyordu.

"Dün seninle konuştuğumuz konu da şüphelendiğim kişi kendini son raddeye taşıyarak belli etti."

"Yani haini bulduk."

"Evet."

"Kim o zaman komutanım?"

"Kıdemli Üsteğmen Zeren Taşkın an itibariyle vatana ihanetten tutuklusun."

Ben daha ne olduğunu kavrayamadım iki kolumu kollar tuttu.

"Komutanım! Noluyo ben bişey yapmadım, saçmalamayın! Yanlışlık olması gerek! Ben vatanıma ihanet etmem!"

~Özlemekle Geçmiyor~Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin