BAB 23:Pickup line tak jadi

36.8K 860 48
                                    

Aiman mengetuk pintu bilik office Ad.

"Masuk.."

Aiman pon terus masuk dan meletakkan fail di atas meja Ad.

"Kau duduk kejap.." arah Ad.

Aiman duduk tanpa bantahan.

"Nampak Bella tak?" Soal Ad

"Dia dekat bilik dia lah!..erm..wait! En.Ad dengan Bella ada apa-apa ke?"

"Kenapa kau tanya macam tu?"

"Takdelah..sebenarnya..." Aiman menarik nafasnya untuk meluahkan isi hatinya pada Ad.

"Sebenarnya apa?"

"Sebenarnya..saya suka dekat Bella cuma malu nak beritahu dia..pasal tulah saya tanya yang En.Ad ni ada apa-apa ke dengan Bella? Kalau En.Ad ada perasaan or hubungan dengan Bella,saya nak cepat-cepat padam perasaan saya ni."

Ad terdiam.

"Kalau aku cakap yang aku ni ada perasaan dekat Bella..macam mana?" Tenang Ad bercakap.

"Ermm kalau ada,saya akan cuba buang perasaan saya ni jauh-jauh..Insyaallah" Aiman menundukkan kepalanya..

"Kau sanggup lepaskan perempuan yang kau cinta semata-mata nak bagi orang lain peluang?"

"Sanggup! Kalau orang tu memang betul-betul ikhlas lah..En.Ad memang ada perasaan dekat dia eh?" Soal Aiman.Pelik!

"Erm..Tak!..Kiteorang kawan biasa je.."

Aiman tersenyum lega.Sekurang-kurangnya dia masih ada lagi peluang jika Ad tiada apa-apa hubungan denganku.

"Ermm..macam mana dengan En.Ad sekarang ni??"soal Aiman tersenyum.

"Aku rasa lebih tenang sekarang..lain sangat dari dulu..Kalaulah aku tahu macam ni tenang rasanya,aku dah lama berubah!"

"Baguslah kalau macam tu..cuma En.Ad kena ingat satu benda.Kalau En.Ad ada masalah,mengadu lah pada NYA.Setiap doa kita,Dia pasti mendengar! Kalau doa En.Ad tu tak makbul,jangan cepat putus asa! Teruskan berdoa.."

"Aiman..Contoh,kalau aku ada dendam dekat seseorang ni sebab dia lah punca ibubapa aku meninggal,macam mana aku nak maafkan dia eh?Perkara yang dia buat tu memang susah aku nak maafkan..and then,aku balas dendam dekat anak dia tapi bukan dekat dia."

"Janganlah balas dekat anak dia! Anak dia tak salah! En.Ad cuba pujuk hati En.Ad ni untuk memaafkan dia dengan ikhlas! Nabi pon memaafkan umat dia apatah lagi En.Ad?Kalau En.Ad maafkan orang lain,insyaallah hidup En.Ad akan lebih tenang." Jelas Aiman.

Ad terdiam apabila mendengar penjelasan Aiman.Di dalam fikirannya,terbayang wajah En.whohyun,papa Bella.

"Jahat aku ni..Bella langsung tak salah..Apa teruk sangat aku ni?Takpelah,aku maafkan segala salah silap papanya.Ya..aku ikhlas maafkan dia, ya tuhan" Bisik hati Ad.

"Kenapa En.Ad tanya soalan tu?"

"Ehem..takde apa-apa..saje tanye!..and lagi satu,kau tak payahlah panggil aku Encik-encik bagai! Panggil aku abang je sebab aku kan lagi tua dari kau.Tapi!kenyataannya Muka aku lagi muda dari kau!" Tergelak Ad..

"Wah..ini melebih ni..perasan!"

            "Aku nak kau buat something dekat betina tu!! Aku sakit hati tadi tahu tak??Kalau boleh,aku nak sangat dia tu lenyap dekat dunia ni biar aku dengan Ad bahagia.Arggghh!!"
Semua barang dihadapan Joy dibaling olehnya.

"Kau boleh bertenang tak?? Janganlah emosi macam ni!"

"Suho! Aku dah tak boleh bertenang lagi dah! Ad dah lain sekarang ni tahu tak?? Dia dah kurang layan aku.No! Aku takkan biarkan betina tu rampas Ad dari aku macam tu je!!"

Isteri Pakai Buang✔️Where stories live. Discover now