"Ceraikan Sya..."
Khairul sudah terkedu.
"Apa Sayang cakap ni?" Soal Khairul.
"Ceraikan Sya.."
"Please.. Ceraikan Sya.."
"No! Abang takkan ceraikan sayang. Hey kenapa dengan sayang ni?" Khairul cuba untuk memegang bahuku, namun aku menepis tangannya.
Irfan dan Intan masih setia di dalam bilik itu. Melihat gelagat kami berdua.
"Kalau abang cintakan Intan.. Sya izinkan abang dengan dia..Tapi ceraikan Sya.." Ucapku dengan tangisan.
Khairul sudah meraup mukanya berkali kali. Irfan dan Intan juga turut terkejut.
Intan cuba mendekati aku.
"Kak Sya.. Intan..intan.."
"Shh takpe dik. Akak faham. Akak izinkan kalau intan nak bersama Khai.. Tapi please , ceraikan Sya abang.." Aku kembali memandang Khairul disebelahku.
"Sya.. Sya dah salah faham ni.. "
"Apa yang Sya salah faham? Apa? Abang sepatutnya suka Sya dah bagi abang khawin dengan Intan. So now, just go with her. But please, ceraikan Sya. Faham tak?! CERAIKAN SYA." aku tidak dapat menahan amarahku.
"No! Abang takkan ceraikan Sya. Abang tak sanggup hilang sya buat kali ke-dua. No!"
Aku sudah bengang. Aku menyeka airmata yang mengalir di pipi aku.
"Kenapa ? Kenapa tak nak ceraikan Sya?! Tolonglah! Dah nak sangat kat perempuan tu kan! Ceraikan lah Sya! Oke fine!. Kalau abang taknak ceraikan Sya, sya akan...."
Belum sempat aku menghabiskan kataku, Khairul sudah mengucup bibirku.
What? Dia cium aku. Depan Irfan dan Intan?
Sebaik sahaja dia melepaskan ciuman dibibirku, aku melihat dia dengan wajah yang bingung.
"A..apa.. Abang bu..buaat ni?" Aku memegang bibirku.
"Haa senyap pun."
Irfan dan Intan sudah beredar dari bilik itu. Mungkin ingin membiarkan kamu berdua menyelesaikan masalah kami.
Khairul meraih kedua tanganku dan menyuruh aku menghadapnya.
"Look! Sayang ni dah salah faham ni.. Abang dengan Intan takde pape lah.. Okey abang tahu sayang mesti salah faham pasal abang selalu main fone kan? And intan ada call abang kan? Sebenarnya intan tanya abang macam mana nak mengorat tunang dia tu. Haa si Irfan tu. So dia tanya lah abang apa kesukaan Irfan semua. So, abang nak tolong dia lah. Memandang kan si Irfan ni masih cintakan isteri abang. Abang taknak dah Irfan asyik ingat dekat isteri abang ni. So abang tolong lah si Intan.. Tadi pun abang keluar berjumpa dengan dia bukan berdua, ada kawan abang sorang lagi. Pasal abang taknak dekat dengan sayang tu, abang minta maaf k. Abang pun tak tahu kenapa abang jadj macam tu. Perfume yang sayang pakai tu bau busuk. Sorry kay sayang.."
Panjang sungguh penjelasan Khairul.
Aku terkedu. Jadi aku salah faham? Maigaddd.Melihat aku yang masih diam itu, khairul memanggil aku berkali kali.
"Sayang!"
"Sayang!"
"Sayang please say something. Abang minta maaf."
YOU ARE READING
Peluang Kedua
RandomSyafiha diminta oleh kawan baiknya untuk mengantikan pengantin perempuan dek kerana pengantin perempuan telah menarik diri dari majlis perkhawinan tersebut. Selamat bergelar isteri kepada Khairul, Syafiha sudah menjadi sebahagian daripada hidup Khai...