"Ye?cik nak makan apa??"tanyaku perlahan,kepada seorang pelanggan wanita yang kelihatan agak muda.
"ermm..bagi saya freshorange dengan lemon juice."acuh tak acuh sahaja wanita itu menjawab.
Matanya asyik memandangku seolah-olah aku ini seperti orang miskin yang meminta sedekah."ok,thank you!"Aku berlalu pergi dari situ.
"Siapalah suami perempuan ni..hurmm bini tengah sarat mengandung pon still izinkan kerja..kot-kot lah terberanak dekat sini,siapa susah?"
"tulah..tak faham aku..Mengandung tu buat cara mengandunglah. Duduk je rumah jaga laki..bila suami dah ada perempuan lain tahu pulak marah!"
Dua orang pelanggan tadi rancak berbual sambil mata mereka melilau ke arahku. Aku mula tidak selesa..
Aku tahu,mereka pasti mengumpat tentangku...tapi tak apalah,nak buat macam mana?kita tak boleh nak tutup mulut orang..Aku ke arah pelanggan seorang lelaki yang membaca menu makanan sehinggakan tidak dapat melihat wajahnya..
"ermm..ye encik?order apa?"aku bertanya kearah nya
namun tingkah lakunya tetap sama. Aku tidak dapat melihat wajah lelaki itu.
"Saya nak order awak?"lelaki itu menurunkan menu makanan untuk melihatku.
"Aiman??A...awak buat apa dekat sini?"Terkejut aku
"saya datang sini nak makanlah..salah ke??"
"cehh..dekat sini bukan main banyak lagi restoran..kenapa restoran ni jugak jadi pilihan awak?"Aku mencekak pinggang.
Aku memang sudah lali sangat dengan perangai Aiman ni..Sengaja je dia
"Sebab dekat sini ada bidadari.." Dia tersenyum hingga menampakkan lesung pipitnya. hurmm..comel sangat..
Eh astagfirullah..
Aku membuat muka seperti hendak termuntah..ciss,geli makk🤐
Aiman tergelak kecil.
"awak balik pukul berapa?"soalnya
"pukul 6 "
Dia melihat jam pada tangannya"hurmm baru pukul 1..lama lagi ni"
"takpe,awak balik jelah dulu"
"No!saya nak hantar awak balik.."
"eh??saya belum habis kerja lagi lah!"Aku pelik
"Yang tu awak tak perlu risau,Saya ada!sekarang ni awak dengan anak awak tu yang paling saya risau tahu tak?"
Aku terdiam. Dia nak aku kena pecat ke apa ni??
"masalahnya..nanti bos saya marah.."keluhku. Kalau nak ikutkan hati,memang aku nak sangat balik..penat tau bawak budak dalam perut ke hulur-hilir.
"awak ni degilkan??Itu biar saya yang uruskan..Sekarang ni saya nak hantar awak balik.."
Aku diam. Aku memikir buat sementara waktu..Kakiku makin lama,makin mengekori Aiman dari belakang.
Pintu kereta dibuka untukku.
Erm...Oklah,aku pun masuk..Aku hanya diam membisu didalam kereta itu.Bukan apa,entah mengapa aku tiba-tiba rasa segan dengan Aiman ni..erm,mungkin pembawakan budak kot...hahaha ada ke macam tu?
"Tak sabar saya nak tengok anak awak keluar nanti..mesti comel kan?macam ibu dia!"Aiman memulakan bicara..
Aku hanya senyum..
"awak dah check jantina anak awak ni apa?"Soalnya sambil memegang stering kereta.
"Belum..saya taknak check! Biarlah suprise.."
YOU ARE READING
Isteri Pakai Buang✔️
Romance|TAMAT| Aku Bella. Aku tidak menafikan yang diriku sangat sosial,tetapi itu tidak bermakna tubuh badanku mudah disentuh oleh mana-mana lelaki termasuklah teman lelakiku sendiri,Suho.Hidupku sangat dikawal oleh abangku,Adrian Sufi.Bukan abang kandun...