Pada hari ini, kami semua bergotong-royong dekat rumah Azyen dan Qasrina sebab malam nanti mereka ada melakukan kenduri akikah untuk anak buah Qasrina.
Sudah berjam-jam kami berenam melakukan kerja rumah. Para lelaki pula sekejap buat kerja, sekejap duduk makan minum. Sakit hati tengok mereka berenam itu. Ingat kami semua ini bibik agaknya. Lain lah si Elriq itu, memang dah jadikan aku bibik dah dekat hati dia.
Kami berenam terfikirkan satu idea luar kotak yang akan berjaya membuatkan para lelaki teguk liur. Kami pergi ke arah para lelaki yang berada di ruang tamu sambil membawa speaker.
Hey, ladies
Apabila terdengar suara muzik itu, para lelaki dah tergamam melihat wanita-wanita mereka menari di tengah-tengah ruang tamu ini.
"Sudah kubilang jangan terlalu yakin." Suara Irene kedengaran.
"Mulut lelaki banyak juga tak jujur." Bella menyambungnya pula.
"Bila sakit hati wanita bisanya nangis." Sambung Qasrina sambil menggoyangkan badannya.
"Sudah ku bilang jangan terlalu cinta." Aku mula menyanyi di hadapan Elriq dengan menggelekkan punggungku.
"Kalau patah hati siapa mau nolong." Dania mula mengibas-ngibas rambutnya.
"Seperti langit dan matahari tak bersatu lagi." Suara Sofiy mula kedengaran. Dia sempat menyentuh lembut bahu Elriz.
"Hey ladies jangan mau di bilang lemah. Kita juga bisa menipu dan menduakan. Bila wanita sudah beraksi dunia hancur." Kami berenam menyanyi bersama-sama sambil mengikut rentak tarian lagu ini.
"Hey ladies sekarang cinta pakai otak. Jangan mau rugi hati dan juga rugi waktu. Bila dia merayumu ingat semua bohong." Kami menyambungnya lagi.
Para lelaki mula meneguk liur melihat para wanita. Mereka mula bersuara antara satu sama lain.
"Ada yang isteri aku mengandung malam ni kang." Kata Hayder.
"Aku takut esok dia tak boleh nak berjalan dengan elok je." sambung Azyen.
"Aku tak sabar nak balik rumah ni. Geram sangat dah ni." Kata Elriz.
"Aku risau malam ni daripada kenduri akikah jadi kenduri akad nikah je nanti." Harith mencelah.
"Iman, tolong kuat sekejap, okay?" sambung Aaren.
"Memang balik ni, aku kunci bilik tu terus." Kata Elriq.
Elriq bangun dari sofa itu dan berlalu pergi ke arah speaker itu. Dia terus mematikan muzik itu. Para wanita dah kebingungan melihat lelaki itu menghalang mereka daripada menari.
"Abang, kitaorang nak menari lagi ni."
"Tah, Riq. Tak puas lagi nak menyanyi lah." Kata Irene.
"Ah, takde takde. Kalau dibiarkan lama-lama kang, takut jadi benda lain pula. Pergi sambung masak sana." Arah Elriq.
"Kitaorang dah habis masak lah. Kitaorang bosan je sekarang ni sebab semua dah siap." Sambung Sofiy.
"Dah, pergi siap sana. Takkan majlis nanti pakai baju tidur ni pula." Arah Elriq lagi.
Semua pergi naik ke atas untuk bersiap dengan bibir mencebik. Dah macam adik kena marah dengan abang je.
Elriq memandang tajam ke arah aku. Aku ada buat salah ke? Aku melarikan anak mata aku daripada bertembung dengan anak mata lelaki aku itu. Tapi, dia terus melangkah ke arah aku dan berbisik kepadaku.
"Malam ni jadi apa-apa, jangan salahkan abang pula eh."
"Ish, abang ni kan. Aisy lari rumah kang."
"Abang kejar guna motobike abang." Aku dan Elriq terus tergelak kecil.
YOU ARE READING
Elriq Alden: Her Obsessive Roses [COMPLETE]
RomanceElriq Alden - Seorang bekas mafia yang dingin yang sudah kembali ke jalan Allah. Dia merupakan anggota polis berpangkat Inspektor - Cinta dan kasihnya hanya untuk seorang gadis yang bernama Aisy Amanda Aisy Amanda -Seorang gadis yang penuh dengan k...