Kapitel 11

288 17 1
                                    

ELENAS P.O.V

" Se den lige! " Siger jeg og peger på den alt for nuttede kæmpe panda, som komme gående hen mod de bambuspinde der er blevet lagt ind til den.

" Den er ret så nuttet " Siger Katty og nikker.

" Ret så nuttet? Nej det beskriver den ikke engang! Den bryder jo nuttedheds skalaen! " Siger jeg og kigger betaget på pandaen.

" Rolig nu! Jeg glemmer nogle gange at du er en totalt panda fan " Siger Katty. Jeg ruller bare øjne af hende.

" Du kan ikke benægte at den ikke er nuttet " Siger jeg og kigger på hende med et løftet øjenbryn. Katty kigger underligt på mig.

" Så er det godt, at jeg ikke har gjort det! Kan vi ikke godt snart bare komme videre? Her er virkeligt varmt, og pandaen sider alligevel bare og gnasker bambus! " Siger Katty. Jeg nikker, tager et sidste glimt af det smukke nuttede væsen, og følger med Katty ned af en lille sti.

" Såh... Hvad vil du se nu? " Spørger jeg Katty om, og kigger ned på mit kort.

" CANDYFLOSS! " Siger hun glad. Jeg rynker min pande.

" Men det er ikke et dyr! " Jeg kigger op og Katty er væk. Jeg kigger forvirret rundt, og spotter hende ovre ved en candyfloss bod. Jeg folder kortet sammen, og går grinene over til Katty.

" Du stopper da heller aldrig med at kunne lide candyfloss! " Siger jeg og griner. Katty griner med, og køber en giga candyfloss.

" Hav en fortsat god dag! " Siger drengen i biksen til Katty, men hun hører intet. Travlt optaget af den kæmpe klistrende tingest i hende hænder.

" Tak " Svarer jeg på hendes vejne, og giver drengen et smil. Han smiler tilbage, og jeg skynder mig efter Katty.

" Må jeg smage? " Spørger jeg, og rækker ud efter candyflossen. Katty trækker den først til sig, men lader mig dog tage et stykke.

" Kun fordi det er dig! " Siger hun. Jeg smiler taknemmeligt og spiser mit stykke. For at være ærlig, er candyfloss ikke lige min favorit.

" Her er varmt! " Siger jeg og vifter med min hånd for at prøve at køle mig selv lidt ned.

" Skal vi ikke bare slå os ned i skyggen? Måske der? " Spørger Katty og peger på en bænk. Jeg nikker og vi går over til bænken og slår os ned.

" Det var straks bedre... Men her er stadigt virkeligt varmt! Jeg ved ikke om jeg orker at se flere dyr i denne varme! " Siger jeg. Katty nikker men uden at sige noget.

" Hvad siger du til at vi, når du har spist din candyfloss, tager bilen hjem, men forbi Target på vejen så vi kan få handlet lidt ind? " Spørger jeg. Katty nikker og spiser videre.

" En aftale? Sig noget! " Siger jeg og prikker til hende. Hun kigger irriteret på mig.

" Det lyder fint! Men lad mig nu bare spise min candyfloss i ro og fred! " Siger hun. Jeg nikker og kigger lidt rundt. Her er mange børnefamilier. En lille familie med 2 børn sider og spiser mad ved nogle borde ikke så langt væk. Det ser hyggeligt ud. En familie udflugts dag. Dem elskede jeg. Men det skete sjældent. Vi lavede ikke så tit noget sammen hele familien. For enten arbejde min mor, eller også gjorde min far.

" The story of my life! " Siger jeg og kigger lidt rundt. Katty kigger forvirret på mig, men jeg ryster bare på hovedet.

" Glem det! " Siger jeg, i det hun skal til at spørge. Hun nikker.

Vi sider lidt bare i stilhed, eller stilhed og stilhed. Her er mange mennesker og her larmer. Sådan stilhed, fordi vi begge ikke siger noget.

" Skal vi gå? " Spørger Katty efter lidt mere "Stilhed" og kigger på mig. Jeg kigger overrasket på hende. Pinden der før var fyldt med candyfloss, var nu helt ren.

" Ja okay... Wauw! " Siger jeg.

På vejen ud smider Katty lige sind pind ud, og vasker hænder. Jeg vasker også lige hænder, nu hvor der er mulighed for det.

Vi går samlet ud til bilen, og smider vores tasker om bag i.

" Der er godt nok meget plads! " Siger Katty, da vi står og kigger ind i bagagerummet... Eller hvad man nu skal kalde det.

" Jah... Vi kan nærmest sove der inde... Med vores ting! " Siger jeg. Katty nikker.

" Men det gør vi ikke! " Skynder Katty sig at tilføje. Jeg nikker enig.

Vi hopper ind foran, og jeg starter bilen.

" Jeg så en Target på vejen, så tænker bare at vi holder ind der! " Siger jeg. Katty nikker, og læner sit hoved op mod ruden.

Det bliver mig der skal køre bilen igennem hele ferien. Det kunne være rart hvis vi kunne skiftes... Men Katty Johnson mine damer og herrer, dumpede sin køreprøve, og blev så pissed at hun droppede det.

" Hvad skal vi købe i Target? " Spørger Katty.

" Vand... Eller bare drikkevarer til bilen! Så skal vi vel købe nogle snaks, og tænkte at vi skulle gå amok og købe alle de cd'er vi vil, så vi har noget musik at lytte til! " Siger jeg. Katty kigger med store øjne på mig.

" Seriøst? " Spørger hun, og jeg nikker. Hun smiler et stort smil.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

" Den her! Uh og den her! " Siger Katty og kaster en masse cd'er ned i vores vogn.

" Kig også lige på kunstneren, og se om det er en vi gider at lytte til! " Griner jeg. Katty hører intet, men fortsætter til næste række med at finde cd'er. Jeg følger stille efter hende med vognen.

" Katty? " Spørger jeg grinene, og tager en cd op fra vognen.

" Jaer? " Spørger hun og kommer hen til mig med endnu en stak cd'er.

" Øhm...? " Siger jeg og viser hende cd'en. Hun griner bare og nikker.

" Så kan du lytte til Harrys stemme! " Siger hun. Jeg kan ikke lade være med at grine.

" Jamen okay så! " Jeg ligger One Direction cd'en ned igen.

" Okay "

**

Her de næste par dage, kan jeg ikke garantere at der bliver opdateret!:/❤️ Jeg holder lige lidt ferie!😉
~ Sara

Dare to Dream •5SOS-1D-C.D-K.L• // AfsluttetOnde histórias criam vida. Descubra agora