Kapitel 50

164 11 2
                                    

ELENAS P.O.V

" Maria! Kom ind kom ind min kære! " Råber Luca højt igennem hele restauranten lige i det mig og Katty træder ind af døren. Vi er nu ankommet til San Francisco! Her er skønt, men før vi skal ud og se byen, skal vi lige have noget mad. Maden her hos Pablo er fantastisk! Det bedste italienske køkken jeg kender!

" Luca! " Siger jeg glad. Luca kommer så hurtigt som han kan løbende igennem lokalet og omfavner mig. Luca er en af mine gode venner. Hans far Pablo ejer restauranten, og vores fædre er venner. Så derfor kender vi hinanden!

" Hvor er det lang tid siden at jeg har set dig! " Siger Luca glad og smiler et kæmpe smil til mig. Jeg smiler tilbage, og kigger så over på Katty som står ved siden af mig. Hun kigger nysgerrigt på Luca.

" Luca, du skal hilse på Katty! Katty, det her er Luca! En af mine gode venner! " Siger jeg og de giver hinanden hånden. Katty smiler og kigger så over på mig med et lumskt smil. Jeg ryster kraftigt på hovedet. Hun griner bare og Luca kigger forvirret på os. Fordi jeg er Kattys veninde, ved jeg godt hvad det smil betød! " Elena, lækker dreng foran dig! I burde blive kæreste! "

" I må være sultne efter den lange køretur! Lad mig finde jer et bord " Siger Luca og laver et tegn som siger at han er tilbage om 2 sekunder. Katty skynder sig hen til mig.

" Du fortalte ikke noget om en lækker italiener! " Siger hun og smiler lumskt til mig. Jeg griner bare imens jeg ryster på mit hoved. Jeg vidste det!

" Luca er en af mine venner! " Siger jeg og Katty nikker bare, selvom jeg kan se på hende, at hun ikke tror på det. Det gør Katty typisk aldrig!

" Katty! Man kan altså godt have drengevenner! " Siger jeg og dasker til hende. Hun griner bare. Luca er tilbage efter de 2 sekunder, og han viser os hen til et bord nede i den anden ende. Det er rart at komme ned hvor der er lidt mere ro.

" Her for de 2 smukke piger et menukort, og så kommer jeg om lidt og tager i mod en bestilling! " Luca kigger mig i øjnene og smiler, og forsvinder så. Katty blinker til mig.

" Se selv! Han er da totalt forelsket i dig! " Siger hun. Jeg ryster bare på hovedet.

" Vi har ikke set hinanden i 5 år, jeg mødte ham lige igen for 2 minutter siden! N-E-J Katty! " Siger jeg med den mest overbevisende stemme jeg kan.

" Så siger vi det! " Griner hun. Katty kan ikke helt tage sådanne ting seriøst. Men lige nu gider jeg ikke tænke på det. For jeg er mega sulten, og kunne godt spise en af Pablos pizzaer!

" Hvad skal du have Katty? " Spørger jeg, uden at kigge op fra min menukort. Jeg skal lige tjekke om der er kommet nye retter. Det er der ikke! Jo! Vent, der er kommet en ny salat!

" Øhm... Tænker på at tage en pizza! " Siger hun og kigger op på mig. Jeg kigger også op og nikker.

" Også mig! " Siger jeg.

" Skal vi dele? " Spørger Katty.

" Nope! " Svarer jeg og Katty kigger undrende på mig.

" Hvorfor ikke? " Spørger hun forvirret.

" Fordi... Pablo laver seriøst de BEDSTE pizzaer i verden! " Siger jeg og Katty nikker overvejende. Pablo er som sagt, min YNDLINGS kok... ting!

" Hmm... Jeg skal bare have en nummer 13! Maria Italiano! " Siger jeg.

" Maria Italiano! Den ser også god ud! " Siger Katty.

" Det er min pizza! " Siger jeg grinene. Katty kigger forvirret op på mig.

" Den er opkaldt efter mig! Det er nemlig min yndlingspizza, og det var det også da jeg var mindre og vi kom her og spiste! Jeg tog nogen gange med min far på forretningsrejse, og vi tog altid et stop forbi San Francisco. Jeg fik den hver gang jeg kom, og fordi Maria er mit mellemnavn hedder den Maria Italiano! " Fortæller jeg og Katty kigger på mig med store øjne.

" Jamen, så skal jeg også have en Maria Italiano! " Siger hun og lukker menu kortet. Luca kommer perfekt timet hen til os. Mig og Katty smiler til hinanden.

" Har i besluttet jer for noget at spise? " Spørger han og kigger smilene frem og tilbage imellem os.

" Ja! 2 Maria Italiano " Siger jeg og Luca smiler og skriver det ned.

" Det kunne jeg næsten have gættet! " Mumler han. Jeg smiler.

" Jeg skal bare bede om en lemonade, og dig Katty? " Spørger jeg.

" En is te! " Siger hun og smiler sødt til Luca. Han nikker og tager vores menukort.

" Jeg er straks tilbage " Siger Luca og forsvinder. Jeg kigger over på Katty og smiler.

" Du skal glæde dig til at se byen! Den er fantastisk " Siger jeg. Jeg kan slet ikke vente til at skulle vise Katty rundt. Jeg tror hun vil elske Golden Gate!

" Jamen, jeg glæder mig skam også " Siger Katty og smiler.

" Det var godt! For du har en lang dag foran dig "

***

Et lidt kort og kedeligt kapitel❤️ I må lige leve med det.
~ Sara

Dare to Dream •5SOS-1D-C.D-K.L• // AfsluttetOù les histoires vivent. Découvrez maintenant