"Abang, kita buat lah deal. Kalau Aisy menang, Aisy dapat apa?" Aku memandang ke arah Elriq yang sedang start enjin motorbike kepunyaannya itu.
"Kalau Aisy menang, Aisy dapat abang." Elriq tersenyum sinis kepadaku. Aku pula cepat-cepat menjeling kepadanya. Macam lah aku tak faham apa maksud dia ni.
"Betul-betul lah, abang."
"Kalau Aisy menang, abang belanja Aisy A&W pagi ni. Tapi kalau abang menang, abang akan bagitahu Aisy nanti apa yang abang nak, okay?"
"Okay."
Aku dan Elriq menaiki motorbike masing-masing. Dah lama kitaorang berdua tak race macam ni. Haritu pernah sekali race dengan Black Snakes tapi takde siapa yang menang sebab masa tu ada food festival. Dah mata semua tertumpu dekat tempat tu. Pastu race kemana motor kemana hadiah pun kemana. Elriq beri aku keluar rumah dahulu kemudian baru dia keluar. Apabila kedua-duanya sudah keluar dari rumah, Elriq sempat berpesan kepadaku.
"Be careful, prinzessin." Aku pun tunjuk jari okay kepadanya. Maka, bermulalah perlumbaan antara kami.
Kami membuat keputusan untuk berlumba dari rumah ke KL. Jauh nok. Aku taktahu lah apa yang rasuk suami aku ni. Jarang-jarang dia nak bagi aku ride jauh sorang-sorang ni. Buat masa sekarang, aku yang mendahului daripada Elriq. Kami berdua pecut selagi mampu. Kejap Elriq di hadapan, kejap aku di hadapan. Apabila Elriq berada di hadapan, aku sempat melihat ada satu kereta perempuan taktahu lah umur berapa. Rasanya lingkungan umur macam aku juga. Dia sempat menurunkan cermin kereta di sebelah penumpang itu, dan memberi flying kiss ke arah Elriq. Elriq pula memandang ke arah aku yang sedang panas hati ni. Takde ke lelaki nak bagi aku flying kiss juga. Geram lahh!
Apabila sudah hampir sampai di destinasi, aku memulas motor itu dengan sekuat hati. Tetapi, Elriq lebih pantas daripada aku dan akhirnya Elriq yang menang perlumbaan ini. Kami turun daripada motor itu dan pandang antara satu sama lain.
"Abang nak apa pandang-pandang Aisy ni?" Aku bertanya dengan nada yang agak cemburu. Maybe sakit hati pasal tadi kot.
"Abang minta maaf lah, prinzessin. Abang tak tahu pula yang diaorang nak bagi abang flying kiss tu. Kalau abang tahu, dah lama abang get ready nak balas balik." Aku cepat-cepat pandang Elriq dengan perasaan yang rasa nak terajang je mamat ni. Elriq tergelak kecil.
"Abang gurau je. Aisy janganlah marah. Nanti muka jadi tua kang."
"Abang ni dah tak sayang Aisy dah. Dah lah, lelaki semua sama!" Aku terus berlalu pergi meninggalkan Elriq.
Kami pergi ke Sunway Pyramid. Elriq kata dah lama tak keluar dating berdua dengan aku. Tapi buat aku sakit hati pula sekarang ini. Aku masuk ke dalam terlebih dahulu. Aku ternampak ada kedai buku Popular di situ. Aku ni pantang kalau nampak kedai buku. Mula lah nak mencari novel baru. Aku melihat ada banyak sangat novel. Finally, ada buku yang aku cari dari aritu lagi. Aku mengambil novel itu lalu aku terdengar ada suara lelaki di belakang aku.
"Siapa yang nak bayar ni?" Aku menoleh ke belakang. Ternyata Elriq Alden. Aku tersengih kepadanya.
"Abang lah yang bayarkan. Abang kan suami Aisy."
"Tadi bukan kata lelaki semua sama je ke? So, maksudnya lelaki lain pun boleh lah bayarkan novel ni untuk Aisy."
"Mmmm, abang. Sorry lah pasal tadi." Aku mengusap lengannya itu. Aku nampak dia terus melepaskan pegangan itu.
"Jangan buat hal, ketot. Kang ada yang aku terus ride balik rumah ni kang." Aku terus tergelak kecil.
"Aisy beli novel apa tu?" Tanya Elriq sambil mengambil novel dari tangan aku itu.
"Dheo's?" Tanyanya lagi.
"Novel ni best, abang. Kesian lelaki tu. Isteri dia hilang ingatan sebab ada satu peristiwa. Lepastu isteri dia tak ingat pun siapa lelaki tu. Tapi, lelaki tu tak give up pun nak buat ingatan isteri dia pulih balik." Terang aku kepada Elriq.
YOU ARE READING
Elriq Alden: Her Obsessive Roses [COMPLETE]
عاطفيةElriq Alden - Seorang bekas mafia yang dingin yang sudah kembali ke jalan Allah. Dia merupakan anggota polis berpangkat Inspektor - Cinta dan kasihnya hanya untuk seorang gadis yang bernama Aisy Amanda Aisy Amanda -Seorang gadis yang penuh dengan k...