Katil beroda terus diturunkan dari van ambulans untuk ditolak ke dalam wad kecemasan.Putri yang terbaring di atas katil,diiringi oleh Maya,Aiman dan Ad hingga ke wad.
"Maaf, korang kena tunggu dekat luar."
Maya yang tiba di hadapan pintu, terus menutupinya dengan pantas.Luka pada lengan dibiarkan begitu,kerna baginya pesakit lebih penting."No! Maya,please! bagi saya masuk! tolonglahh...Saya merayu!"Pintu ditahan oleh Ad.Perasaan gelisahnya menguasai yang menyebabkan peluh pada dahi terus mengalir.
"What?? Mana boleh! tak boleh..I have to go!"Maya menutup pintu semula. Akan tetapi, masih ditolak oleh Ad.
"Please...Maya please! Anak saya dekat dalam tu. Maya please!saya merayuuu.."
Maya mengeluh perlahan.Perlahan-lahan pintu itu dibuka olehnya untuk memberi ruang kepada lelaki itu masuk.
"Thanks...."Tanpa buang masa lagi, Ad laju menapak untuk masuk ke dalam wad kecemasan itu.
Pintu ditutup semula.
----------------------"Putri.....papa datang sayangg..Putriii kena bangun.."
"Ad, please bagi ruang..."Maya yang sedang menekan button mesin itu terganggu dengan kelibat Ad. Mana tidaknya, keadaan yang huru hara dengan pelbagai jenis jururawat di situ sudah cukup membuatkan dirinya makin gementar.
"Bagi dia bantuan pernafasan!" Arah Maya, setelah memeriksa nadi anak kecil itu yang semakin lemah.
Jururawat di situ bergegas mendapatkan alat pernafasan.
"Doktor, pesakit mengalami banyak pendarahan pada tempat sulit!macam mana ni?"Gelisah jururawat itu.
Maya terdiam seketika. Matanya terbeliak memandang ke arah jururawat itu. Mask pada wajahnya terus dibuka.
"Move...."Arah doktor itu lagi, lalu mengambil posisi jururawat itu.
Mata Maya melilau ke arah jururawat-jururawat di situ yang memerhatikannya. Seolah-olah gementar untuk menyelak kainnya pesakit itu.Maya memberanikan dirinya untuk menyelak. Perlahan-lahan kain itu diselak oleh tangannya sendiri.
Matanya tajam memandang ke arah itu tanpa berkelip sambil menekup mulutnya sendiri.Terkejut akan perkara itu. Kelopak matanya sudah dipenuhi air"Astagfirullahhalazim..."Bibirnya terus menyebut kalimah suci itu.
"Doktor??..kita kesuntukan masa!Darah banyak mengalir ni..."keadaan cemas
Maya menarik nafasnya dalam ,sambil bangun dari tempat itu.Wajahnya amat pucat!.
"Bersihkan pendarahan dia!,"
"Baik doktor.."
"Kita takde cara lain,..kita kena guna alat degupan jantung tu!""Tapi, dia kecik lagi.."Salah seorang jururawat disitu bersuara.
"Kita takde cara lain!Kalau tak...pesakit ni boleh mati tahu tak!Ikut je arahan saya!"Tinggi suara doktor itu. Mungkin keadaan yang membuatkan dia beremosi.
Tuuuuuutttttttttttttttt.....................
mesin degupan jantung itu meleret panjang. Masing-masing memandang ke arah mesin itu termasuklah Maya.
Mereka terdiam seketika dengan perkara yang tidak dijangka berlaku itu.Keadaan sunyi seketika.
Kaki Maya pantas ke arah anak kecil itu."Putriiii???Heii???Putriii??.Putri Come on! Putri tak boleh macam ni...Putriii!!"
"Move lah!!!!"Bentaknya apabila melihat jururawatnya hanya tercegat sambil terkaku."Maya...kenapa ni??"Soal Ad pelik.Dia makin menghampiri sisi katil itu.
"Ad, tolong saya kejutkan Putri...Tolong Ad! Dia tak boleh pergi dengan keadaan macam ni!.."Maya menitiskan air matanya sambil menepuk perlahan pipi Putri untuk dikejutkan.
YOU ARE READING
Isteri Pakai Buang✔️
Lãng mạn|TAMAT| Aku Bella. Aku tidak menafikan yang diriku sangat sosial,tetapi itu tidak bermakna tubuh badanku mudah disentuh oleh mana-mana lelaki termasuklah teman lelakiku sendiri,Suho.Hidupku sangat dikawal oleh abangku,Adrian Sufi.Bukan abang kandun...