"APA aku dah buat dekat Ayra haa?!"Suara Is meninggi.Bahu Izzat ditolak kasar menjauh.
Is menggagahkan diri untuk berdiri semula biarpun masih terasa senak pada perutnya.
Tak mungkin Ayra menceritakan apa-apa kepada Izzat.Tak mungkin Ayra tiba-tiba jadi seberani itu.
"Huh!"Izzat senyum sinis dengan rahang berdetap menahan kemarahan.
Masih nak buat-buat tak tahu?
Kolar baju Is direntap supaya badan Is menghadapnya.
"Dengan ibu aku boleh kau putar belit.Aku tak bodoh,Is.."Izzat bersuara menahan diri.
"Kau tak payah tipu aku.Kau tahu apa kau buat.Kau cuma terlalu bangsat je nak mengaku."Genggaman dikuatkan.
"Lepaslah!"Tangan Is kuat menggenggam dan menolak genggaman Izzat dari kolarnya.
Izzat mendengus marah bila genggamannya terlerai.
Is mengambil langkah sedikit menjauh dari Izzat.Dilap hujung bibir yang terasa basah dengan cecair panas dengan belakang tapak tangan.Tangan yang merah dengan kesan darah itu dilihat seketika.
"Sial.."Is menggumam rendah.
"Kau ni kan..memang.Sempat lagi kau buat perangai tak guna kau kan dekat adik aku.Nasib baik ada Affan yang datang tolong adik aku.Kau ni memang.."Mencerlung mata Izzat memandang Is.
Kalau ikutkan tiga tumbukan tadi memang belum puas.
Is ketawa sinis.
"Affan ke yang buat cerita ni?Kau lagi percaya mamat tu dari aku,Jat?Aku ni sepupu kau kut?Sebab cakap orang luar yang entah betul entah tidak tu kau tumbuk aku?"Izzat dikerling.Sengaja nak beri rasa serba salah pada Izzat.
Izzat menunduk sambil bercekak pinggang.Ada ketawa halus terbit dari mulutnya.
Tak sangka ini rupa sebenar Is?
Pandai berlakon dan berpura-pura.Kalau dia tak nekad bertanya Ayra sendiri pasti dia termakan dengan kata-kata sepupunya itu.
"Bukan Affan.Dia cuma tolong aku bukak mata je dengan perangai hina kau ni.."Izzat membalas dingin.
Is pandang Izzat.
"Ayra yang cerita."Izzat balas pandangan Is.
Is tergamam.Riak wajahnya berubah sedikit.Air liur yang ditelan terasa pahit.
Dia tahu ulahnya dah terbongkar.
Shit!
"Aku ingat kau ni sepupu rapat macam adik beradik aku sendiri.Rupanya kau bangsat yang ambik kesempatan dekat adik aku sendiri."Bengis wajah Izzat memandang Is.
Is menelan liur sekali lagi.Dia mula rasa cuak.
"A-apa kau cakap ni,Jat.A-aku tak faham?"Suaranya gugup cuba berbohong.Hilang sudah taringnya tadi.
"Tak faham?"Izzat angguk dengan ketawa sinis.Izzat mengalihkan pandangan ke tepi dan meraup kasar wajahnya.
Meluap kemarahannya dengan muka pura-pura bodoh Is itu.
"Ayra dah cerita perangai buruk kau tu."Izzat masih cuba menahan diri.Nak melihat sejauh mana kepura-puraan Is atau Is akan mengaku salah.
"Takkan aku nak buat benda tak baik dekat adik kau,Jat.Family kita rapat."Is masih cuba berdalih.
"Jat..Takkan kau terima bulat-bulat apa Ayra cakap?Kau kenal aku kut?"Is cuba memegang bahu Izzat tapi ditepis kasar oleh Izzat.
"Aku tak banganglah nak tolak tepi adik aku untuk pilih orang lain."Tajam mata memandang Is.
YOU ARE READING
Ayra Untuk Affan
RomanceAyra - gadis cantik yang terpaksa mendewasa sebelum usianya.Menjadi anak nombor dua dan sentiasa terpaksa menjaga orang di sekelilingnya.Saat orang lain memerlukan kekuatan,dia menjadi pemautnya.Namun,saat dia yang kehujanan ditimpa trauma dan kesen...