Amfitiyatro: Dinleyicilerin oturduğu, sıraları arkaya doğru basamaklı olarak yükselen salon. Günümüzde sadece amfi olarak da kullanılıyor. Eski yunanlılara özgü bir kültür. Zamanında dövüşler ve tiyatrolar buralarda olurmuş.
Ekstra not: Resimdeki Aspendos antik tiyatrosu. Antalya da ve ismini rumlardan önceki yerli Anadolu dilinden almıştır.
-------------------------------
Han Lura'nın ateşini kontrol etmek için elini Lura'nın alnına koydu. Lura istemsizce utanıp gözlerini kaçırmaya ve kulaklarını oynatmaya başladı.
"Sakin ol Lura. Her ne oldu bilmiyorum ama geçti. İyileşince bana anlatırsın." dedi Han. Lura küpe sayesinde Han'ın zihnine bağlandığını Han fark etmemişti. Eğer efendi Han'a söyler ise kızabilir bağırabilir en önemlisi üzülebilirdi. Bu yüzden saklamanın doğru olduğunu düşündü.
"İyi olduğunu görmek beni mutlu etti. Arada gelip seni ziyaret edeceğim. Sen iyileşmene bak" dedi Han.
Lura peki efendim diyecekti lakin sesi çıkmıyordu. Han çıktıktan sonra Faye'ye zihin taşı dün gece olanları ve neden konuşamadığını sordu. "Lura dün gece handa eğlenirken çatı katından senin bağırma seslerini duyduk. Tam ne oldu diye yukarı koşarken gökten büyük bir ışık huzmesi hanı vurdu ve handa yangın çıktı. Çok şükür ölen ve ağır yaralı yok. Ama hafif ve orta dereceli yanıkları olan kişi sayısı fazla. Tabi bir de han sabaha kadar yandı ve tamamen kül oldu. Rhene sana ulaşıp kurtardığında ağzından kanlar akıyordu ve baygın durumdaydın. Hemen seni tedavi için buraya getirdik. Vücudunda yara yoktu fakat ses tellerin ve boğazın çok büyük zarar görmüştü. Boğazını iyileşmesi zaman alsa da iyileşecek fakat ses tellerin iyileşir bir daha konuşabilir misin bilmiyorum. Efendi Han'ın talimatı ile Abum komşu ülkelerden iyi doktorlara ulaşıp seni tedavi etmelerini isteyecek. Sen şimdi dinlen uyumana bak her şey kontrol altında." dedi Faye.
"Faye burası neresi?" dedi Lura.
Faye gülümseyerek " Efendi Han'a testleri geçtiği için hediye olarak Abum'un sattın aldığı malikane. Yattığın yatakta efendi Han'ın yatağı değerini bil..." dedi Faye.
---------------------------------------------
Bugün büyü akademisi bir hayli hareketliydi. Bu gün yeni büyücü adaylarının ilk günleriydi. Tüm yeni büyücü adaylarında(çömezler) büyük bir heyecan vardı. Aynı zamanda soğuk terler dökülmelerine sebep olan sınıf listelerinin açıklanma zamanı yaklaşıyordu. Sınıf listeleri açıklandıktan sonra herkes amfitiyatro'nun bulunduğu büyük binaya gidecekti. Her sınıfının oturacağı yerler belliydi ve herkes ona göre oturmak zorundaydı. Testlerden en iyi sonucu alan kişi akademinin açılış konuşmasını yapacaktı. Ardından akademinin baş büyücüsü Maggolor Bradom konuşma yaptıktan sonra herkes yurtlara yerleşecek ertesi gün dersler başlayacaktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Han (1. Kitap)
FantasyBuraya kitabın okunması için çekici laflar, metinler veya şiirler yazabilirim... Fakat benim tarzım değil. Dahası kitapları böyle değerlendirmek hoş değil. Bu bölümde kitap hakkında biraz bilgi vermek yeterli bence. Konusu: Han adlı karakterin f...