Kapitel 84

169 8 4
                                    

ELENAS P.O.V

" LALALALALALA " Synger jeg imens jeg går rundt i det lille køkken og laver mig noget morgenmad. Da jeg stod op i morges regnede det voldsomt, og det var mit tegn på at tage nogle rare joggingbukser på og en dejlig varm hoodie og så mine hyggestrømper på. Mit hår sidder mit hår i en rodet knold. Makeup er der intet af. Jeg elsker de dage hvor man bare kan rende rundt i sit behagelige tøj indenfor, uden at tænke på at skulle vise sig i offentligheden. Jeg putter yoghurten på plads, og finder nogle friske bær i køleskabet og finder også lidt mysli. Jeg går hen til min skål med yoghurt og hælder lidt mysli på og så lidt bær. Jeg prøver at anrette det så sødt så muligt, og finder mig så et glas æblejuice. Jeg sætter skålen sødt op ved siden af koppen og kigger lidt på min opstilling. Ligesom alle andre piger, føler jeg også en trang til at tage billeder af min mad... Når den ser sød ud! Og yoghurt med bær er virkeligt sødt. Men der mangler noget. Bordpladen er af træ, og skålen er af blålig keramik! Jeg mangler noget grønt... Som en kaktus! Jeg kigger rundt i køkkenet, men kan umiddelbart ikke se nogen planer, for ikke at tale om kaktusser. Jeg går ind i stuen, og jeg er stadigt den eneste oppe. Jeg kan dog høre at nogen er i bad ovenpå, men eller ikke.

Inde i stuen lader jeg mit blik glide over rummet på jagt efter noget grønt. Men igen finder jeg intet. Jeg tænker den ide at jeg bare kan tage min mad med udenfor, for der er der jo noget grønt, men kommer i tanke om, at det regner ret så meget.

Så begynder jeg at gå en tur rundt i huset. Jeg tjekker alle steder, men finder ikke noget som ligner noget retning af en kaktus. Jeg finder en stor bregne ude i gangen, men den er ligesom lidt for stor.

Jeg lister stille ovenpå hvor folk har værelser, og tænker mig så godt om. Hvem af drengene er der størst chance for, at de har en plante på deres værelse? Jeg står virkeligt længe og tænker, og vælger bare at prøve mig frem. Jeg går hen til den først dør på gangen og åbner den forsigtigt. Da den er åben, kan jeg høre en let snorken. Jeg åbner døren lidt mere, så jeg kan få mit hoved ind. Værelset er ret stort, og i midten af det står der en dobbeltseng, som min ellers så charmende kæreste ligger i med halvåben mund. Jeg finder hurtigt min telefon frem, og snupper nogle hurtige billeder af ham. Jeg fniser lidt for mig selv, men kan ikke rigtigt spotte noget grønt. Så lukker jeg døren forsigtigt igen, og lister videre ned af den lange gang. Jeg kommer til endnu et værelse, og jeg åbner igen døren stille. Jeg kan ikke høre en snorken, men jeg kan godt høre en person som trækker vejret tungt. Jeg kigger igen ind på værelset, og kigger rundt. Og der får jeg øje på det. En kaktus! Så fin som en kaktus kan være! Den står ovre på det lille sengebord, ved siden af sengen. Jeg åbner forsigtigt døren mere, og lister stille ind. Heldigvis for mig, er huset så nyt, at brædderne ikke knirker. Da jeg er kommet et godt stykke længere ind i rummet kan jeg se at det er Niall som ligger i sengen. Han ligger slet ikke ligeså u charmende som Harry, men ligger bare på siden og ligner en der sover trygt og rart. Efter min bedømmelse at han sover tungt, går jeg bare de sidste skridt hen til sengen. Lige da jeg skal til at gribe ud efter kaktussen, rykker Niall pludseligt på mig. Han ruller om på ryggen, og gnider sig træt i øjnene. Jeg får en kæmpe chok og stivner. Niall åbner stille øjnene og kigger over imod mig. Han ser meget træt ud, men kigger hurtigt forvirret på mig.

" Elena? " Spørger han.

" Tænk igen! " Råber jeg og f ren panik griber jeg fat om det vandglas der står på sengebordet, kaster det lige i hovedet på Niall så han nærmest skriger, griber kaktussen og løber ud af værelset. Jeg løber så hurtigt jeg kan ned af gangen og ud i køkkenet, hvor min morgenmad stadigt befinder sig. Jeg kan godt regne ud af jeg ikke har lang tid før han kommer, så jeg skynder mig at sætte kaktussen ved siden af skålen. Den ser helt perfekt ud, og jeg står et øjeblik og nyder synet af mit mesterværk. Så skynder jeg mig at finde min telefon, og så begynder jeg ellers bare at tage billeder. Midt i min lille fotosession med min mad, kommer en frisk Zayn ud i køkkenet til mig. Han smiler til mig da han ser mig, og griner så kort af mig.

" Hvad er der med piger og billeder af madvarer? " Spørger han og åbner køleskabet imens. Jeg slukker min telefon og sætter mig på en af barstolene op til den lille køkkenbords ø.

" Det er bare noget vi gør! Ligesom at drengen spiller fodbold " Svarer jeg. Zayn kigger underligt på mig.

" Piger spiller også fodbold you know? " Siger han og griner.

" Og drenge tager også billeder af mad " Svarer jeg igen, og han giver mig et anerkendende blik.

" Jeg siger ikke noget " Siger han og begynder selv at sammensætte noget morgenmad. Jeg begynder at spise min mad, da Katty og Niall kommer du i køkkenet. Katty har en arm om ham og Niall ser helt forvirret ud.

" Niall her mener, at nogen har stjålet hans kaktus og kastet vand i hovedet på ham! " Siger Katty ud i køkkenet og alle bliver stille. Så lander alle deres blikke på kaktussen ovre ved mig, og deres blikke rammer mit ansigt.

" Elena? " Siger Katty forvirret og slipper Niall. Jeg nikker undskyldende.

" Jeg måtte bare have en kaktus til mit insta billede " Siger jeg og giver Niall et undskyldende blik. Niall ryster forvirret på hovedet.

" Det er fint nok... Men hvorfor vand i mit hoved? " Spørger han forvirret og totalt uforstående. Zayn griner og Katty griner med ham, og jeg sidder og aner ikke hvad jeg skal svare.

" Øh... Øh... " Stammer jeg og Niall ryster på hovedet.

" I er dæleme nogle underlige kugler " Siger han og sender mig og Katty et blik. Katty rømmer sig og sender ham et fornærmet blik. Niall trækker bare på skuldrene. Vi står i lidt stilhed, og så kommer Louis ud i køkkenet. Han kigger glad rundt på den stille forsamling. Og så bryder forsamlingen ud i grin. Zayn må sætte hvad han har væk, og tager sig til maven.

" Huh? " Kommer det forvirret fra Louis. Jeg rejser mig fra min plads og går over og krammer Niall. Så snubber jeg hans kaktus og rækker ham den. Han smiler glad og det samme gør jeg.

" Jeg skal nok tagge dig i billedet! " Siger jeg og blinker til ham. Så griner vi alle endnu mere og Louis kigger på os som er vi lige dumpet ned fra rummet.

" Øhh... Hvis vi lige ignorere jeres underlige grineflip, ville jeg høre om en dag i hjemmebiografen er en god ide? " Spørger Louis ud i rummet. Vi kigger alle på ham og nikker.

" Må jeg vælge film? " Spørger Katty med et sukkersødt smil. Louis nikker og jeg sukker.

" Captain America! " Siger hun glad. De andre griner og jeg tager mig til hovedet.

" Ikke igen... "

*******

God Torsdag!❤️
~ Sara

Dare to Dream •5SOS-1D-C.D-K.L• // AfsluttetDonde viven las historias. Descúbrelo ahora