Fuhh...Joy kira beruntunglah dapat melahirkan anaknya secara normal. Jarang-jarang sekali wanita bersalin dapat sebegini cara walaupun bayinya agak lambat dikeluarkan. Kira-kira lambat dalam 30 minit??
Ad berjalan kehulur dan kehilir menunggu isterinya yang masih belum dikhabarkan berita walaupun sudah lama dia menanti di luar.
"huh...ya allah, kau selamatkanlah anak serta isteriku didalam.."Peluh didahi tidak berhenti menitis. Seakan-akan dia yang meneran melahirkan anak.
Mana tidaknya, dah macam cacing kepanasan berjalan.
"Mr Adrian,right?" Soal doktor perempuan itu setelah membuka mask pada wajahnya. wajah Doktor itu agak lencun dengan peluh pada wajahnya, but still look nice.
"yess..I am! how my baby? everything was okay right?" terjah Ad dengan pelbagai soalan yang diacukan pada doktor itu
"relax..calm down!.."
"How can I nak bertenang??Please tell me everything was okay.."Desakan itu langsung tidak membuatkan doktor itu marah. Mungkin sudah terlalu biasa dengan karenah patient nya.
Terang-terangan tertulis nama Dr.Sumayyah pada nametag yang tergantung pada kod putihnya.Doktor itu menekup wajahnya sambil menarik nafas.
"alhamdulillah,semuanya berjalan lancar,isteri Encik selamat.."Senyuman yang terpancar pada wajah Dr itu mampu menggoyahkan iman dan nafsu lelaki dari segi wajahnya yang agak looking good serta tutur dan katanya yang agak lembut.Tetapi tidak pada Ad.
"How my baby??girl or boy?"Ad tersenyum hingga jatuh air matanya di pipi.
Dr. Sumayyah terdiam. Enggan membuka mulut disebabkan amat tersentuh dengan tingkahlaku lelaki di hadapannya itu yang menantikan berita gembira tentang anaknya..
"Doc??Doc??"Ad memanggil doktor dihadapannya yang termenung jauh.Masih tidak berjaya. "Doktor Sumayyah???"
Dia tersedar "ha..ha..yee saya?"
"boleh saya tengok anak saya??kat mana dia?saya nak azankan dia.."
"erm..wait!Encik Adrian..uh ermmm..Encik tak boleh tengok anak Encik."
"why??"Ad pelik. Dia menyeka air matanya sedikit
"because..because......anak encik.....dah...tak...takde!" Dr. itu memberitahu khabar yang buruk itu dengan menutup matanya serapat-rapat yang mungkin.
Inilah perkara yang paling tidak disukai oleh doktor yang bernama Sumayyah, Memberitahu tentang hal yang buruk kepada ahli keluarga patient nya. Bukan apa, Dia wanita yang sangat..sangat berhati tisu, mudah tersentuh dengan sesuatu. Tetapi dia menganggap ini adalah salah satu cabaran baginya yang bergelar doktor pakar psykologi dan bedah.
Ad tergamam."what...do you mean?"
"im sorry so much! saya dah cuba sedaya upaya saya..saya dah cuba untuk selamatkan anak encik but im failed!im sorry...im sorry so much. Baby terlalu lama dalam perut, sebab tu lah dia lemas..Encik,saya minta maaf,saya dengan pembantu saya yang lain dah cuba selamatkan tapi Allah lebih sayangkan dia!. "Dr itu menekup mulutnya "sorry,I have to go!"
Ad memejamkan matanya untuk bertenang.
Bibirnya tidak berhenti beristighfar.Dia seakan-akan mahu tenang menerima berita buruk itu.
******"Shit!!...arggghh...Budak ni jelah harapan aku untuk buat Ad cintakan aku semula!!but..arghh! You ruin my work!Shitttt..why!!!"
Joy menekupkan wajahnya pada lutut sambil memeluk kedua-dua kakinya.
"w....hy......"
YOU ARE READING
Isteri Pakai Buang✔️
Romance|TAMAT| Aku Bella. Aku tidak menafikan yang diriku sangat sosial,tetapi itu tidak bermakna tubuh badanku mudah disentuh oleh mana-mana lelaki termasuklah teman lelakiku sendiri,Suho.Hidupku sangat dikawal oleh abangku,Adrian Sufi.Bukan abang kandun...