BAB 16:Andai Kata

37.7K 902 34
                                    

Aku perlahan-lahan membuka kelopak mataku.Walaupun agak berat tetapi aku tetap memaksanya untuk dibuka.Penglihatanku agak kabur,Aku hanya nampak seorang wanita berada di sampingku.Aku amat kenal wanita yang berada di sisiku itu.Iaitu Jihyo.

"Wei..aku dekat mana ni??" Soalku lemah.

"Alhamdulillah..sedar akhirnya kau.Sekarang ni kau ada dekat hospital."

"Hospital??" Aku agak pelik.Aku cuba mengingat kembali insiden yang berlaku.

Aku memandang wajah Jihyo.Renungan itu agak lama dipandang.

Aku terus meraba-raba perutku.Terasa agak sedikit kempis.

"Jihyo..kenapa perut aku kempis ni??" Aku melihat semula keadaan perutku.

Jihyo hanya mendiamkan diri.

"Jihyo cakaplah!! Kenapa perut aku kempis?? Jihyo! " Aku agak agresif di atas katil sambil menjerit.

"Bella..Bella enough! Sabar okay...kau kena kuat! Aku taknak tengok kau macam ni.Keadaan kau sekarang ni lemah." Jihyo memeluk kuat tubuhku untuk menenangkanku.

"Jihyo..anak aku macam mana?? Anak aku macam mana?!! Kenapa perut aku kempis semacam ni?? Jihyo cakap lah!! Jangan lah diam macam ni!!" Jeritku lagi.

"Bella..anak kau dah takde! Kau gugur.." perlahan-lahan Jihyo menjawab.

Aku terdiam.Air mata perlahan-lahan menitis di pipi.Seperti dunia ini bukan duniaku.Amat sukar untuk percaya.Kenapa dugaan seberat ini menimpa diriku.

"Tak!!Kau tipu!! Kau tipu aku!!Kau tipu aku!!!" Aku jerit semakin agresif

Jihyo meneriak memanggil doktor.Beberapa jururawat sedang cuba menenangkanku.

"Ahh!!lepas!!" Jeritku lagi.

Doktor lelaki itu terus menyuntik jarum pada lenganku.

Suaraku semakin redha.Penglihatanku menjadi kabur semula.Aku mamai.Aku langsung tidak sedar lalu melelapkan mata.

Jihyo menghembuskan nafas leganya.

"Cik..tolong jangan berikan Pn Bella ni tertekan sebab dia dalam keadaan macam ni boleh effect kesihatan dia.Lagipon dia baru sahaja keguguran." Jelas doktor itu.

Jihyo hanya mengangguk.Doktor dan jururawat disitu pon beredar.

    "Hello..Joy??" Suho bersuara di dalam talian telefon.

"Ye..kau nak apa ni?? Aku sibuk lah.."

" Joy..aku ada perkara penting nak beritahu kau ni.."

"Apa benda?" Soal Joy.

"Kita jumpa tempat biasa lah.."

"Tak boleh  ke kau cakap dekat telefon ni je.!!"

"Tak boleh..oklah..jumpa nanti"!

Talian telefon terus dimatikan oleh Suho..

Seperti yang dijanjikan oleh mereka,Joy pon datang ke tempat biasa mereka.

"Ape benda yang penting sangat?" Joy menyergah.

"Huh sampai jugak pon kau..."

"Cepatlah cakap! Aku busy lah..takde mase" joy menjeling.

"Kalau dengan aku,kau memang takde masa kan?" Suho terasa.

Joy diam.Malas nak layan.

"Macam ni..mm..Bella..sekarang ade dekat hospital sebab.."

Joy terbeliak.Masih ternanti-nanti kata-kata daripada Ad.

"Kenapa?" Soal Joy perlahan.

"Dia gugur..dan masalahnya bukan aku yang plan!Aku belum buat lagi tugas yang kau bagi dekat aku tu."

Isteri Pakai Buang✔️Where stories live. Discover now