CHAPTER 1

969 35 0
                                    

"Aisy Amanda!!! Bangun!!! Jerit Puan Saleha memanggil anak sulungnya itu.

"Ye mii, dah bangun ni. Jawabku dengan rasa malas.

"Ahh malasnya nak pergi sekolah". Gumamku perlahan dengan sendirian.

Untuk pengetahuan korang semua, aku ni form 6 so dipanggil sekolah lagi okey ehee.

Beberapa minit kemudian, aku pun turun ke bawah dengan berpakaian lengkap untuk ke sekolah.

"Lambatnya akak bangun, dah pukul berapa ni nanti lambat kang pegi sekolah". Bebel ummiku.

"Mana ada lambat, ni dah kira okay la ni, baru pukul 7:00. Rumah dengan sekolah tak sampai 10 minit pun mi". Bebel ku juga.

"Yelah, sukahati kakak la asalkan tak lambat pegi sekolah. Dah makan". Jawab ummi.

"Sedapnya breakfast pagi ni ehee". Perut aku ni dari tengah malam semalam dah berbunyi mengalahkan katak yang tengah lapar nak makan lalat.

"Abah la suruh masak makanan ni, craving katanya. Kitonyo ni layankan jelah".

Aku pun tergelak besar dengar komen ummi ku itu. 

________________________________________________________________________________

Aku masuk ke dalam kelas dengan muka berseri-seri. Yelah maklumlah ada buayapriend kan dalam kelas mestilah semangat nak pergi sekolah tu.

"Amanda".

Aku terdengar ada seorang kawan kelasku panggil nama ku lalu aku pun toleh ke belakang. Dan memang betul ada orang panggil aku. Aku pun melangkah ke arahnya.

"Yaa kinaa. Kenapa?" tanya ku kepada Sakinah. Dia merupakan kawan kelasku di form 6 ni.

"Amanda tak bagitahu pun Amanda dengan Zayn. Cedih la cani". Jawab kina.

"Amanda bukannya taknak bagitahu tapi tak ready lagi sebab baru lagi so ingat nak senyap-senyap je dulu tapi kantoi lak dengan kina ehee".

"Macam mana kina tahu pasal benda ni?" Aku bertanya dengan perasaan keliru.

"Kina kan save nombor Zayn tu so sebab tu boleh nampak status dia pastu nampak lak gambar Amanda yang dia post kat status tu". Jawab Sakinah terhadap soalan aku lontarkan tadi.

"Ohh patutla, ingatkan taktahu tu gambar siapa ehee". Aku tersengih macam kerang busuk je sebab kantoi lak dengan classmates aku.

________________________________________________________________________________

"Awak harini balik dengan saya kan?" Aku bertanya kepada boyfriend kesayanganku itu. 

"Haah wak, boleh kan?" Tanya Zayn semula kepadaku.

"Boleh je awak, takkan la tak boleh kan boyfriend saya kot hehe". Aku menjawab.

"Okay jom, awak nak saya drive atau awak drive?" Tanya Zayn.

"Awak drive la, saya malas la nak drive". Jawabku dengan senyuman yang melakar di bibir.

"Okayy sayang, jomm". 

Elriq Alden: Her Obsessive Roses [COMPLETE]Where stories live. Discover now