(VII)

74 19 3
                                    

Tapınağa geldiği günden beri sıkı bir disiplin denizi içine eli kolu zincirlenip atılmış gibi hisseden Judy, kahvaltısını hızla yapıp eğitim alanına geçti. Birimlerin bağlı olduğu tek lider olan Kasumi, Judy'nin kökenine rağmen temelsiz eğitimine açıkça kızmıştı. Başlangıç eğitimi bittiği gün, onu Tai Chi sanatını öğretmesi için Haru'ya teslim etmişti. Gün içinde sıklıkla kontrole gidecek ve eğitiminde katettiği mesafeyi bizzat gözlemleyecekti. Ciara'ya bunun sözünü vermişti. 

     Haru ve ısınma hareketlerini bir türlü anlam veremediği bir yavaşlıkta tamamlayan Judy, Tai Chi'de ki ilk derse geçtiler. Haru, Judy'nin duruşundaki bozuklukları sabırla düzeltip odağını tamamen derse vermesi konusunda defalarca uyardı. 

      "İlk harekete geçiyoruz." 

      "Nihayet," diye mırıldandı Judy. Daha dudakları kapanmadan sol kolunda hissettiği sızıyla kolunu tuttu ve başını kaldırdı. Kasumi, elindeki ince uzun dal parçasıyla koluna vurmuştu. Dudakları arasından sızlanır bir inilti yükseldi ve eliyle acıyan bölgeyi ovaladı.

     "Saygısızlığa tahammül yok." diye katı bir ses tonuyla ikaz etti, Kasumi. "Eğitmenine saygılı olacaksın." 

     Judy hazır ol pozisyonuna geçip üst vücudunu eğdi ve özrünü, tapınakta kabul gören biçimde diledi. Burada geçirdiği ilk haftasında, düzenin oldukça farklı olduğunu öğrenmişti. Kasumi kalkmasını işaret edince gözleri Haru'ya döndü ve komutlarını bekledi. 

      Haru, tıpkı Kasumi'nin elindeki gibi ince uzun dal parçasıyla Judy'nin sol bacağına dokundu. "Sol ayağını omuz genişliğinde aç, ellerini omuz hizana kaldır ve dizlerini hafifçe bük." 

     Judy, Haru'nun söylediğini vücuduyla tekrarladı. Fakat Haru, başını iki yana salladı. İlk duruşuna geri dönüp tekrar aynı hareketleri yaptı. Birkaç tekrardan sonra sonunda dayanamadı ve "Yapıyorum ya işte, nesi olmuyor?" diye çıkıştı. Dudakları kapandığı an bu kez sopanın sızısı, sağ baldırında dalgalandı. 

      "Eğitmenine saygılı olacaksın!" Kasumi'nin sesi bu kez daha da sertti. 

       Judy dişlerini sıktı. Hazır ol pozisyonuna döndü ve Kasumi işaret verene dek saygıyla eğildi. Geçirdikleri birkaç günde Ciara'yı sevmişti fakat şu an burada olması, bu sevgisine bir miktar gölge düşürmüştü. Hareketi defalarca ilk pozisyona dönüp tekrarladı. Haru on tekrardan sonra anca yanlışını söylemeye ikna oldu.

      "Önce ayak ucun, sonra topuğun yere değecek. Nefes alırken kollarını indir."  

    Judy, bunca zaman neden vaktini boşa harcadığını soracağı an, gözleri Kasumi'ye döndü ve susmaya karar verdi. Nihayet Haru hareketin doğruluğuna ikna oldu ve ikinci adıma geçtiler. Kasumi ise kontrolü ve ince sopa işkencesini Haru'ya devredip ortadan kayboldu.  

    Ellerini beli üstünde bağlayıp çubuğu yere yatay bir açıda tutan Haru, "Başlangıç hareketine dön." dedi ve Judy'nin açılış hareketinin sonundaki pozisyonu almasını bekledi. Düşündüğünün aksine, Judy bu kez duruşu doğru yapmıştı. Kendisi de açılış hareketini yaptı ve Tai Chi alçaklığını korudu. "İkinci hareketin ismi, Vahşi Atın Yelesini Tara." Göz ucuyla Judy'ye baktı ve herhangi bir dalgaya alma, gülme belirtisi aradı ama bulamadı. Gayet ciddi ve meraklı bir ifadeyle dinliyordu söylediklerini. "Önce beni dikkatle izle." 

     Judy, Haru'yu dikkatle izledi. Hareketi bitirip beraber tekrar ettiklerinde bütün adımları uygulamaya çalıştı: ağırlığını sağ bacağına alıp sol topuğunu kaldırırken, aynı anda göğüs ve karnı arasına denk gelen mesafede bir top tutar gibi ellerini birbirine paralel bir açıyla kaldırdı. Hemen ardından sol topuğunu doksan derecelik açıyla yere koydu ve bacaklarını yay pozisyonunda konumlandırdı. Sağ eli kalça yanına vücuduna mesafeli bir açıklıkta inerken, sol eli ağız hizasına çıktı. Tekrar başlangıç pozisyonuna döndüler ve aynı hareketleri tekrarladılar. 

(KYS) Ekklesia Ankáthi (GxG)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin