Kapitel 71

157 11 2
                                    

KATTYS P.O.V

" Velkommen indenfor! Hvad kan jeg hjælpe jer med? " En lille asiatisk dame kommer frem bag fra en forhæng og smiler glad til os. Jeg smiler stort til hende og træder frem fra den lille flok. Elena gør det samme imens hun holder begge drenge i hånden og trækker dem med frem.

" Vi kunne godt tænke os at få lavet manicure! " Siger jeg og peger imellem mig og Elena. Så kigger jeg afventende over på drengene som kigger med store øjne rundt i den lille salon.

" Hvad kunne i tænke jer? Manicure eller pedicure? " Spørger Elena drengene. De kigger begge på hende som et spørgsmålstegn.

" Huh? " Siger Cameron og jeg kan ikke lade være med at fnise. Jeg kan også godt se at damens læber trækker op i et smil.

" Vil i have lavet negle på fingre eller fødder eller begge? " Spørger jeg og drengene ligner nu nogen der forstår.

" Jeg tager på mine tæer! " Siger Kian. Cameron kigger stadigt skræmt rundt på alle de forskellige farver neglelak.

" Jeg tror at jeg tager det samme " Siger han og damen nikker.

" Jeg er her alene, så i må skiftes! Men i kan alle tage plads i nogle af stolene, og i kan indstille om i vil have massage ude på armlænene! " Siger hun glad og smiler til os. Drengene skynder sig hen og tager plads i stolene, og begynder at fumle med armlænende. Mig og Elena smiler af dem.

" Hvad har de gjort siden at de skal have lavet negle? " Spørger damen mig og Elena imens hun kigger smilene over på dem. De er travlt optagede med at få massagen til at virke.

" Det var dette eller en tattoo! " Siger jeg og damen griner.

" Den unge generation i dag altså " Siger hun fornøjet. Elena griner også.

" Hvem skal jeg starte med? " Spørger hun mig og Elena. Elena nikker over imod mig for at sige at jeg gerne må, og jeg smiler som tak til hende. Hun går over og sætter sig til rette i en af de sorte stole, og jeg går med damen hen til skranken.

" Som du kan se har vi mange valgmuligheder! " Siger hun og hentyder til de mange forskellige farver der står fremme.

" Jeg kan også lave ønskede mønstre " Siger hun. Jeg kigger overvejende på billeder at mønstre.

" Jeg tror bare det skal være noget enkelt " Siger jeg og smiler. Hun nikker.

" Nogen kommende begivenheder vi kan lave noget til? " Spørger hun. Jeg tænker mig lidt om. Vi skal til Los Angeles i morgen, men det er ikke rigtigt noget stort. Tag ikke fejl, jeg er taknemlig. Men jeg har jo mødt min bror og hans venner før. De er mine venner. Jeg glæder mig selvfølgeligt. Men så slår Michael mine tanker. Jeg har sagt ja til at mødes med ham. Men jeg ved ikke hvornår. Eller hvor. Jeg ved ikke noget. Han har ikke svaret mig. Enten har han ikke haft tid, eller også ville han teste om jeg var dum nok til at tro på at han faktisk ville mødes med mig. Jeg føler et stik i mit hjerte.

" Er du okay? " Spørger damen mig, hvis navn jeg ikke kan. Jeg nikker stille men møder stadigt ikke hendes blik.

" Jah... Jeg har bare meget at tænke på! " Siger jeg og tvinger mig selv til at kigge op på hende og smile. Hun nikker forstående.

" Skal vi ikke bare lave noget enkelt? Hvad er din yndlingsfarve? " Spørger damen.

" Sort og hvid, men det er alt for kedeligt! " Siger jeg. Damen nikker.

" Hvad med en sart rosa? Den er sød og enkel, og så kan den gå med mange ting " Siger hun. Jeg smiler nikkende. Jeg føler hun forstår mig.

" Det lyder godt! Hvad hedder du? " Spørger jeg nysgerrigt. Damen smiler.

" Jeg hedder Kiku! Og du? " Spørger hun.

" Katty! Pigen derovre er min veninde Elena, og de to drenge går under navnene Cameron og Kian " Fortæller jeg, og Kiku nikker. Hun læner sig stille ind imod mig og hvisker i mit øre:

" Er de to ikke sådan nogle YouTubers? " Jeg griner lidt.

" Jo de er! " Siger jeg. Kiku kigger over imod drengene og smiler overvejende.

" Kunne det ikke være sjovt hvis jeg kom til at give dem neon pinke negle? Så kunne jeg blive damen der gav dem neon pinke negle! Det kunne være god reklame for min salon! " Siger hun og jeg fniser.

" Deres fans ville elske det! " Bekræfter jeg. Kiku nikker.

" Så må jeg jo gøre det for dem " Siger hun og smiler uskyldigt. Jeg nikker.

" Men lad os starte med dig, Katty! " Hun peger mod en sort stol ved siden af Elena og jeg går straks derhen og sætter mig til rette. Mine negle bliver hurtigt lavet. De bliver virkeligt flotte, og de minder mig om den gang jeg overvejede at farve mit hår i den farve. Hun får også hurtigt lavet Elenas, og så begynder hun med drengene.

" Dame- " Siger Cameron men jeg afbryder ham.

" Kiku! " Retter jeg ham.

" Kiku! Er den der farve ikke lidt pink? " Spørger Cameron og kigger bange på den neglelak hun har taget ned fra hylden og er på vej over til ham med.

" Bare rolig Cameron, den skifter farve når den tørrer! Så bliver den mere nude! " Fortæller hun og jeg må give hende det, hun er virkeligt god til at lyve. Cameron nikker godtroende, og jeg griner indvendigt. Hun får hurtigt lagt den skrigende farve på alle hans tær, og starter bagefter med Kian. Kian opdager ingenting. Han har lukkede øjne og nyder massagen. Jeg mistænker ham for at sove.

" Så er jeg færdig! " Siger Kiku og rejser sig op. Mine negle er for længst tørre, og mig og Elena rejser os op.

" Hvis i lige bliver siddende betaler vi imens! " Siger jeg til drengene, og mig og Elena går med Kiku op til disken.

" Det bliver 45 dollars " Siger Kiku og jeg hver Harrys kort frem. Jeg betaler og kigger smiler glad.

" Held og lykke med drengene! " Siger Kiku og smiler skummelt til mig. Jeg griner også. Elena kigger forvirret frem og tilbage imellem os.

" Undskyld hvad? " Spørger Elena forvirret.

" Neglelakken skifter ikke farve " Siger jeg og kigger over på drengene med de skrigende tæer. Elena må tage hånden op for munden for ikke at bryde ud i grin.

" Fantastisk " Tilføjer hun og mig og Kiku nikker.

" I må have en fortsat god aften! Og i er altid velkomne til at komme tilbage en anden gang " Siger Kiku venligt til os, da vi alle fire forlader hendes forretning. Da vi kommer ud på parkeringspladsen kigger drengene tøvende ned på deres fødder. De har begge klipklapper på.

" Piger! Hvornår skifter farven farve? " Spørger Cameron usikkert. Elena smiler beroligende til ham.

" I morgen! Bare rolig, jeg har prøvet det der før " Siger Elena og jeg må også give det til hende, hun er en god skuespiller.

Vi går samlet tilbage til hotellet og siger godnat før vi skilles. Drengene på deres værelse, os på vores. Vi gør os hurtigt senge klare. Inden jeg slukker lampen imellem vores senge udveksler mig og Elena hurtigt nogle "Godnat" og "Sov godt" før vi begge falder i en dyb, dejlig søvn.

****

Andre der godt kunne se Cameron og Kian med pinke negle?;)
~ Sara

Dare to Dream •5SOS-1D-C.D-K.L• // AfsluttetWhere stories live. Discover now