Kapitel 6

321 15 1
                                    

KATTYS P.O.V

Jeg vågner ved at Elena prikker mig blidt på skulderen. Jeg sætter mig forvirret op. Vi er stadigt i flyveren. Jeg kigger forvirret på hende.

" Godmorgen sovetryne! " Siger Elena og smiler sødt til mig. Jeg smiler søvnigt tilbage til hende.

" Er vi der? " Spørger jeg og kigger lidt rundt. Jeg er vidst den eneste der sover!... Eller sov! Alle sider og spiser morgenmad.

" Vi er der om 2 timer! Men der er morgenmad nu " Siger Elena. Jeg nikker og slår mit sæde op i en lodret position så jeg kan spise. Elena rækker mig en lille bakke. Jeg kigger på det... Og det ser faktisk lækkert ud? Det plejer fly mad ellers aldrig!

Der er en lille skål med noget yoghurt, og et lille bæger med friske bær! Så er der noget friskt flyet og noget pålæg. Og sidst men ikke mindst... Bacon!

" Ja jeg ved det! Det her er faktisk lækkert! " Siger Elena. Jeg kigger over på hendes tallerken, og ser at hun faktisk har spist det. Min mave begynder at rumle, så jeg begynder at spise maden.

" Mmm " Siger jeg da jeg har taget en bid af mit bacon stykke. Elena smiler bare til mig. Hun har endnu en gang begravet sit hoved i en bog.

" Og du har det slet ikke dårligt? " Spørger jeg Elena, da hun ellers plejer at få det dårligt når hun flyver. Hun kigger op fra sin bog, og ryster på hovedet.

" Jeg havde det lidt skidt på et tidspunkt, men så sov jeg lidt og jeg fik det bedre! " Siger hun. Jeg nikker og fokusere igen på min mad.

Tiden flyver afsted og pludseligt lyder pilotens stemme over højtaleren, som fortæller at vi vil lande inden for den næste halve time. Alle folk vågner og der bliver pludseligt larm på flyveren igen. Men stewardesserne er så søde at lukke for imellem 1 klasse og alle de andre. Det hjælper lidt.

" San Diego... Hvad er der i San Diego? " Spørger jeg Elena. Hun har lagt sin bog væk og sider og læser i hendes lille guide bog. Den fortæller hvad der er hver at se de forskellige steder.

" De har en zoo som skulle have 50 års jubilæum her i morgen! " Siger hun. Jeg nikker.

" Det skal vi da helt klart! " Siger jeg. Elena nikker.

" De skulle være kendte for deres kæmpe panda! " Siger Elena, og bladrer i hendes bog.

" De har også et søfartsmuseum nede på havnen! U.S.S Midway! Det er et hangarskib som er blevet pensioneret og er blevet lavet om til et museum! " Siger Elena og kigger interesseret ned i sin bog.

" Et hangarskib? " Spørger jeg.

" Ja! Ved du ikke hvad det er? " Spørger hun og kigger på mig. Jeg ryster på hovedet.

" Når men det er sådanne et kæmpe skib som er med i krigsførelse. Det er der på deres fly er. Så er der ligesom en lang lette/Landings bane på skibet! " Fortæller Elena. Jeg nikker, stadigt lidt forvirret.

" Så vi skal på museum? " Spørger jeg. Elena nikker.

" Ja vi skal! Det er altså ikke hver dag du får lov at besøge et hangarskib! " Siger hun og kigger med strenge skolelærer øjne på mig.

" Okay Okay! " Siger jeg og løfter forsvarende mine hænder op i luften.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

" Wauw! Her er varmt! " Siger jeg og kigger rundt i den store travle lufthavn.

" Ja... De er vidst også midt i en hedebølge lige nu! " Siger Elena. Jeg kigger ned af mig. Mig og Elena har begge lange joggingbukser på og sweaters.

" Kan vi ikke sådan tage noget andet tøj på? " Spørger jeg. Elena kigger over på mig, og så ned af mig.

" Men dit tøj ligger i din kuffert! Vi har ikke fået vores kufferter endnu. Men vi skal ikke bo så langt væk fra lufthavnen så du kan altså godt vente " Siger Elena. Jeg sukker irriteret. Min hjerne fungerer bare ikke når det er varmt.

Elena viser vej hen til en giga lang kø... Det står mindst 500 personer.

" Skal vi stå i den her lange kø? " Spørger jeg og kigger helt fortabt på den lange kø. Elena nikker.

" Det er for at komme ind i landet! Sådan er det når man rejser til USA " Siger Elena. Jeg sukker. Vi går hen til enden af køen og stiller os. Det her... Kommer til at tage tid... Laaang tid.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

" ENLIGT! " Nærmest råber jeg da vi er sluppet igennem køen. Det har taget os 3 timer... 3 TIMER?!

" Ja " Siger Elena og kigger træt rundt. Vi går ned af en lille gang og kommer ud til det store rum hvor man kan hente sine kufferter.

" Vi skal over og kigge ved nummer 12 " Siger Elena. Vi går stille og roligt derhen. Her er mange mennesker.

Kufferterne kører allerede og vi finder hurtigt vores. De er der heldigvis begge. Man ved jo aldrig.

" Kom " Siger Elena og guider mig med ud af den store hal, ud til en endnu støre en.

" Wauw! " Siger jeg og kigger rundt i den store ankomst hal. Da vi træder ud kan jeg se et par blitz lys rettet mod os. Nogle enkelte paparazzier tager nogle hurtige billeder af os.

" Kom! " Siger Elena og griber fat i min hånd. Hun hiver mig med igennem mængden hen mod en mand i sort, som står med et skilt i hånden. På skiltet står der Mrs. Wolf og Mrs. Johnson. Paparazzierne råber nogle spørgsmål og begynder at følge efter os.

" Hvad laver i her? Skal i besøge Harry? Men Harry er jo på tour? Har i købt hus? Nye romancer? " Og en del af sådanne nogle slags. Vi ignorerer dem bare.

Da vi kommer hen til manden med skiltet, fører han os ud mod en mini bus.

" Følg med denne vej Mrs. Johnson " Siger han og skubber mig blidt frem mod døren. Jeg følger med dem uden for. Manden tager vores bagage, og mig og Elena sætter os ind.

" Wauw! En hel mini bus til 2? " Siger jeg og både mig og Elena griner.

" Jaer... Jeg ved enligt ikke helt hvorfor! " Siger hun. Manden sætter sig ind bag rettet, og kigger på os igennem bakspejlet. Han har sorte solbriller på. Han ligner en typisk bodyguard... Eller seriemorder!

" Bare læn jer tilbage og føl jer hjemme! Køre turen kommer til at tage ca. 20 minutter! Bare sig til hvis i mangler noget " Siger manden.

" Det skal vi nok! Tusind tak " Siger Elena og smiler til ham. Han vender sig rundt i sædet og starter mini bussen.

" Men... Hvor skal vi hente vores bil? " Spørger jeg og kigger lidt forvirret på Elena. Hun smiler bare beroligende til mig.

" Rolig! Jeg har styr på det hele. Vi skal hente den i morgen " Siger hun. Jeg nikker og læner mig lidt tilbage i sædet. Her er varmt og solen skinner.

" Her er rart " Siger jeg. Elena kigger over på mig.

" Jaer... Her skinner solen da " Siger hun og hentyder til kolde grå England. Vi stopper op i et lyskryds, og chaufføren kigger på os igennem bakspejlet igen.

" Undskyld at forstyrre, men ved de damer hvad de skal se her i San Diego? " Spørger han. Elena tager hurtigt ordet.

" Vi tænkte på at tage i San Diego zoo! Og vi tænkte også på at besøge U.S.S Midway! " Siger Elena.

" Det er helt klart 2 ting i skal se! Jeg har nu boet her i San Diego i 25 år så hvis i keder jer, så har jeg en masse forslag " Siger han. Ham og Elena begynder at diskutere ting jeg ikke forstår, så jeg læner bare mit hoved op af ruden og lukker af. Jeg kigger ud på menneskerne der suser forbi. Jeg føler pludseligt en træthed som ligger sig over mig. Jeg lukker mine øjne i og nyder bare det hele.

Det er nu ret så godt at være mig!

**

Heeeey mennekser!  Så er der blevet Torsdag... Dagene flyver jo bare afsted! Jeg håber at i alle nyder ferien. Det gør jeg i vært fald. Det er rart enligt at have tid uden skole fylder over halvdelen af dagen:)
Fortsat god ferie!❤️
~ Sara

Dare to Dream •5SOS-1D-C.D-K.L• // AfsluttetDonde viven las historias. Descúbrelo ahora