"SAMPAI hati you kahwin dengan dia tanpa pengetahuan I?..omaigod..You tahu tak I rasa bodoh sangat sebab percaya cakap you!!"
Joy memulakan pertengkaran terhadap Ad sebaik sahaja Ad mengaku yang dia sudah berkahwin denganku.
"Joy..I terpaksa!! Terpaksa!! You kena faham maksud apa itu TERPAKSA!".
"Wow!! Uhuhuh...seriously?? Ini je alasan you??" Joy bertepuk tangan terkejut.
"Sayang please...I cintakan you!! I janji kita akan kahwin satu hari nanti..I janji!! I buat semua ni pon bersebab!" Lengan Joy dipegang lembut oleh Ad.
Joy termenung sebak.Air matanya jatuh meneleh di pipi.Lantas Ad mengelapnya.
"Joy jangan menangis..I ada dekat depan You!" Ad cuba memujuk Joy.
"You dah sentuh dia??" Setitis lagi air mata Joy jatuh
Ad terdiam sambil memandang wajah Joy.
"Kenapa diam??" Joy bersuara lembut.
Ad masih diam dan terus diam.
"Ad jawab lah!!! You ada sentuh dia tak?" suara Joy mula teresak
Ad sekadar mengangguk.
Joy berpaling arah dari Ad.
"I dah agak!! You kata,you cintakan I..tapi inikah balasan Cinta yang I dapat??"
"Joy... I tak dapat kawal perasaan dendam I!! I langsung takde nafsu dengan dia..I buat semua ni sebab I benci dia.."
"Enough!! Eh..kau boleh blah ah!!" Joy meninggalkan Ad keseorangan di dalam officenya
"Joy...!"
Ad membuka butang kodnya dan menyelak sedikit anak rambutnya yang tempias.
Sudah lama aku tidak menziarahi kubur arwah mama.Jadi,aku membuat keputusan untuk pergi kesana.
"Assalammualaikum mama..anak mama datang nak ziarah mama ni.." Aku duduk di tepi kuburnya.
Batu nisan itu terpampang dengan tulisan "Nur Jannah "Nama ibuku..
Aku termenung mengenangkan peristiwa lalu..
Flassback...
"Mama..lepas ni kita pergi makan ek..Bella lapar.." aku memeluk erat tangan mamaku sewaktu membeli belah di shopping.
"Aik..tadi kan baru makan..ni nak nak makan lagi??"
Aku mengangguk manja..
"Haish..nanti gemuk badan tu tahu pulak stress!" Bebelan dia..
Tiba di setengah jalan untuk ke Restoran di situ.,Aku dan mama terserempak dengan papa yang bergelak ketawa dengan seorang gadis seksi.Berpelukan lagi sambil jalan.
"Mama.." teriak ku
Barang yang dipegang oleh mama terlepas dari genggaman.
Pantas mama pergi ke arah papa dan terus menampar gadis itu.Aku hanya mampu menahan mama.
"Sampai hati abang buat Jannah macam ni. Abang kata abang pergi outstation tapi sebenarnya abang menggatal dengan betina ni!"
" you.. sape perempuan tua ni?? Iuuww...tiba-tiba je tampar I..Orang gila ke ape ni?? Makcik..makcik boleh tak main jauh jauh.!" Gadis itu memegang pipinya.
Aku hilang sabar dengan perkataan yang keluar dari perempuan itu.
"Oii pompuan!! Mulut kau jaga sikit eeh!! Eii penampilan kau dah lah macam pelacur..boleh tak hati kau tu jangan jadi pelacur?!" Aku bersuara tinggi.
Air mata mama sudah mencurah.Air mataku juga hampir menitis gara-gara melihat mama menangis teruk.
Papa menengking mama di khalayak orang ramai.
"Awak boleh tak jangan buat kecoh dekat sini?? Eii malulah saya dengan pakaian selekeh awak macam ni! Bawak anak awak ni balik!!' Sungguh kejam tengkingan papa terhadap mama..
Mama menangis teruk.Amat renyuk hatinya pada waktu itu.Aku dapat merasakannya.
"Papa...kenapa papa marah mama?? Papa yang salah bukan mama!" Suaraku sebak..
"Berambus!!" Jerit papa.
Mama terus berlari keluar dari shopping itu.Aku mengejar mama sekuat hati.Tetapi,Aku gagal! Mama sudah pon terlentang di atas jalan raya dengan darah yang berlumuran akibat dilanggar kereta.Aku memang lembab!!
Aku menjerit seperti orang hilang arah..Aku memeluk erat badan mama walaupon banyak darah yang mengalir.
Mamaku dimasukkan ke dalam wad kecemasan.
Doktor mengesahkan yang mamaku kini kehilangan banyak darah di kepala.Kini,nyawanya hanya nyawa-nyawa ikan.
Papa datang juga melawat mama.Aku berasa lega sikit kerana aku menyangka yang papa akan pujuk mama semula tapi tak! Papa datang hanya untuk membunuh lagi hati mama.
"Papa..papa pergilah dekat mama.." tarikku
Aku sudah dapat melihat ukiran senyuman daripada mama walaupon tidak seberapa..
"Nur Jannah Bt Arumi..Aku ceraikan kau dengan talak 3!"
Aku tergamam mendengar talak dari mulut papa.Dadaku amat sakit untuk terima kenyataan ini.Kenapa papa kejam sangat? Apa salah mama dekat papa??Bertalu talu hati ini dicucuk.Apakah semua ini??
Mama sudah pon mencungap-cungap kekurangan oksigen.Aku terus mendapatkan mama.
"Mama...mama tahan!!ma..Bella panggil doktor ma..mama tahan ma!!" Aku mengusung di sebelah katil sambil memegang tangannya.Aku menangis begitu kuat sekali tidak terkata.
Akhirnya,mama menghembuskan nafas terakhirnya pada hari itu.Pada mulanya aku menjadi separuh gila kerana tidak dapat menerima kenyataan ini..Tapi apakan daya..semuanya sudah tertulis bahawa mama sudah pergi.
"Kau buat apa lagi dekat sini??"
Aku langsung tidak mahu memandang wajah papa.
"Bella... papa.." tidak sempat dia berkata-kata,aku sudah memotong dahulu percakapannya.
"Eh sudahlah!! Apa yang kau nak lagi?? Aku dah benci kau!! Sampai hati kau lafazkan cerai dekat mama aku waktu dia tengah tenat.Kau bukan manusia!!kau binatang! Berambus!! Aku taknak tengok muka kau!! Berambus!!
End flashback
Aku tersedar dari termenung.Tanpaku sedar,Aku menitiskan air mata.Begitu seksanya menerima orang yang kita sayang pergi.Bagi aku, Seribu yang datang tidak sama dengan seorang yang pergi.Amat menyeksakan
Aku terpaksa juga menerima papa semula walaupon masih keberatan hati ini.
"Mama..Bella dah nak kena pergi..Nanti Bella datang ziarah mama lagi ye.."
Aku menapak keluar dari kawasan perkuburan itu..
YOU ARE READING
Isteri Pakai Buang✔️
Romance|TAMAT| Aku Bella. Aku tidak menafikan yang diriku sangat sosial,tetapi itu tidak bermakna tubuh badanku mudah disentuh oleh mana-mana lelaki termasuklah teman lelakiku sendiri,Suho.Hidupku sangat dikawal oleh abangku,Adrian Sufi.Bukan abang kandun...