BAB 46:#IPB

30.2K 920 149
                                    

"Kau okay tak? termenung je..." Tegur Jihyo sambil mendukung Putri di sisinya.
Aku tersenyum melihat Putri yang tersenyum apabila diagah oleh Jihyo berkali-kali. Terserlah gusinya walaupun matanya tertutup rapi.

"Erm, Jihyo....kita pindah jom?"

Serta-merta anak matanya dimatikan kearahku."Seriously?? Apasal??rumah ni tak okay ke?? ke rumah ni tak cukup besar untuk kau?? Or ada orang kacau kau?"

Hah amik kau..baru beberapa patah perkataan aku acukan kepadanya, sekali dia tembak dengan soalan macam polis pencen! cis, ini aku malas nak beritahu dia ni.. Kalau masuk pertandingan bercakap,membebel,menanya soalan..confirm champion!

"Perlu ke aku nak jawab semua soalan kau tu?" Aku mencebik malas.

"Yes perlu! Rumah ni okay kot..nak pindah kenapa?"

Aku mengeluh perlahan..

"Rumah ni dah terlalu okay untuk aku. Tapi...kau tahukan, Jihyo?. Aku sekarang tengah cuba untuk lupakan dia,aku nak mulakan hidup baru dengan kau dan putri. Aku taknak langsung terserempak ataupun terjumpa dengan dia. So,aku buat keputusan untuk pindah rumah baru yang dia tak tahu kita tinggal situ."

Jihyo terdiam."Sorry..tak tahu pulak pasal tu.."

Aku cuba menutup kesedihan ini dengan menunjukkan senyuman padanya"So, boleh tak?? please...." Aku memuncungkan bibir

Jihyo hanya tersengih tawar lalu memandangku seolah-olah tahu sesuatu.. "pandai kau sembunyikan sedih kau kan? Dengan orang lain mungkin kau boleh tipu,tapi dengan aku...takpayahlah! Aku boleh baca muka kau,Bella!"

Wajahku terus berubah. Serius!Memang penat nak selindungkan rasa ini. Tapi aku taknak orang yang aku sayang lihat aku sedih...Aku cuba semampu yang aku boleh. Biar aku yang pendam seorang diri,mungkin itu yang lebih baik.

"Aku tahu kau boleh,Bella! Aku kenal kau sangat-sangat. Kau kuat, bukannya lembik macam ni!" Tangannya masih sibuk mendodoikan Putri.

Aku terus menekup mukaku menggunakan kedua-dua belah tangan.
"Macam mana eh weh nak lupakan dia? Aku penat lahh..penat sangat!aku tak bolehh!"
Aku menyeka perlahan air mata yang mengalir.

Jihyo merapatkan tubuhnya kepadaku.
"Satu je, cuba buka kan pintu hati kau dekat lelaki lain? Aiman tu aku tengok dah menunggu!..So tak salahkan? "

"Kalau aku boleh buka, aku dah lama buka Jihyo!..Masalahnya susah! dahlah, lebik baik aku macam ni je..tak sakit hati, tak makan hati dan yang paling penting tak terluka.Kan?"

"erm..ikut kau lah! ni, nak pindah mana?"soalnya.

"Tak jauh sangat..aku dah cari rumah! kita tak payah pindah-pindah barang,sebab rumah yang kita nak duduk ni dah siap ada perabot! kita cuma perlu packing pakaian je!"

"pulak..erm kalau dah itu kebaikan untuk kau dengan Putri,aku ikutkan aje..bila kita pindah?"

"harini??" Aku menutup telinga serta mata.Bukan apa, bersedia untuk tidak mendengar bebelan darinya semula.grrr




             "APA yang Aiman cuba sampaikan eh?Apa maksud dia ,anak aku?"
Getus hati kecil Ad. Dia merenung wajahnya pada cermin sambil mencuci luka bibirnya.
Dahinya diurut berkali-kali.

KALAU AKU DAH DAPAT BELLA, AKU TAKKAN SESEKALI LEPASKAN DIA.

"Kenapa dengan kau ni Ad?? Lantak dia lah, nak kahwin ke apa! Bella tu bukannya isteri kau lagi. Kau dah ada Joy,so focus on her!"

Isteri Pakai Buang✔️Where stories live. Discover now