Arina membuka matanya perlahan-lahan. Dia nampak suaminya disisi setia menemani. 'Kenapa aku terbaring kat sini?'
Arina cuba bangun."Eh, sayang rehat lah dulu." Syafiq menolak lembut tubuh Arina supaya berbaring semula.
"Kenapa dengan saya?"
Syafiq hanya tersenyum sambil memegang tangan isterinya dan menciumnya. "Terima kasih sayang. Saya sayang awak sangat." Ucapnya penuh kasih.
"Macam manalah Rina tak tahu?" Celah Puan Sri Khatijah, dia juga menghampiri Arina yang terbaring.
"Tahu apa ni mama?" Tanya Arina sambil menggaru kepalanya. Dia tidak faham apa yang cuba ibu mertuanya sampaikan. "Awak, kenapa ni? Saya sakit apa?" Arina menjadi semakin takut apabila melihat senyuman dari suaminya.
"Awak mengandung sayang, dah 2 bulan!"
"Apa?" Arina terkejut.
"Tahniah, akak! Akak pregnant!" Jerit Syafiqah teruja. Dia tersenyum gembira di sebelah Aizat.
'Aku salah dengar ke ni? Tapi, dah dua kali mereka cakap benda yang sama.' Arina masih terdiam, sebenarnya dia masih tidak percaya. 'Pening-pening dan mudah penat itu kah tandanya?'
"Heyy, sayang. Termenung pulak dia. Dengar tak ni, awak dah mengandung sayang! Yahuuuu!" Gembira sungguh Syafiq.
Berkaca mata Arina mendengar perkhabaran itu. Perasaannya terharu campur gembira, kini dia menangis kegembiraan. Syafiq memeluk Arina dengan penuh kasih.
"Syukur ya Allah.. Terima kasih sayang." Mereka saling tersenyum bahagia. Satu lagi perkhabaran gembira buat mereka sekeluarga.
'Ya allah, aku bersyukur, di atas kurniaMu ini. Kau peliharakanlah kandungan ku ini. Moga kau pelihara juga hubungan aku dan suamiku, ya Allah. Aku sungguh sayang kepadanya. Sungguh besar RahmatMu, ya Allah. Terima kasih, ya Allah.'
*****
Assalamualaikum.. dan Selamat Tengahari!
Okay, cuma nak bagitahu ada 3 chapter je lagi. Huhuhu.. okay, nak habis dah.. yeyayy!(suka ler tuuu) Hehee.. tinggal nak published ja lagi ni.
Cuma tak da idea nak menulis chapter last. So, hold on je la eh dulu. Kikikii..
In Shaa Allah,,
Malam ni published satu then, esok boleh dah habiskan. Huhuu..Terima kasih, kepada yang setia menyokong vote dan comment jugak. Huhuu.. *love,love,love*
Jangan lupa untuk terus vote dan comment okay? Leviuolss!!
YOU ARE READING
Hati-hati Dengan Hati
RomanceKisah silam membuatkan Arina Shahira sentiasa hidup dalam dilema dan trauma. Dua tahun dia jauh dari dunia luar. Hatinya kosong. Kehadiran Syafiq Khair merubah segalanya. Apakah yang berlaku kepada Arina Shahira? Dapatkah Arina Shahira melupakan...